VERWERKING GESPREKKEN v w e l k o m Advieswerk INFINITE - de mens centraal - - de mens centraal - Johan Royeaerd Johan Royeaerd Koningsbergweg 89 3520.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Persoonlijke Toekomstplanning
Advertisements

TimeManagement Coaching
Binnen een VPG-setting
Door goede gesprekken groeien
Werkboek kwaliteitszorg voorstelling 4/12/2004. Bond Beter Leefmilieu, Koepel van Vlaamse milieuverenigingen • Het boek is een instrument voor een collectieve.
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
Time management in het onderwijs
Netwerk GGZ Kempen - GTB/VDAB
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Ambtsdragers avond april 2013 Samenwerken
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Portfolio
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Doel samenwerking: Samenwerking RIZIV-ZF-VDAB-GTB
1 Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek Huize Ter Walle VZW C.I.G.B. ompetent van kop tot teen!
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Welkom Project ‘Introductie’ Workshop vergaderen Opleiding Vastgoed en Makelaardij 1 of 8 oktober 2007 M. Daemen.
Congres Appreciative Inquiry
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Modern HR-beleid: Waar staan we en hoe kan jij hierop wegen?
Personeelsessie LOKO.
Burgerinitiatieven.
REFLECTIE MANTELZORGGESPREK
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Presenteren en communiceren
Efficiënt vergaderen…
Lancering Traject
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
1 Voorbereiding ‘DIN-dag’ Bert Timmerman: 31 januari 2013.
Sandra Schouws20 september 2012 Verbeteren van therapietrouw: includeren van patiënten in Herhaalrecept Service.
DOE HET ZELF PAKKET. Doe-het-zelfpakket Wat  Richtvragen  Voor (werkende) mantelzorgers  Werk- en mantelzorg zo optimaal mogelijk op elkaar afstemmen.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
Visie Praktijk Regiobijeenkomst Regiobijeenkomst: Begeleiding.
Welkom bij de Week van het Succes!
Plancyclus, les 2 Actualiteit
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …
Kiezen voor keuzedelen
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Intensieve contextbegeleiding "De Vuurvogel" Informatiebrochure voor de jongere Hallo daar! Dit is onze informatiebrochure. Lees hem aandachtig door en.
De programmavriendelijke organisatie Provincie Gelderland Ervaringen Liesbet Hoek PGMopen 2015.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
1 Afstuderen interne communicatie bij de unit Gegevens 2 februari 2017 Hanneke van der Linde.
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Project Interculturele Palliatieve Zorg
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
Samenvatting Strategische Dag Consent 2007
Integriteit Dilemmatraining.
Deel 4: Spreken en gesprekken
Covey trainingsavond.
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Toekomst Fysieke Overlegtafel BOV/Kempen Resultaten inventarisatie
Samenwerken en communicatie
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Het iCLB Gent in het Atheneum Wispelberg
CRISISTEAM ZOV.
Workshop Afspraken maken
Leiderschapsontwikkeling
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

VERWERKING GESPREKKEN v w e l k o m Advieswerk INFINITE - de mens centraal - - de mens centraal - Johan Royeaerd Johan Royeaerd Koningsbergweg Zonhoven tel+fax GSM

INDELING v 1. MFT v 2. Mogelijkheden v 3. Vergaderingen v 4. Afspraken

VERWERKING GESPREKKEN 1. MFT

MFT v v Is erfenis uit het verleden: kijken wat de toegevoegde waarde in het hier-en-nu is v v Vragen worden gesteld naar structuur, bemensing en tijdsinvestering v v Het MFT op zich wordt niet in vraag gesteld: het is een zinvol orgaan

MFT v v Wel wordt van het MFT meer ondersteuning verwacht: – –Uitpluizen interessante info & aanbod – –Voorkauwen van info – –Voorstellen intern doornemen vooraleer naar medewerkers door te geven – –Keuzes maken en prioriteiten bepalen – –Zelf zaken direct doorgeven aan scholen

