Balanced score card.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Goededag allemaal.
Advertisements

A5 Management & Organisatie
Workshop Werkconferentie SSC Bedrijfsvoering Sturen op kwaliteit SCD 15 november 2013 Spreker: Jan-Frank Koers 1.
Algemene informatie voor nieuwe vrijwilligers
20-03 Indelingen kosten.
Planning Budgetten Break-even analyse
Interactive marketing communications financieel management les 3.
Kostenbeheersing leerlingenvervoer case Gemert-Bakel
H6 Voorraadbeheer.
Even voorstellen! Marika van Soest Parttime Coördinator planners Livio
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Liliane de Voogd CO1K, fontys ACI Mei 2013 QDAY FESTIVAL 2013/KINGSDAY APRIL, AMSTERDAM.
Omzet.
EMEG-lijst onderdeel: Evenement bezoekers Presentatie: Q-Base 2012 ( DE ) Naam: Jarno Pijpers Een woordje vooraf  Eerste onderdeel uit de EMEG-lijst.
Overzicht presentatie PRESTA-COACH
Health Balance Score Card
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Benefietconcert voor operatie Bekende Vlaamse artiesten helpen om geld in te zamelen voor de operatie van een jongetje van op het O-L-V-v-Lourdesinstituut.
De Nieuwe Molen Veenendaal
Training users.
Nike maximum dreams Beleef het zaterdag 17 juni van 10:00 – 17:00 uur Schouwburgplein Rotterdam sport gratis clinics bekende sporters modeshow dj/muziek.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
T hema’s in deze quiz: Gezin Zorg Arbeid. Thema 1: Verschillen binnen ‘het Nederlandse gezin’
Welke techniek toepassen ? Herhalingsoefeningen. Situatie 1: Gegeven : de doelpunten die 10 topscoorders in de voetbalcompetitie hebben gemaakt in seizoen.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Agenda  Les 13  wkn 13 2e  hs 2.4 overige kosten
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
Deel 1 De BSC van AWV.
Vragenlijst ketencoördinatoren
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Glow.
Glow.
Oefening 5 (Balansverrichtingen)
Gerard Ekdom in poppodium 013, Tilburg
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Van Kavel tot Kasteel. Copyright Networks Unlimited 2002 Format en propositie 2006 Voor de 4e maal in successie.
Cliëntenraden en WMO raden De Wolden en Hoogeveen 8 oktober 2014
Evenementencommissie RCU Zwolle
Aanpak BBC lichting 1/1/2014 opmaak meerjarenplan/budget.
DE BALANS.
Hoofdstuk 2.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Projectgroep “andere tijden” (MR, ouders, team, directie)
Nijkerk Diabetes Challenge 2015 Informatie middag 6 februari.
Kennis en houdbaarheid Laurens van der Hove. Vraag 1. Lukt het om antwoord via je mobiel te geven?
Een quiz over… water.
Cultuur, natuur, sport.  Houd je van: ◦ Mooie steden ◦ Natuur ◦ (Berg)Wandelingen/Sport ◦ Indrukwekkende monumenten?  Kun je tegen: ◦ Vroeg opstaan.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Opstellen begroting Openingsbalans.
Hoofdstuk 7 de financiele prestatie- indicatoren 1 Hoofdstuk 7 De financiële prestatie monitoren Controleer de veronderstellingen Stel mijlpalen vast Achterhaal.
4. Online strategie Internet scorecard
Budgetteren H2 Inzicht in de functie van begrotingen Filiaalmanager.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Budgetteren H2 Inzicht in de functie van begrotingen Ondernemer detailhandel.
DMK – week 2.
 Productmarktcombinaties Second life vehicle. {{ PMC I  Catering For Weddings! PMC II  Promotion vehicle!
Ondernemerschap Ondernemen moet je doen. Wat gaan we vandaag doen?  Ingeleverde verslagen  Indeling verslag en tips  Prijs  Enkele economische begrippen.
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
Zaterdag - Zondag Resultaten onderzoek werkgroep ZFC Zuidlaren Op naar één prestatieteam.
KENGETALLEN in de horeca
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Toekomst Fysieke Overlegtafel BOV/Kempen Resultaten inventarisatie
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Financieel 2.
Gezond financieel ondernemen!
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

Balanced score card

BEPAAL KRITISCHE SUCCESFACTOR Wat verwacht de klant: Gezelligheid Goede muziek Drank Tetten!! Financieel Vaste kosten laag houden

PROCESSEN Strenge controles Innovatie Lichtshows Nieuwe soorten drank Sales promotie Bekende Nederlanders

PRESTATIE INDICATOR Doorstroming Hoelang zijn mensen in de kroeg Mensen besteden gemiddeld € 15 aan drank Waarom klanten terug komen.. Begin van de avond Aantal mensen: 150 Na 2:00 uur: 450 mensen 3:30 uur: leegloop 4:00 uur: lichten aan Gemiddeld zijn mensen 4uren in de kroeg

BEPAAL STREEFWAARDE TOV VERLEDEN TOV CONCURRENTIE TOV BUDGET ? We streefden in het verleden naar een omzet per avond van € 5000 De Swetser 450 x € 15 = € 6.750 Feu Drachten 700 x € 10 = € 7.000

MEET PREST.INDICATOREN Periodiek Per Avond De Swetser 450 x € 15 = € 6.750 Feu Drachten 700 x € 10 = € 7.000

Balanced score card

Aanbevelingen Entree Promotie acties Goede Artiesten/ dj’s Vragen??

Saskia van der Velde Roelof Reitsma Bert Visser Einde Saskia van der Velde Roelof Reitsma Bert Visser