1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Advertisements

Gegevens/Informatie/Kennis
Vrij haar: Albert Schweitzer.  Kennismaking en verwachtingen  Blok I: belangenbehartiging: hoe te organiseren; basisvoorwaarden, wat wil je; interne.
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
Customer service en planvorming
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
4 P´s en 3 R-en MK01.
Samenwerken in een concurrerende omgeving. Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Ondernemen na je studie!
strategie als een proces
Onthaalbeleid stad Dendermonde
Marketing presentatie
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Inleiding tot marktonderzoek
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Basisboek marketingcommunicatie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Slagkracht met kwaliteit
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Fase 1 Ken de (detail)handel
[Productnaam] Marketingplan
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
MARKETINGMIX.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Functies Rollen Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Taakgebied 2 Taakgebied 1 Taak … Taak 2 Taak 1 Rol … Rol 2 Rol 1 Functie … Functie 2 Functie 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Bepalen verandermogelijkheden Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap”
Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige computertechnologie.
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
TALENT- & ORGANISATIEPROCESSEN: VAN ORGANISATIE TOT INDIVIDU
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
[Productnaam] Marketingplan
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Transcript van de presentatie:

1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie Afstemming tss. klant, dienstencon- cept & concurrentie- omgeving = externe oriëntatie Marketingmix Deel IV Deel V Geïntegreerd managementmodel

Deel V Geïntegreerd managementmodel2 Geïntegreerd managementmodel De mate van coherentie binnen een strategie bepaalt de kwaliteit van een strategie Coherentie = mate van integratie tussen de verschillende bouwstenen van een strategie

Deel V Geïntegreerd managementmodel3 Geïntegreerd managementmodel Wie?Wat? Met welke midde- len? Hoe? Consistentie?

Deel V Geïntegreerd managementmodel4 Geïntegreerd managementmodel 1.Basiselementen van strategie 2.Integrerende elementen van strategie

5 Basiselementen Doelseg- menten op de markt Karakterisering marktsegmenten Definiëring behoeften doelgroep Concurrentie WIE?

6 Basiselementen Doelseg- menten op de markt Diensten- concept Karakterisering marktsegmenten Definiëring behoeften doelgroep Concurrentie WIE?WAT? Bestanddelen van de dienst Waarneming door de klant

7 Basiselementen Doelseg- menten op de markt Diensten- concept Operationele strategie Karakterisering marktsegmenten Definiëring behoeften doelgroep Concurrentie WIE?WAT? Met WELKE MIDDELEN? Bestanddelen van de dienst Waarneming door de klant Servuctiepatroon Productiefactoren Kostbeheersing Kwaliteitsbeheer- sing Organisatie- aspecten Internationalisatie

8 Basiselementen Doelseg- menten op de markt Diensten- concept Operationele strategie Dienstverle- nings- systemen Karakterisering marktsegmenten Definiëring behoeften doelgroep Concurrentie WIE?WAT? Met WELKE MIDDELEN? HOE? Bestanddelen van de dienst Waarneming door de klant Capaciteits- beheer Distributie Prijs Communicatie  Differentiatie? Servuctiepatroon Productiefactoren Kostbeheersing Kwaliteitsbeheer- sing Organisatie- aspecten Internationalisatie

9 Integrerende elementen Afstemmen van concept op verwachtingen van gebruikers Positionering WIE ?WAT ?

10 Integrerende elementen Kostprijsbeheer- sing in functie van waardering van gebruiker Evenwicht waarde-kost of rentabiliteit WAT ? MET WELKE MIDDELEN ?

11 Integrerende elementen Algemene consistentie Integratie strategie en systemen MET WELKE MIDDELEN ? HOE ?

12 Basis en integrerende elementen Doelsegmenten op de markt Dienstverleningssystemen PositioneringDienstenconceptEvenwicht tussen waarde-kostOperationele strategieIntegratie strategie en systemen