Agile Development Methodologie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SCRUM workshop.
Advertisements

Plannen.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Huiswerktips.
Powerpointtraining Hunkemoller
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Projectaanpak Workspaces Kickoff Workspaces 7 september 2011.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Netwerk rekenen april 2012.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
Proces en Product.
Welkom bij de presentatie van CodeMunity. Voorstellen Khai Pham Corné Strijkert Sebastiaan Wezenberg.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis Deze presentatie staat op: (onderdeel kennisbank)
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
MethodsofDevelopment. Disclaimer De game industrie is geen technologische industrie, maar een entertainment industrie met een technologisch component.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Nearshoring in het onderwijs Softwareontwikkeling met Oost-Europese studenten HBO-I Docentendag 2010 Claar van der Does Bedrijfskundige Informatica Hogeschool.
Nieuwe normen Cito.
De methode van doorontwikkelen Bron
HvA – School voor interactie HvA IAM Projectmanagement 9 Februari 2009 Projectmanagement is in het kort: Vooruitkijken tot het eind vh project Mensen en.
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Agile aanpak volgens scrum - Agile development approach for BVH
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Verschuif performance testen naar de Bouw 30/10/2014 TestNet Najaarsevent.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
De Dynamische Testrapportage: BDD en de deployment pipeline
Efficiënt vergaderen…
Rekenen en wiskunde - Verhoudingen
SCRUM Agile ontwikkelen
Waarom Scrum? Structuur Flexibeliteit Kwaliteit Toegevoegde waarde
PRESENTATIE Kickoff CMO/Venturaplus 17 september 2015.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
INFORMATIE AGENDAGEBRUIK EN HUISWERK IN GROEP 7 EN 8. Welkom.
Week 3 Skills DoD (Definition of done) en Burn down chart Kwartaal 3: 2014/2015.
Het proces van upgraden.  Dit reserveren kan lang duren (niet vista)  Ongeveer 1 maand  Microsoft controleert uw hardware en software  Als akkoord.
Tafel dagbesteding gemeenten
United Mobility Roy Jeukens, Mitchel Daleman, Wouter de Bruijn Maandag
5 Gelijke dagen schooljaar november 2014.
Vroegtijdige stotterbehandeling Het Lidcombe Programma De behandelgids van het Lidcombe Programma kan gedownload worden van de website van het Australian.
Projectmanagement Managementmethodieken Dec – Marc Brand.
Application Maintenance & Services De wendbare FB-er Amsterdam 23 november 2015.
Jeroen van Menen Agile Coach, Prowareness @jeroenvanmenen
Pad: Combi.
Het brancheboek.
Instructie: Als kinderen voor zichzelf willen bijhouden hoe snel, of hoeveel rondjes ze iedere dag rennen, kan dit met dit sjabloon. Een leerkracht kan.
PRESENTATIE VAN HET PLAN
Smart World Workshop Scrum en Design Thinking
Waarom Scrum? Structuur Flexibeliteit Kwaliteit Toegevoegde waarde
Agile in een niet Agile context
Les 4: Rekenen met verhoudingen in dagelijkse situaties
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
volgende bladzijde terug
Procedure voor het Produceren van een pijpklem
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Roosteren van AIOS neurologie UMCG
Workshop Agile Performance Testing with mBrace Agile
Sprint retrospective & Sprint planning
Voeg een diatitel toe - 1 Taken Maand 1 Taken Maand
D&P P1 Organiseren van een activiteit
voorbeeld volgende bladzijde terug
Software Development fundamentals
Art & Design Grafisch vormgeven
Art & Design Grafisch vormgeven
Transcript van de presentatie:

Agile Development Methodologie Scrum Agile Development Methodologie (± iterair) (± software) (multi-disciplinair team)

Men neme Glad oppervlak (bij voorkeur whiteboard) Whiteboard marker(s) voor lay-out Tape of een hele lange lineaal Permanent marker(s) voor leesbaarheid Post-its: normale grootte maar liefst ook kleine Multi-disciplinair team Ruimte voor dagelijks ongestoord overleg

Iterair + lineair = Scrum

Product backlog Alle taken die gedaan moeten worden om vanaf 0 tot een eindproduct te komen. Elke taak is 1 werkdag lang. Bijvoorbeeld Concept art troon 3D model rioolbuis Texture troon Of Plan van aanpak schrijven Schets welkomspagina website Bestelformulier voor DVD in PHP programmeren

Product backlog af?

Sprint + backlog Verdeel de tijd tussen het begin en de oplevering van het product in sprints Sprint duur kan variëren van 2 tot 6 weken maar zal gedurende het project (waarschijnlijk) niet veranderen Hoe langer de periode, des te groter de sprints Bijvoorbeeld 2 maanden tot deadline 4 sprints van ± 2 weken Of 1 jaar tot deadline 8 sprints van ± 6 weken

Sprint backlog Pak uit de Product Backlog de taken die je schat in de sprint te kunnen doen (1 taak per dag per persoon x hoeveel werkdagen per week x hoeveel weken in je sprint = ± aantal taken) Elke taak (1 werkdag groot, zo niet: aangegeven) duidelijk op 1 post-it Gebruik dikke stiften zodat je het vanaf je werkplek kunt lezen Verander de Sprint backlog niet Maar je kan wel rekening houden met het uitlopen van taken e.d. voor de volgende sprint Tip: maak een kolom “ongepland” op je scrumbord voor onvoorziene taken

Sprint backlog af?

Sprint “One daily Scrum a day keep docta away” -Confucius

Slecht voorbeeld

Goed voorbeeld

Variant (met dank aan Grendel Games)

Slecht voorbeeld Niet te veel categorieën Niet vergeten je post-its te verplaatsen Ophangen is handiger

Goed voorbeeld

Matig voorbeeld

Scrum = iterair+lineair voor software Maken: Product backlog Sprint backlog Doen: Sprints Daily Scrum Hebben: Whiteboard + post-its Multi-disciplinair team