Commercialisatie Fietsen Matthias Christiaansen Glenn De Beuker Dennis Linden Kevin Linden
Inhoud Marketingplan Budget Advies OF – analyse SWOT SMART Doelgroep / positionering 4 P’s Budget Advies
OF Analyse Micro Omgeving Bedrijf Leveranciers Klanten Concurrenten
OF Analyse Macro Omgeving Economische factoren Politiek –juridische factoren Demografische factoren Sociaal-culturele factoren
Macro omgeving Economische factoren Fietsen duurder, sneller huren Concurrentie = vzw Sociale tewerkstelling
Macro Omgeving Overheidsfactoren Richtlijnen starten onderneming Sociale economie Voorrang van arbeid op kapitaal Democratische besluitvorming Maatschappelijke inbedding Transparantie Kwaliteit Duurzaamheid
Macro Omgeving Demografische factoren Afzetgebied Turnhout Toerisme Scholen Winkelmogelijkheden Verkeerssituatie
Macro Omgeving Sociale-culturele factoren: Toeristische sector Bezienswaardigheden Monumenten Bels Lijntje Campus Fietsengamma
SWOT Sterktes Zwaktes Kansen Bedreigingen
SWOT Sterktes Winstpotentieel Groen! Verkeer
SWOT Zwaktes Opstartkost Bekendheid Sociale tewerkstelling
SWOT Kansen Nieuwe campus Weinig/geen parking Breder aanbod
SWOT Bedreigingen 3 concurrenten Vzw’s Subsidies
SMART Specifiek Meetbaar Acceptabel Winst ? Budget Afhankelijk van advies
SMART Realistisch Tijdsgebonden Studenten KHK Ervaring Meest interessante Motivatie Tijdsgebonden Start : 20 september Einde : 20 december
Doelgroep Doel groep : opdracht gever Potentiele klanten : Toeristen Studenten bewoners
positionering Positioneering : Vzw’s Uitgebreide campagne Uitstekende service
4 P’s Prijs : verwijzing naar het budget Plaats : Product : Promotie : Turnhout Verschillende stallingen Herstel punten Product : Dienst verhuur Promotie : Bekend maken : reclame
Huidige alternatieven Fietshuis Fietspunt Blue Bike
Fietshuis
Fietspunt
Blue Bike
KHK Turnhout
Budget
Budget
Prognose
Advies Kleine slaagkansen Vzw’s met subsidies Te hoge kosten
Vragenronde Bedankt voor de aandacht!