MFT v v Vervolg: qua ondersteuning: – –Duidelijker maken voor scholen hoeveel tijd er beschikbaar is – –Vnl. zaken aanreiken i.p.v. dingen vragen aan medewerkers (bv. afsprakennota’s, schoolfoto’s) – –Disciplinevergaderingen voorbereiden, leiden en opvolgen

MFT v v Per persoon zijn er ook aandachtspunten aangereikt: – –An: waar wil je naartoe met MFT? – –Stan: meer vertalen naar concrete punten – –William: taken zijn niet heel duidelijk – –Tinne: kunnen vervangingen? (geldt ook voor Stan en William) – –Graag ook wat meer zicht op wat elkeen concreet doet

VERWERKING GESPREKKEN 2. MOGELIJKHEDEN

MOGELIJKHEDEN v v Persoonlijke ontwikkeling: – –Specialisatie kan (‘research persons’) – –Graag meer opleidingsmogelijkheden – –POP’s gebruiken – –Functioneringsgesprekken kunnen wensen en noden in kaart brengen – –Meer multidisciplinair werken – –Kijken bij de buren (visitatie)

MOGELIJKHEDEN v v Werkgroepen: – –Beter opvolgen van de voortgang – –Ook samenkomen als dit gepland is – –Zinvolheid bekijken (of durven stop zetten) – –Meer gestructureerd systeem voor sommige vergaderingen (3x 1,5u met ‘huiswerk’ – bv. onderwijsloopbaanbegeleiding) – –K-team: zo optimaal mogelijk inzetten

MOGELIJKHEDEN v v En verder: – –Sfeer: meer gezamenlijk dingen doen – –Aandacht voor ‘natjes-en-droogjes’ – –Structuur zo eenvoudig mogelijk houden – –Geen regeltjes om de regeltjes (bv. overuren, compensatie, permanentie…)

VERWERKING GESPREKKEN 3. VERGADERINGEN

v v Er worden tal van suggesties gegeven om beter te vergaderen: – –Concreter en praktischer (niet theoretisch) – –Concrete vragen – –Enkel die info meegeven die nodig is – –Minder agendapunten – –Meer simultaan in kleine groepjes werken – –Niet iedereen hoeft met alles mee te denken

3. VERGADERINGEN v v Vervolg: – –Graag op een vast tijdstip (voorspelbaar) – –Data zoveel mogelijk vooraf vastleggen – –Op tijd beginnen én op tijd eindigen – –Op wisselende plaatsen bijeen komen – –Natjes-en-droogjes voorzien – –Gevalbesprekingen op vergaderingen – –Disciplinevergaderingen behouden

3. VERGADERINGEN v v Vervolg: – –Punten ook afhandelen + beslissingen nemen – –Beter voorbereiden – –Snellere verslaggeving + op Intranet zetten – –Taken beter verdelen (ook door MFT) – –Verwittigen indien vergadering niet doorgaat – –Woensdagnamiddag ligt soms moeilijk

VERWERKING GESPREKKEN 4. SAMENVATTEND

v v Gevraagd worden vooral: – –Ondersteuning – –Kunnen ontladen – –Transparantie – –Duidelijke structuur – –Concrete punten en vragen

4. SAMENVATTEND v v Wat nu verder: – –Ondersteuning door het MFT – –Wat doen de mensen binnen MFT zoal – –POP’s en opleidingsmogelijkheden – –Functioneringsgesprekken – –Werkgroepen: gestructureerd vergaderen – –Beter vergaderen: procesobservaties – –Meer uitwisseling onderling en met derden

4. SAMENVATTEND v v Concreet: de bovenstaande punten nu vertalen naar: – –Wat? – –Wie? – –Waar? – –Wanneer? – –Hoe?

4. SAMENVATTEND v v Welke afspraken maken we hieromtrent?