Programma Introductie sprint/OUX Kennismaking deelnemers in 2 rondes

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op het Dockingacollege
Advertisements

Introductie V2 en V3 Maandag 2 september – 15.00
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Hogere denkvaardigheden
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Profielwerkstuk.
Doorstroomproject Jobclub-Vokans/art. 60
Voorlichtingsavond vwo-brugklas 28 september 2011.
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Van idee tot digitaal materiaal
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
SBC blok 3 TDI 2011.
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
Projectweek.
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Zelf materiaal ontwikkelen
WELKOM Jacqueline Kerkhoffs Rob Abbenhuis
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Buurlandenproject techniek. Welkom op onze startdag.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Voor wie is het ? Wat is het ? Wat heb je eraan ? TOM1 1 TOM2.
Welkom Voortgang verbetertraject eindtermgerichte kwalificaties Woerden 22 september 2010.
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
ontdek wat jij kunt bereiken
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Informatie avond 2e klas
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Project Serious Games Hogeschool Rotterdam – Mediatechnologie en Libanon Lyceum Rotterdam – Technasium In samenwerking met de Openbare Montessorischool.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Praktijkervaring en reflectie
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Welkom Docent: Siri Kruit Programma les 6 Welkom; Presentaties : -Gokverslaving - nabespreken Bespreken eindopdracht- klassikaal & in.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
WhatsApp-groep GB Welkom bij de bijeenkomst: WhatsApp-groep Veiligheid Gemert-Bakel.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Start schooljaar Opzet van de ochtend 1.Welkom door de rector 2.Praktische informatie voor leerlingen en ouders 3.Leerlingen gaan met mentor.
INFO - AVOND 4 VWO Titus Brandsmalaan BS Vught Welkom op het Maurick College.
Stand van zaken bestuurlijke aanbestedingen
Programmeren met kinderen
Start schooljaar
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Over lesbrieven, inhoud en vorm
INFO - AVOND 4 VWO Welkom op het Maurick College Titus Brandsmalaan 1
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
WELKOM! 1.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Ondernemersvaardigheden
WELKOM OP DE VOORLICHTINGSAVOND VAN 2BBa !
Dinsdag 4 september 2018 Ouderavond 4 vwo welkom.
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
E-health domotica E-learning

Programma identity workshops & Digitaal lerarenplatform
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

OUX/sprint in de cursus Ontwerpen van leersituaties: Theoretische kaders (O21421)

Programma Introductie sprint/OUX Kennismaking deelnemers in 2 rondes Toelichting van de opzet, omgeving, planning OUX afspraken met de tutor Observatie: do’s, don’ts & must haves Test Virtuele klas

OUX/tutor /sprint

Kennismaking - 1 Vertel je buurvrouw /buurman over jezelf Noteer op post-its onderwijscontext school vak rol, taak etc.….

Kennismaking - 2 Dit doen we … Dit vinden we belangrijk Naam? Onderwijscontext? Type school? Vak? …. Dit doen we … Dit vinden we belangrijk

Cursus O21421 Leertheorie Instructietheorie Observatieonderzoek in de onderwijspraktijk Instrumenten voor het onderzoek Verslag in de vorm van een artikel

Sprint in O21421 Weektaken Deadlines Groepsfeedback Posters en posterwalk Virtuele klas Feedforward Verslag: nieuwe criteria (!)

Weken 1-2: snelle start Inlezen (studietaken 2, 3) Kennismaking Leertheorie (studietaak 4) Observatie: ideeën, plannen, afspraken (studietaak 5) Academisch schrijven (studietaak 1) ….

Week 3: voorstel observatie Deadline: 23 september Voorstel in Groepsdiscussie Waar? onderwijscontext (meso) Wie? doelgroep Wat? onderwijssituatie (micro) Waarom? onderbouwing ? vraagstelling [leertheorie!] 1 A4 (!)

Week 4: leertheorie als instrument Deadline: 30 september Overzicht (taak 4) in Groepsdiscussie Per leertheorie Basisbegrippen Basisopvattingen over leren Instructieprincipes per instructievariabele Bronnen Evt. 2-3 zinnen toelichting Individueel + Insturen in taak 4 O21421

Week 5: observatie

Week 6: poster Deadline: 13-uiterlijk 14 oktober ! Wat: voorlopige bevindingen in posterformaat in Groepsdiscussie

Week 7: posterwalk Lees mee Stel vragen Denk mee xxx ???

Week 8: feedforward Virtuele klas sessies op meerdere tijdstippen Tijd, inschrijven – let op Mededelingen Wat: criteria, voorbeelden, vragen

Week 9 Insturen in taak 5 ter beoordeling cursus O21421 Revisie mogelijk [binnen 1 maand !]

Vragen?

Praktische zaken Contact: reactie in weekoverzicht per week, groepsdiscussie, e-mail, virtuele klas Mededelingen docent [notificatie per e-mail] Deadline=dag van het uploaden [niet eerder!] Insturen taak 4 en 5 [O21421!]

Vragen?

Observatieonderzoek

Virtuele klas Installeren Testsessie Presenteren etc