Het Nieuwe Medialandschap Petcha Kutcha voor de cursus Marketinginnovatie Gerlach Velthoven 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De kansen én valkuilen van nieuwe media
Advertisements

Het tweede werkstuk.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Experiment 7: Het effect van het bezit van een Museumkaart bij leerkrachten Leerkrachten in experiment 7 € 0,00.
Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
TAALPROBLEMEN ODD ONE OUT.
Vorming duidelijke taal. Duidelijke instructies geven ► Wat is je eerste reactie? ► Wat vond je moeilijk? ► Wat heeft je geholpen om de opdracht te.
7 april 2011 Annelies Kappers
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Een startersgids voor innovatie
Informatiebijeenkomst Zorgzwaartebekostiging 29 november 2006 Dia 1 Sinds januari 2005 maakt VraagRaak onderdeel uit van het WOI.
Muziek downloaden PVGE Computerclub 5 JANUARI 2012.
“En, hoe kan ik U van dienst zijn”?vraagt zij.
Godsdienst 1.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Huisregels Op tijd binnen Eten en drinken (m.u.v. H2O) in de kantine
Door: Noa Vlaar Voor: Groep 8d
Praktische Opdracht CKV
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Bron: ND; beeld: Pankra Bekijk je werk en dank de HEER.
Uitwerking opgave 1.2 1f uit: Wiskunde in beweging – Theo de Haan.
Homo Universalis. Renaissance in de 16e eeuw Hoofdstuk 5: Homo Universalis. Renaissance in de 16e eeuw.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Resultaten werkgroep IMAGO Kinderopvang.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 2 - media I-C1#, datum.
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
The Horror House GEBASEERD OP WIPE-OUT EN FORT BOYARD.
Uw merkcommunicatie in de juiste context Hoe zet u het vernieuwde Livios.be optimaal in binnen uw content- en conversatiestrategie? Erwin Vanherle Algemeen.
Een prestatie… is een open opdracht wordt gedaan door twee personen hoort bij een vakgebied is bedoeld om precies dát te leren wat je graag wilt weten.
Ouder worden met een verstandelijke beperking, volgens mensen zelf en hun familie (Mieke Cardol en Tineke Meulenkamp) Ine Mestdach 1BaO b2.2.
Samen goed eten Amstelmeerschool, januari 2008.
Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!
ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Docenten en educatieve hervormingen Uw lespraktijk veranderen.
Les 3 – Zullen we delen?.
Visie & Strategie.
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
§2.4 Wat doet de bank voor jou?
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
1. Agenda Waarom scenario’s? Stuwende krachten Vier scenario’s voor de wereld in 2030 Van scenario’s naar… Kennis & Economisch Onderzoek.
MEER LLN KIEZEN VOOR HET WERKEN IN DE TECHNIEK IN FRIESLAND.
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Moed. Jozua 1 Het geschiedde na de dood van Mozes, de knecht des Heren, dat de Here tot Jozua, de zoon van Nun, de dienaar van Mozes,
Social media presentatie
Collaborative Strategizing
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
MEDIAOPVOEDING. 1. EEN NIEUW LEERPLAN zie blz. 5 Mediamaatschappij Beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid/digitale kloof Mediageneratie van.
Wat? De nightshophop is een app (voor iphone en/of Android) waar jongeren een route langs verschillende nachtwinkels moeten volgennachtwinkels Per nachtwinkel.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Inspraakavond ‘ZAV’ Zutphen & Deventer
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
De andere impact-factor: geïmplementeerde kennis Henk Nies Bijzonder hoogleraar Organisatie en beleid van zorg, VU Raad van bestuur Vilans, Utrecht Postersessie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Lokale ondernemersfondsen Regie bij georganiseerde ondernemers. Kwaliteitsimpuls voor verouderde bedrijvenparken
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
5 TIPS voor een effectieve veiligheidsvoorlichting Arbobekwaam
Creativiteits- sessie
Creativiteits- sessie
Terugrekenen met procenten
Creativiteits- sessie
Basics over communicatie
E health, Domotica en E-learning
Input omgevingsvisie Hoeksche Waard
Transcript van de presentatie:

Het Nieuwe Medialandschap Petcha Kutcha voor de cursus Marketinginnovatie Gerlach Velthoven 2011

Oude Medialandschap

Het draaide om Beeld en Kopij

Earned Media: Het stimuleren van conversaties

Paid Media: Bekendheid creëren

Owned Media: Extra waarde en toegankelijkheid

Samenvatting Het oude mediamodel gebaseerd op het zenden en herhalen van informatie via paid media voldoet niet meer in het huidige medialandschap Het medialandschap is gefragmenteerd en de macht van merken is verschoven naar mensen In het nieuwe communicatiemodel krijgt paid media een stimulerende rol voor earned en owned media Het nieuwe communicatiemodel is gebaseerd op relevante merkcommunicatie

Met dank aan:

Om te verwerken in je opdracht Definieer de relevantie van je innovatie Vind de kanalen die je wilt ‘verdienen’ Welke ‘eigen’ media zijn daar voor nodig Welke ‘betaalde’ media heb je nodig Wees hier vooral creatief in!