Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Mensen in beweging
Advertisements

Ondernemende Netwerken. Een ondernemend Netwerk 1937: The Nature of the Firm Ronald Coase.
’’Wij geloven in de mens achter de hamer’’. Aannemersbedrijf Kesselaar & Zn. B.V. Ketensamenwerking:
Door goede gesprekken groeien
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
10 tips voor een gouden start Groeitips
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
Zomerconferentie Greenport(s) Nederland Klaas Slim operationeel manager ZON fruit & vegetables 18 juni 2009.
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
In het leven zijn er constant perioden met zon en wolken.
Marketingmix & Concept
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Ondernemen in de zorg in turbulente tijden 12 oktober 2010 J.E.J. van Angelen Bestuursvoorzitter Oogziekenhuis Zonnestraal.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Motivatie van de professional Willy Limpens
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Seminarie « Kwalitatieve arbeidsrelaties » Loon en beloning Peter Samyn Sigrid De Jaegher.
Een startersgids voor innovatie
Aedescongres 2007 Meedoen in de samenleving Samenwerking in het publieke domein Van goede bedoelingen naar harde resultaten Inleider: Leo Lenssen.
Bedrijfsleven en onderwijs: “een paar apart”. Agenda Wat is ICT~Office Wat is het CIO Platform Waarom zijn we niet één Waar wel samen voor B.V. Nederland.
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Inactiviteit onwil of onvermogen?
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
15 juni 2011  1-Ontwerpaanpak  Betreft 84% van de veranderingen  Daarvan loopt ¾ vast  Voorbeeld:  tussen had 90% van de  Fortune 500.
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
De Post / La Poste STAR4U Business & Society Belgium Werkgroep Bedrijfsmecenaat: Brussel, 28 juni 2010.
Experimentele Proeftuin Sint-Oedenrode Jo Gloudemans.
Zelforganisatie: integreren van eenvoud?
de ze me je te de wat moet ik doen ik stop de ze me je te de wat moet ik doen ik stop.
Hoe het beste van mensen gedaan te krijgen Organizational Behavior Management Creëer een werkomgeving die het beste uit de mens haalt en daardoor de hoogste.
Aanvullende subsidiëring gecombineerd onderwijs Wie zijn wij Volwassenenonderwijs Kisp Schaalvergroting centra in Oost-Vlaanderen cvo Kisp.
TOPDORPEN ervaringen KNHM. KNHM; historie 1888 oprichting KNHM; ontginning “woeste gronden” 1972 splitsing KNHM: ideëel deel (KNHM) en commercieel ingenieursbureau.
Alex.
Naar een optimaal HR - beleid
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
NINTES Netherlands Institute for New Technology, Economic and Social studies Nintes Experience 19 september 2007 Innoveren; empowerment en vernieuwen in.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Tomaten verpakken in tomatenblad 31 januari 2013.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Prestatieinkoop Aanbestedingsvorm waarbij u zelf de kwaliteit bepaalt
Ondernemende Netwerken
Social Impact Bonds POHO Arbeidsmarkt
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid
Duurzaam ondernemen.
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Noord 19 april 2018
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Zuid 12 april 2018
Transcript van de presentatie:

Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014

Ruim 25 jaar geleden… Full convenience Traditioneel assortiment Tijd van –huzarensalade –kroketten –Mokka gebak

La Place in 1987 (Utrecht) Vers Transparant Huisgemaakt

La Place in 2014 La Place is de horeca- en foodgroep bij V&D en onderdeel van Sun European Capital Partners Meer dan 240 units op meer dan 100 locaties Meer dan medewerkers Jaarlijks zo’n 36 miljoen gasten La Place events –Stadions, leisure, congrescentra –Jaarlijks ca 35 publieksevenementen

La Place Internationaal… 2 locaties in België 2 locaties geopend in Duitsland in 2013 Internationale expansie

Belangrijkste succesfactoren…

Mensen Je profiel bepaalt je succes in foodservice Motivatie telt, meer dan opleiding en ervaring De mensen bepalen de snelheid van expansie Promotie altijd van binnenuit (operations)

Gasten Onze gasten zijn verder dan wij denken Denk in gasten en dan pas in omzet Omzet kun je maken, gasten niet…

Leveranciers Small is beautiful Eigenaar zelf aan het roer Koop direct bij teler/producent Leven en laten leven Long term relationships

Grondstoffen Garbage in – garbage out Kies altijd voor kwaliteit Stel je grenzen Goedkoop is duurkoop

Innovatie Evolutie, maar soms ook revolutie Denk altijd in ‘’what’s next’’ ‘’het wiel’’ bestaat al… Zoek referenties –Toekomst: New York, Dallas –Low cost: Far East En neem je mensen mee!

innoveren…

Innoveren…

Concepten Bepaal je competitive advantage Geen ‘’me too…’’ Stretch je concept, maar altijd vanuit een basisvisie Één signatuur Simpel in basis, maar moeilijk te kopiëren vermenigvuldigbaar

Organisatie Creëer kleine ondernemingen met een eigen P&L Stuur verschillende formules apart aan Vergelijk met externe competitie en niet intern Houd een zeer kleine centrale

Eenvoud… Het is gemakkelijk om moeilijke dingen te maken Het is moeilijk om dingen simpel te maken

Flexibiliteit Denk in flexibiliteit: –Medewerkers –Inrichting –Recepturen –Assortiment –Organisatie

Marketing Soms een noodzakelijk kwaad… McDonalds is een marketing restaurant en La Place is een marktrestaurant De beste restaurants doen niet aan advertising

Maatschappelijk Verantwoord Je hebt ook een maatschappelijk doel Er is meer dan alleen resultaat Je moet er echt in geloven Als het je business helpt is dat mooi meegenomen

Stadskwekerij Osdorp Oude rozenkwekerij Amsterdam Vrijwilligers project Doel: reïntegratie 80 kansarmen Regelmaat en maaltijd Opleiding en arbeidsmarkt

Stadskwekerij Osdorp Tomaten Cherry tomaten Paprika’s Pepers Courgettes

De toekomst… Werk aan je opvolging Geef de nieuwe generatie een kans en de ruimte Verander je rol En... It never stops