Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen
Wat is Marketing? Marketing is een directe manier van marketing om via de mail de doelgroep direct te bereiken. Voorbeeld: groupon
Wat zijn de potentiële mogelijkheden van Marketing? het is goedkoop; het komt direct onder de aandacht van de mensen; het is gemakkelijk te traceren En hoe kun je deze mogelijkheden gebruiken? een mailbestand van een bedrijf overnemen; bezoekers laten registreren
Wat zijn de potentiële problemen van Marketing? misbruik; geen traditioneel reclamemedium; geen garantie En hoe voorkom je deze problemen? luister naar je klanten; kies een maandelijks contactmoment; opt-in, dubbele opt-in en opt-out
Om spam te voorkomen: laat geen adressen achter op internet; reageer niet op ongevraagde berichten; pas op voor mogelijke virussen in ongevraagde berichten; reageer niet op kettingbrieven; koop niets via ongevraagde berichten; gebruik een spamfilter
Wat zijn de laatste ontwikkelingen in Marketing? marketing wordt intelligenter: de inhoud van de mailing kun je steeds beter aanpassen de ontvanger, door klikgedrag op websites bij te houden; marketing (social marketing): mail zal meer en meer sociale eigenschappen en functionaliteiten krijgen; geïntegreerde push marketing: push kanalen zullen meer aan elkaar worden gekoppeld en alle beschikbare klantdata wordt vastgelegd in een centrale database
een restaurant stuurt elke maand het nieuwe menu aan haar vaste gasten, voorzien van een leuke aanbieding of actie; een kapsalon stuurt haar klanten in de maand voor hun verjaardag een met een felicitatie How (And Why) To Use Marketing
zijn er nog vragen?