ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Evaluatie van mentorprojecten
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Welkom bij. Wat doen wij? Eén volledig geïntegreerde totaaloplossing.
Maar niet elke koning is even belangrijk!
Over consumenten, gedrag en marketing
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Marktonderzoek als proces
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Business Marketing Management
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Financieel economische crisis, faillissementen, weinig start-ups, sociale bloedbaden, … Dagelijkse actualiteit!
BI voor Microsoft Dynamics AX
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Business Marketing Management
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Wie bepaalt of er kwaliteit geleverd wordt? 29/09/'08 De immo-advertenties van makelaars, notarissen en particulieren, voldoen zelden aan de wettelijke.
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Visie & Strategie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Klantgerichtheid: pull vs pushstrategie
Online ontwikkelingssamenwerking Utrecht, December 2008.
Social media presentatie
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Loyaliteit begint met een warm welkom
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Interne communicatie (IC) binnen ANB is een aandachtspunt. Er was al een degelijke basis aanwezig. Die wordt nu verder geoptimaliseerd en spoort samen.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Business en IT Consulting
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Dienstenmarketing Week 4.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
LET’s get Social.
acht locaties in Zeeland en Zuid Holland
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
What is the meaning of? Student centered learning
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Samenwerking Wave 0.
Managen van een onderneming
KVC en naam organisatie
Process Mining.
Agile in een niet Agile context
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS

ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS FACTORS VAN BUSINESS/CUSTOMER INTELLIGENCE: ☐ Executive sponsorship ☐ Doelen duidelijk afspreken ☐ Noden duidelijk maken aan stakeholders ☐ Betrokkenheid/engagement/interne communicatie ☐ Alignment van data definities => Typische (agile) project approach is noodzakelijk

BEHOEFTEN EN OPPORTUNITEITEN ■ WAAR ZITTEN DE BEHOEFTEN ☐ De cijfers over de klanten  wie zijn mijn klanten, hoe is mijn klantenbasis samengesteld, het ABC van een klant (activity-based-cost) ☐ De klant achter de cijfers  Waarde van ongestructureerde info (open comments)  Panel discussies, Marktonderzoek, Social media ☐ Van Klant- naar Stakeholder-mgmt  Cfr. Sportwereld: nieuwe fan- trouwe fan – vrijwilligers (!) – medewerkers ■ WAAR ZITTEN DE OPPORTUNITEITEN ☐ Moeilijk om acties te definieren, waar beginnen ? ☐ Qlikview e.a. ‘business discovery’ Tools -> kan een trigger geven naar andere processen indien succces ☐ Data kwaliteit !  Verwerken van’ brieven retour’ of ‘ bounces’

UITDAGINGEN ■ SELL-SELL-SELL ☐ Te veel adhoc – “elke knik id grafiek analyseren” ☐ Te veel korte-termijn gericht – te weinig focus op de helicopter view van de business (=rol marketing) ☐ Te veel focus om lead generation process/sales funnel zo kort mogelijk te houden  Sommige bedrijven stappen af van korte termijn sales funnel en volgen de klant (van short-term sales naar value/loyalty meten). ■ KLANT-GERICHTHEID IS EEN STRATEGIE ☐ Strategie moet van bovenaf komen ☐ Bv. Simple klantendashboards met NPS (net promotor score) metingen asap na klanteninteractie ■ PEOPLE ☐ Alignment met andere teams – bvb customer service ☐ Betrokkenheid van andere teams

ALLERLEI ■ MARKTONDERZOEK ☐ Hoe wordt dit ingepast/gebruikt in insights? ■ CUSTOMER – NIET CUSTOMER ☐ Randevenementen om bijkomende informatie te verzamelen – bvb KBC en jongeren ☐ Instapdrempel verlagen om 1 ste engagement te verhogen ■ GAMIFICATIE ☐ Motivatie van vrijwilligers ☐ Segmentatie ■ VRAGENLIJST ☐ Vermijd lange vragenlijsten, stel één duidelijke vraag en response ligt altijd hoog