Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Social Media.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Les 2 – Jouw media.
Visie & Strategie.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Online marketing Expert (in een week)
Visie & Strategie.
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Bounce rate verlagen: is SEO de oplossing?
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Minor Internet Marketing
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Informatievaardigheden Sectorwerkstuk TLH – Zwolle – Mw. G. Scheper Schitteren in Zijn licht.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Social Media Eindcriteria SM-plan
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken

Agenda Vorige keer: zoekwoorden Deze week: kijken en vergelijken

Vorige keer herhaling: Zoekwoorden Hoe zoekt mijn doelgroep? Wat zoeken ze? Wat is de zoekintentie? Waar en wanneer? Welke koppelwoorden gebruiken ze? Welke woorden liggen dichtbij een aankoop/conversie? (denk aan bestellen, kopen, contact, telefoonnummer). Welke woorden geven inzicht in waar je eigenlijk niet op gevonden wenst te worden. (Zoekwoorden met een hoge bounce rates zijn ‘failures’)

Van basistermen tot ‘hit’ Uniek woord, waar andere woorden uit afgeleid worden 1 bep onderwerp 1, 2 of 3 woorden niet te breed en niet te smal beginnen – Fiets – Damesfiets – Herenfiets – Kinderfiets Wel toewerken naar … combinatie van basisterm + verklein/meervoudsvorm/bijvoeglijk naamwoord/ etc… – 26 inch blauwe herenfietsen – 12 inch rood kinderfietsje

In je rapport: zoekwoorden Duik in het zoekwoordengebruik! 1.Welke zoekwoorden doen het goed? 2.Welke zoekwoorden meer gaan gebruiken? 3.Waarom? 4.Wat zouden alternatieve (synonieme) zoekwoorden kunnen zijn? Brainstorm… 5.Welke zoekwoorden mee stoppen? (Welke zoekwoorden zijn te algemeen of irrelevant?) 6.Welke zoekopdrachten kun je koppelen aan de zoekwoorden? 7.Wat zouden uitsluitingszoekwoorden kunnen zijn? 8.Hoe zit het met de verdeling Adwords en organisch?

Opdracht: Kijken en vergelijken Aan de slag met je eigen website 1. Wat zijn voor jouw site interessante data? – Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden?

Opdracht: ‘hooks’ 2. Wat wil je precies weten om je organisatie slagkrachtiger te maken? Waar liggen kansen? 3. Waar zie je trendbreuken? Hoe zou dat kunnen komen? Wat gebeurt er in zo’n situatie?

Bouncerate analyse

Opdracht: Bounce rates Bouncerate analyse Bekijk in Google Analytics op zoekwoord niveau de Bounce Rate. Wat zijn je bevindingen?

Linkbuilding Hoe populair ben je? Des te meer stemmen jouw website ontvangt, des te belangrijker deze volgens Google moet zijn. Waarom zouden mensen anders de moeite nemen om naar jouw website te linken?

‘Linkbuilding’ en social media Conversieverhogend of niet?

Opdracht: Linkbuilding Welke sites linken naar jouw site? Welke zijn relevant? En welke sites staan er (nog) niet tussen?

Landing pages t_EFa0bO4U t_EFa0bO4U Waar moet een goede landing page aan voldoen?

Landing pages In real life N5WurXNec7E&list=UUJ5UyIAa5nEG ksjcdp43Ixw&index=2 N5WurXNec7E&list=UUJ5UyIAa5nEG ksjcdp43Ixw&index=2

De Google Gedachte yWjpS4_v8s&feature=player_embed ded#at=22

Opdracht ‘landing pages’

Landing pages

Opdracht ‘landing pages’ 1.Welke (landing) pages kun je ontdekken? 2.Welke landing pages doe het minder/niet goed? 3.Waarom? 4.Hoe zou je dit op kunnen lossen? 5.Hoe zou je de call to action op die pagina’s kunnen verbeteren?

Volgende week Na de herfstvakantie Presentatie (alleen de highlights) – Conclusies en aanbevelingen – Tips en tricks – Maximaal 10 minuten per team Inleveren Google Analytics Adviesrapport

SWOT Doelen (evt trechters) Persona’s Zoekwoorden Webdesign – Regio’s, momenten, Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden? Bounce rates Linkbuilding Landing pages Denk goed na over…

Analyseer verder dan je neus lang is Geef advies over de voorkant op basis van wat je aan de achterkant ziet Maak screenshots van grafieken Wees concreet Dig deep En…