Oranje is inspelen op veranderingen @LouiseMeijer Louise Meijer, Manager Marcom ING Nederland @LouiseMeijer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

in gesprek over agressie
“Waar een wil is, is een tunnel”
“Ouderdom een nieuwe levensfase!” Seminar VVS Een globale veldverkenning Door: Filia Kramp.
WELKOM ! “Wonen in Vijlen” en “Burgerparticipatie in Vijlen”
115 jun 2013VVS Werkgroep Veranderlijke Sterren - Auteur : F.R. van Loo Het Purkinje effect ( bij waarnemingen van Mira sterren)
De Geest wil je met kracht vervullen! Philip Nunn November Nunspeet.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Employer Branding Rabobank
Seksualiteit, autisme, verstandelijke beperking, sociale veiligheid
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
CULTUUR IN BEELD 25 november 2013
Marketing Communicatie Strategie
Algemene ledenvergadering 28 augustus 2013
De uitwinning van pandrechten en het retentierecht na de hervorming
COACH-AVOND 11 september 2013
Workshop berekeningen met schaal voor vmbo-techniek
“Europese betalingsproducten.” Joke Verdoodt (KBC) Gilles Swinnen (BNP Paribas Fortis) COMEOS | 20/06/20131.
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Sites.google.com/site/rekenbewustvakonderwijs Tabellen, grafieken en formules VMBO 6 juni 2013 Monica Wijers, FreudenthaI Instituut.
Persoonlijke ontwikkeling
Breuken en (grote) kommagetallen
Project Energiescans Sportbedrijven in Deventer
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
H6 werken Paragraaf 1+2.
23/07/ Rye is gelegen in het Engelse graafschap East Sussex. De plaats telt inwoners. Rye werd als vestingstadje op een heuvel.
PPSX H – 658 Bezoek aan De stad Kortrijk Deel 2 Fotografie: Julia ©
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
Tevreden medewerkers Aantrekkelijk beloningsbeleid Praktijkcase Federale en Vlaamse overheid 7 februari 2013.
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Inhoud Longlokalisatie bij ROW: Pulmonale arterioveneuze malformaties (PAVMs) Wat zijn PAVMs? Klachten? Risico’s? Behandeling? Diagnostiek? Groei? ROW.
Provincie Limburg SERR 5 februari 2013 Hilde Baerten Marc Cloostermans.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Dialoog gaat online verder
Herman Krommendam 23 september 2009
W2-conceptnota VVOS Oost-Vlaanderen – 24/05/2013 Peter Cousaert
Gefelicitaart.nl.
Beleidsplatform slimme netten
Problematiek in de palliatieve / terminale zorg binnen de GGz
Nut en noodzaak van een kenniscentrum integriteit voor de financiële sector 7 oktober 2010 Edgar Karssing.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Vertrouwen & verantwoordelijkheid in de financiële sector: > Op zoek naar een ideaal Frank Hindriks Rijksuniversiteit Groningen (RUG)
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
MOOC : HYPE OF NOODZAAK? Eva Boswinkel ROC van Twente.
Algemene Ledenvergadering 19 mei Agendapunt 1 Opening en mededelingen bestuur - Hoger beroep dhr. Alsemgeest.
Willem van Oranje Margaretha van Parma Filips II Hertog van Alva Willem van Oranje Margaretha van Parma.
Informatie over hbo bacheloropleidingen
De Geest en de Kerk.
Waarden & organisatiecultuur
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Team CorCom presenteert:
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Arbeidsmarktcampagne
De brug naar de consument
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
Effectieve handhaving door ketenintegratie Albert van Wijk
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Transcript van de presentatie:

Oranje is inspelen op veranderingen @LouiseMeijer Louise Meijer, Manager Marcom ING Nederland @LouiseMeijer

Veranderende maatschappij

Veranderingen in het medialandschap

Fragmentatie

Steeds meer media naast elkaar

Content delen

Customizing

Snel en simpel

Realtime

Peer-to-peer

Antwoord van ING

‘Wat is onderscheidend aan ING?’ Positionering en campagne ‘Wat is onderscheidend aan ING?’

Positionering en campagne voorkeurs- bank klantbelang centraal vier klantwaarden voor alle Nederlanders

Oranje is ING

Positionering en campagne

Visie op marketing en communicatie

Visie op communicatie en marketing

[invoegen filmpje voorbeeld disruptive communication] Het belang van storytelling [invoegen filmpje voorbeeld disruptive communication]

Open voor dialoog Banken, dat is ‘een pot nat’. Stelling: Banken, dat is ‘een pot nat’. De financiële sector heeft een groot reputatie-probleem De producten en diensten van banken zijn uitwisselbaar en worden gezien als ‘noodzakelijk’ kwaad Financiële zaken worden door consumenten ervaren als complexe materie, waarvoor ze bovendien moeilijk te interesseren zijn. ‘Klantbelang centraal’ is het adagium van alle banken. Hoe kun je je nog onderscheiden?