Welkom bij de tussentijdse presentatie KRO ‘JONG’ Welkom bij de tussentijdse presentatie
Doelgroep 20-35 jaar studenten starters
Inleiding Groepsproces Probleemstelling/ Hoofdvragen 3 stappenplan Wat hebben wij gedaan? Wat is ons opgevallen? Wat gaan wij nog doen?
Groepsproces Hoogte en minder hoogte punten groepsproces Verwachtingen voor toekomst
Hoe zijn wij hier mee omgegaan? Duidelijke werkafspraken Eerlijk zijn tegenover elkaar Elkaar helpen Problemen met elkaar uitpraten
Probleemstelling Op welke manier kan de KRO, voor op langere termijn, jongeren (16-35 jaar)aan zich binden.
Hoofdvragen Hoe kunnen wij jongeren enthousiasmeren voor de KRO? Hoe kunnen wij daar op een leuke manier lidmaatschap aan binden? En hoe zorgen wij ervoor dat dit lidmaatschap duurzaam is?
1. Analyse 2. Onderzoek 3. Advies
Stap 1: Analyse Hoe is de situatie nu? Omgeving Concurrenten Intern
Intern Wat doet de KRO nu al aan jongere ledenwerving?
Concurrenten
Wat doen zij om jongere leden te werven?
Omgeving gedrag en behoeftes jongeren De gebruikelijke bronnen
vergrijzing Nederland economische crisis Internet revolutie Jongeren gamen meer dan dat ze televisie kijken.
Stap 2: Onderzoek Waar willen wij naar toe? Kwalitatief Kwantitatief Enquête, interviews, brainstormsessies. Uitslag: geef ons grip op wie wij ons moeten richten, wat zij willen, hoe wij de doelgroep kunnen bereiken.
Enquête 170 respondenten 87% tussen de 16 -25 2% kijkt geen TV 63% zegt over de KRO: met respect voor mensen. 30% zegt over de KRO: saai.
Interviews 12 diepte interviews met: 4 mensen tussen de 16 – 20
Quotes “Ik weet eigenlijk niet waar de KRO voor staat” “Katholieke nog iets huppelepup” “Ik wil gewoon goede kortingen”
Brainstormsessie 17 mensen 1 Gastspreker lekkere hapjes Opvallende ideeën;
Erven lidmaatschap Verlies leden wordt opgevangen. Misschien leuk om daar leuk welkomstcadeautje bij te geven
Guerilla acties metro’s, kerken, huizen, overal posters, stickers van KRO mensen op straat aanspreken, op een leuke ludieke manier
Stap 3:Advies
Wat moet er gebeuren?
Doelgroep
Hoe te bereiken?
Specifieke Acties
Budget
Meetbaar?
Hoe gaan wij van A naar B Specifieke doelgroep Hoe de KRO de doelgroep kan bereiken Welke acties de KRO moet ondernemen om deze aan zich te binden Hoeveel geld is daar voor nodig? En is dit ook nog meetbaar?
Tot nu toe het meest opgevallen Het Katholieke erg in het nadeel werkt. Er veel mensen wel kijken naar KRO programma’s. www.uitzendinggemist.nl vooral bij jongeren erg populair.
Nog even op een rijtje Gedaan PvA Brainstormsessie - Enquête Interviews To Do resultaten verder verwerken Analyse concreter maken Het maken van een advies naar aansluiting van onze analyse/ onderzoek
Vragen