Welkom bij de Sint Maartenskliniek Facilitair Bedrijf Mw. Drs. Mieke Jakobs
Agenda woensdag 11.30 – 12.00 Ontvangst 12.00 – 13.00 Presentaties 13.00 – 14.00 Lunch 14.00 – 15.00 Rondleidingen 15.00 – 17.00 Verpleeghuis Waalboog 17.30 Hotel 18.00 – 19.00 Rondleiding 19.00 - … Diner en stad
Agenda donderdag 9.00 – 10.00 Presentatie inkoop & logistiek 10.00 – 11.00 KIA /KUA /rondleiding 11.00 Naar Breda
Gegevens SMK Klinische opnames 4.600 1e polikliniek bezoeken 60.000 Verpleegdagen 60.500 Bedden 246 Dagbehandelingsplaatsen 400 Medewerkers (in Fte) 910 (bij 1.500 medewerkers) Omzet € 73,9 miljoen/ jaar Personele lasten € 40,3 miljoen/ jaar Overige lasten (inclusief materialen) € 31,3 miljoen/ jaar
Resultaten sinds 2003 Resultaten bouw: Orthopedisch Interventie Centrum (2 ok, recovery-room, werkkantoren) Sport Medisch Centrum bij NEC Hartrevalidatie Poli reuma: 1100m2 Renovatie Schakel
Resultaten sinds 2003 Resultaten bouw (vervolg): Tijdelijke huisvesting: 900 m2 Stiltecentrum Verbouwing zwembad Toscaans terras Vervanging ketelhuis Voorbereiding ondergrondse parkeergarage (5 lagen) Bouw Maartenscorner Voorbereiding Serre
Resultaten sinds 2003 Resultaten voeding: Tevreden patiënten / revalidanten/ medewerkers Food is Care Award (2e prijs) Grootkeuken Award Commercieel Rondeel Vergadercentrum Vervanging bestemmingsplan Vervanging milieuvergunning
Resultaten sinds 2003 Resultaten parkeren: Tijdelijke parkeervoorziening op afstand Alternatief vervoer. O.a.: - Trappers - OV Jaarkaart - Scooter
Resultaten sinds 2003 Resultaten m.b.t. automatisering: Planon Vila / Exact Proquro
Resultaten sinds 2003 KIA / KUA - Kleding ingifte & uitgifte automaat-
Resultaten sinds 2003 Resultaten m.b.t. schoonmaak: Microvezel systeem
Medewerkers patiëntgerichte ondersteunende diensten Resultaten sinds 2003 Dienstkleding Medewerkers patiëntgerichte ondersteunende diensten De verpleegkundigen De artsen Medewerkers van de Centrale Receptie
Gastvrijheidmanagement Hoog welzijn/verblijf % van verblijf FB in aanraking met type dienst verpleegkundige zorg Laag medische zorg laag hoog impact op beoordeling totaal product/ beleving
Gastvrijheidmanagement
Hotelservice Restaurant & Catering 17,14 fte 22.000 betalingen per maand € 3,60 gemiddelde besteding 1.590 vergaderingen / evenementen (januari t/m april 2006) Maartenscorner
Hotelservice Voeding 10,41 fte 180 warme maaltijden per dag € 3,30 warme maaltijd / € 0,90 broodmaaltijd Portionpack Voedingsautomatiseringssysteem Presentatie van maaltijden
Hotelservice Receptie/Beveiliging 10,47 fte BHV Sluitplan Tijdelijke situatie parkeergarage Klantvriendelijkheid
Hotelservice Schoonmaak 27,78 fte Circa 40.000 m2 Ochtend/avond schoonmaak Kwaliteit Calculatie
Gastvrijheid Hotelservice Uitgangspunt vanuit beleid FB: - 4 sterren ziekenhuis / 5 sterren bejegening - Minimaal dezelfde kwaliteit als thuis, liever meer
Gastvrijheid Hotelservice Definitie: Gastvrijheid is een totaalbeleving die gefaciliteerd wordt door verschillende (hotelservice) afdelingen die pro-actief handelen en afspraken nakomen, hierbij is het van belang dat klanten een maximale keuze hebben, verrast worden, persoonlijk worden benaderd en de privacy van de klant gewaarborgd wordt.
Speerpunten gastvrijheid (1) Comfortpakketten Voorzieningen rondom bed Gastvrouw Verschuiving zwaartepunt van backoffice naar frontoffice Per afdeling verbetering in kader van gastvrijheid
Speerpunten gastvrijheid (2) Training van leidinggevenden en training on the job Audit op gastvrijheid; mysterie guest Competenties gastvrijheid Samenwerking met derden