Commercialisatie Fietsen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Advertisements

STRATEGISCHE PLANNING
Marketingmanagement in een Europese KMO
Bedrijfspresentatie Promavise
Marketingplan 2010 Triad.
Aanzet tot strategisch denken
Kamer van Koophandel Haaglanden
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
S HARING M INDS B EDRIJFSMANAGEMENT S ANDER B ROSENS, J AN G EERTS, M ICHIEL J ANSENS, S TEF V ERSCHUEREN EN S TIJN V ERSCHUEREN.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
4 P´s en 3 R-en MK01.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
 Definitie duurzame mobiliteit  Definitie sociale economie  Duurzame mobiliteit inherent aan de sociale economie.
Social Media Audit.
Ondernemingsplan.
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Swot analyse
Marketing voor verkeerskunde
De Toekomst Marketing.
Sociale economie Sociale economie in Vlaanderen: een proeve van conceptualisering en afbakening.
Evenementenorganisatie
Commercieel beleid en recht
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Outdoorpark Reusel.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
De Groene Vingers van de Sociale Economie
MARKETINGMIX.
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Internationale handel
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Commercialisatie Fietsen Matthias Christiaansen Glenn De Beuker Dennis Linden Kevin Linden

Inhoud Marketingplan Budget Advies OF – analyse SWOT SMART Doelgroep / positionering 4 P’s Budget Advies

OF Analyse Micro Omgeving Bedrijf Leveranciers Klanten Concurrenten

OF Analyse Macro Omgeving Economische factoren Politiek –juridische factoren Demografische factoren Sociaal-culturele factoren

Macro omgeving Economische factoren Fietsen duurder, sneller huren Concurrentie = vzw Sociale tewerkstelling

Macro Omgeving Overheidsfactoren Richtlijnen starten onderneming Sociale economie Voorrang van arbeid op kapitaal Democratische besluitvorming Maatschappelijke inbedding Transparantie Kwaliteit Duurzaamheid

Macro Omgeving Demografische factoren Afzetgebied Turnhout Toerisme Scholen Winkelmogelijkheden Verkeerssituatie

Macro Omgeving Sociale-culturele factoren: Toeristische sector Bezienswaardigheden Monumenten Bels Lijntje Campus Fietsengamma

SWOT Sterktes Zwaktes Kansen Bedreigingen

SWOT Sterktes Winstpotentieel Groen! Verkeer

SWOT Zwaktes Opstartkost Bekendheid Sociale tewerkstelling

SWOT Kansen Nieuwe campus Weinig/geen parking Breder aanbod

SWOT Bedreigingen 3 concurrenten Vzw’s Subsidies

SMART Specifiek Meetbaar Acceptabel Winst ? Budget Afhankelijk van advies

SMART Realistisch Tijdsgebonden Studenten KHK Ervaring Meest interessante Motivatie Tijdsgebonden Start : 20 september Einde : 20 december

Doelgroep Doel groep : opdracht gever Potentiele klanten : Toeristen Studenten bewoners

positionering Positioneering : Vzw’s Uitgebreide campagne Uitstekende service

4 P’s Prijs : verwijzing naar het budget Plaats : Product : Promotie : Turnhout Verschillende stallingen Herstel punten Product : Dienst verhuur Promotie : Bekend maken : reclame

Huidige alternatieven Fietshuis Fietspunt Blue Bike

Fietshuis

Fietspunt

Blue Bike

KHK Turnhout

Budget

Budget

Prognose

Advies Kleine slaagkansen Vzw’s met subsidies Te hoge kosten

Vragenronde Bedankt voor de aandacht!