Hoofdsponsor Werven en behouden Zaterdag 21 januari 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT
Advertisements

6 Informatie bijeenkomst over de oprichting van LECO De Lokale Energie Coöperatie In de regio Opsterland.
workshop geld zoeken loont
Welkom bij de introductieclinic voor nieuwe hockey-ouders
Spanningsveld EVS implementatie
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
STRATEGISCHE PLANNING
Maatschappelijke Stage. Maatschappelijke Stage 23 september 2010 Zet projectbureau MaS Dymf van Dooren.
WELKOM Vrijwilligersbijeenkomst De WENDE Programma  20.05: Waarom deze bijeenkomst  20.10: Samen vooruit -Huidige situatie & voorstellen -Waar.
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
met vallen en opstaan naar een mid-office
o welkom o voorstellen bestuur o opening vergadering o vaststelling agenda o financiën o eindafrekening en verantwoording o 2010 K&V Luc van Dam / kascommissie.
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Eerste ervaringsuitwisseling ‘COMPETENT van kop tot teen!’ VIVO vzw Brussel Maandag 18 januari 2010 Nancy Cantens.
NKS… Van Goed naar Groots! Welkom: Sponsoren meeting 2010.
JAARPLAN HOCKEYSPONSORING DOELSTELLINGEN Bijdragen aan de naamsbekendheid Positieve bijdrage aan het imago Binding eigen medewerkers/ Company Pride.
Scouting 2010 Trainingen 2.0. Disclaimer Wij weten (nog) niet alles Wij baseren ons op de informatie van het projectteam van Scouting Nederland Wij zijn.
F ORUM VOOR E RFGOEDVERENIGINGEN VZW Erfgoedhuis Den Wolsack Oude Beurs 27 | 2000 A NTWERPEN T: 03/ | F: 03/
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Bestuur Waddinxveense Reddingsbrigade
Informatiebijeenkomst fusie Pegasus & VoCASA 21 en 22 mei 2012.
Cittaslow, het wat en waarom Plattelandsraad, 12 januari 2011.
Interbellum en Vrede van Versailles.
Debriefing 24 januari 2012.
1 Case 2 Tennisclub Opslag serveert een krachtige sponsoringovereenkomst.
Sponsorwerving en –benadering door Tennisclub Opslag.
21 september 2011 – SBO De Tender. 1. Opening 2. Enschedese BOK-scholen stappen over op glasvezel * Korte terugblik besluitvormingstraject * Type aansluiting.
Cito eindtoets 2012 Van dinsdag 7 februari t/m donderdag 9 februari.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 6 november, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 12 november, Brugge.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen januari 2012 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Dhr O.Boone Pensioenvorming voor zelfstandigen. 2 MAX 850 EURO/M ! Uw toekomst ? €
1 Veiligheid en massatransport Nationaal netwerk risicomanagement 26 juni 2012 Nils Rosmuller Lector transportveiligheid.
Regio Haaglanden 10 Gemeenten UWV Bijna 1 miljoen inwoners Bijna bedrijven Ruim Niet werkende werkzoekenden 2.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
BDKO januari 2011 Brancheorganisatie Kinderopvang Wie zijn we en wat doen we? Fusie 24 mei 2011 van BKN en MO- groep Kinderopvang 1150 leden 80 % van.
Duurzame verwerking biomassa na 2012 Gemeenten Bernheze, Oss, Veghel, Uden en Sint Oedenrode ca ton groenafval.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
FRANCHISE DEVELOPMENT BENELUX B.V.
Het erfgoedalfabet van TERF Erfgoedcel TERF van A tot Z A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K-L-M-N- O-P-Q-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z Erfgoedcel TERF.
22 september 2014 Bouwrijp maken Alexanderkazerne RGD.
Project: Vrijwilligerswerk onder studenten Honoursprogramma Hogeschool Leiden
INFOSESSIE CLUBBEGELEIDING Gent 2 december Inleiding door dhr Philippe Mees, voorzitter VLG vzw -Verwelkoming -Uitgangspunt: -Tevredenheidsenquête.
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
Vereniging voor Waterstaat en Landinrichting Een terugblik over de financiën van 2007 t/m 2013, maar ook de uitgangspunten om een gezonde vereniging te.
SUCCESVOL VERENIGINGSMANAGEMENT IN VIJF STAPPEN
Startbijeenkomst Netwerk Sociaal Domein
Alumnibeleid en alumnivereniging
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Gezondheidsrace Laarbeek
Het maken van een spreekbeurt
Van zorgstandaard naar Zorgprogramma dementie regio Haaglanden
Wie kent niet? Partners Na 2011 Focus op doelgroepen.
RekenRijk 3.8.
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
Advies en planning Eerst denken, dan doen. Onderhouden van tuinen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Sjabloon Implementatieplan Naam organisatie:…… Opgesteld door:…..
+. +  DAS nou Nooit Gedacht  Doelstelling – Wat willen we bereiken?  Realisatie – Hoe gaan we dit doen?  Afsluiting Programma.
Projecten D.o.S. Musis Sacrem Doetinchem on Stage Opdrachtgevers : Dhr. J(oop) Bruggeman / Metzo Aankleding Stadion “De Vijverberg”
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Transcript van de presentatie:

Hoofdsponsor Werven en behouden Zaterdag 21 januari 2012

Doelstelling – In het jaar 2010/2011 een sponsorcontract tekenen, voor ≥ € Actieplan (wie, wat, waneer) – Duidelijke taakverdeling: actiegroep – Kanalen kiezen – Gebruik maken van kernevenementen

Uitvoering Betrokken partijen – Bestuur – Netwerk Oud-Nereus – Andere roeiverenigingen Definitie van succes – Contract van ≥ € tekenen Het meten van progressie – Onderscheid tussen interesse en gouden kans – Progressie is ook belangrijk na het tekenen van het contract

Resultaat Gerealiseerd resultaat – Sponsorcontract getekend voor een periode van 5 jaar voor een substantieel bedrag Kritische succesfactoren – Duidelijk actieplan: vraag om input – Boodschap duidelijk verspreiden – Verplaats je in je potentiële sponsor: uitstraling – Stappen vooruit denken: wat kun je waarmaken? – Gebruik maken van momentum (bijv. lustrum)