Betrouwbaarheidstypologie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Betrouwbaarheidstypologie
Betrouwbaarheidstypologie
Deel 2 Betrouwbaarheid.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Hoofdstuk 10 Bedrijven die ruimte beschikbaar stellen
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
Wie of wat bepaalt jouw identiteit?
Betrouwbaarheidstypologie
Betrouwbaarheidstypologie
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Vennootschapsbelasting Aj 2011
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
Verkoop- en debiteurenproces
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
Betrouwbaarheidstypologie
Betrouwbaarheidstypologie
Betrouwbaarheidstypologie
Mr. Marleen van Berkom-Lindhout (Berenschot) Drs. Robert Capel (KplusV) 1 Benchmark Milieustraten Afvalconferentie ASL 16 juni 2011.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Betrouwbaarheidstypologie
Natuurlijke Werkloosheid en de Phillipscurve
HOOFDSTUK 12 Media.
Betrouwbaarheidstypologie
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Klassieke AO Leseenheid1
Start.
Betrouwbaarheidstypologie
Betrouwbaarheidstypologie
Betrouwbaarheidstypologie
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Passie - Verrijzenis Arcabas
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Betrouwbaarheidstypologie
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
Hoofdstuk 1 Begripsbepaling AO/BIV
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
13 juni 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 7:1 1. 1Korinthe 7 1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet.
1 Week /11/ Dalende beurzen Blijkbaar is de macht van de centrale banken in de wereld overroepen Men kan niet blijven de mensen.
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
ZijActief Koningslust
Transcript van de presentatie:

Betrouwbaarheidstypologie Dienstverleningsbedrijven waarbij geen specifieke reservering van de ruimten plaatsvindt

Belangrijkste aanknopingspunten voor betrouwbaarheid Bij kaartverkoop door middel van geautomatiseerd kasregister: Geautoriseerde tarieven Betrouwbaar kasregister met tariefbestand en verkoopbestand Functiescheiding tussen verkoop, toegangscontrole en administratie Verkocht (verkoopbestand) X tarief (tariefbestand) = toename kas Inventarisatie van de kas

Kenmerkende betrouwbaarheidsrisico’s ongeoorloofde toegang door valse toegangsbewijzen, samenspanning klant en verkoper etc. verschuivingsgevaar van hoger tarief naar lager tarief

Preventieve IC maatregelen

Begroting, normen en tarieven

1.1 Begroting, normen, tarieven verkoopbegroting per tariefsoort kostenbegroting

1.2 CT functiescheiding verkoop (beschikkend) toegangscontrole (uitvoerend) administratie (registrerend & controlerend)

1.3 Procedures, wet- en regelgeving, richtlijnen kasprocedure toegangscontrole regelgeving rond consumentenveiligheid

Managementinformatie

1.4 Belangrijke managementinformatie Exploitatie: Omzet per tariefsoort Kosten Marge Daarnaast: Aantal bezoekers Kasverschillen Problemen met toegangscontrole

Gegevens in bestanden  Informatie

1.5 Essentiële bestanden tariefbestand verkoopbestand

Toepassingsvraag Een bioscoop heeft twee tarieven. Hoe ziet het automatisch kasregister er uit in zijn meest eenvoudige opzet?

Repressieve IC-maatregelen

Cijferanalyse

2.1 Cijferanalyse werkelijke verkoop versus begroot per tariefsoort kasverschillen

Verbandscontroles

2.2 Verbandscontroles afboeking verkoopbestand = kasprotocol + kasverschillen kasprotocol = opboeking bank

2.3 Detailcontroles controle op juistheid van de gehanteerde tarieven op de kaartjes en autorisatie van directie

Waarneming ter plaatse

2.4 Waarneming ter plaatse werking toegangscontrole inspectie op naleving veiligheidsvoorschriften

Stichting Hawaï

De stichting Hawaï exploiteert een subtropisch zwembad De stichting Hawaï exploiteert een subtropisch zwembad. Ten aanzien van de toegangsprijzen wordt verschil gemaakt tussen: Volwassenen Kinderen 65+ers Tevens kan men tegen gereduceerd tarief week- en weekendkaarten kopen. Het zwembad is voor reguliere klanten dagelijks geopend tussen 9.00 en 19.00. Buiten deze uren om kunnen clubs en andere gezelschappen het zwembad afhuren. Hierbij geldt een all-in prijs per uur ongeacht het aantal bezoekers. Het stichtingsbestuur heeft de dagelijkse leiding gedelegeerd aan een hoofd badmeester die leiding geeft aan: Overige badmeesters (4) Kaartverkoop (2) Administratie (3)

Kaartverkoop

Toepassingsvraag 1 Welke problemen zijn er in de casus te onderkennen met betrekking tot de volledigheid van de opbrengsten?

Toepassingsvraag 2 In welke opzichten verschilt een stichting van een besloten vennootschap?

Toepassingsvraag 3 Wat is de verantwoordelijkheid van het stichtingsbestuur? Welke gangbare taakverdeling treft men vaak aan binnen het bestuur?

Toepassingsvraag 4 Welke begrotingen treft men aan bij de stichting Hawaï? Hoe komen de tarieven tot stand?

Toepassingsvraag 5 Aan welke drie belangrijke uiterlijke kenmerken moet een quasigoed voldoen?

Toepassingsvraag 6 Stel dat het stichtingsbestuur nog van de oude stempel is en voor wat betreft de volledigheid van de opbrengstenverantwoording wenst te vertrouwen op een adequate quasi-goederen-beweging? Welke maatregelen van interne controle (preventief en repressief) zijn dan noodzakelijk?

Toepassingsvraag 7 Stel dat het stichtingsbestuur van de quasigoederen af wil en voortaan voor wat betreft de volledigheid van de opbrengstenverantwoording wenst te steunen op een automatisch kasregister. Beschrijf de opzet en inrichting van dit automatisch kasregister.

Toepassingsvraag 8 In hoeverre verschilt de ao/ic van de verhuur van het zwembad buiten de reguliere tijden om, van de reguliere kaartverkoop?

Toepassingsvraag 9 Welke informatie zal het bestuur willen ontvangen van hoofd badmeester? Welke informatie heeft de badmeester zelf nodig?