Oranje is inspelen op veranderingen @LouiseMeijer Louise Meijer, Manager Marcom ING Nederland @LouiseMeijer
Veranderende maatschappij
Veranderingen in het medialandschap
Fragmentatie
Steeds meer media naast elkaar
Content delen
Customizing
Snel en simpel
Realtime
Peer-to-peer
Antwoord van ING
‘Wat is onderscheidend aan ING?’ Positionering en campagne ‘Wat is onderscheidend aan ING?’
Positionering en campagne voorkeurs- bank klantbelang centraal vier klantwaarden voor alle Nederlanders
Oranje is ING
Positionering en campagne
Visie op marketing en communicatie
Visie op communicatie en marketing
[invoegen filmpje voorbeeld disruptive communication] Het belang van storytelling [invoegen filmpje voorbeeld disruptive communication]
Open voor dialoog Banken, dat is ‘een pot nat’. Stelling: Banken, dat is ‘een pot nat’. De financiële sector heeft een groot reputatie-probleem De producten en diensten van banken zijn uitwisselbaar en worden gezien als ‘noodzakelijk’ kwaad Financiële zaken worden door consumenten ervaren als complexe materie, waarvoor ze bovendien moeilijk te interesseren zijn. ‘Klantbelang centraal’ is het adagium van alle banken. Hoe kun je je nog onderscheiden?