REGIELIJN Politieonderwijs 2.0

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Integraal onderwijs met ict
De bovenbouw van het VMBO op het IJburg College
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Studieloopbaancoaching
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
ONTWIKKELING COMPETENTIES
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Wat (en hoe) willen lerarenopleiders leren
Herontwerp PDG-opleiding
Politieonderwijs 2.0.
Ouderavond PTA en LOB 4 VWO 10 oktober
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Fronter als e-portfolio
Leergemeenschap G e p e r s o n a l i s e e r d L e r e n
Lerarenopleiding: opleiding bachelor lager onderwijs
Studieadviseurs Technische Geneeskunde
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
PRESENTATIETECHNIEKEN
Ouderavond PTA en LOB 4 HAVO 10 oktober
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Welkom Teamleider HAVO / VWO De heer Drs C.H.M. Bentlage.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Loopbaanoriëntatie en loopbaanbegeleiding (LOB) in leerjaar 4
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Baanderheren, de school voor Loopbaanleren
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Succesfactoren voor aansluiting en studiesucces
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Welkom Bij de voorlichting van de opleidingen tot:
Ouderavond LOB 4 VWO 9 oktober 2014.
Havo5 afgerond en dan? Mogelijkheden na de havo Nieuwe ontwikkelingen
Een nieuwe start Overgang van Basisonderwijs naar Voortgezet onderwijs.
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Handelingsplannen.
DE VERNIEUWDE ARBEIDSTIJDENWET (Artw) per 1 april 2007
Ouderavond LOB 4 HAVO 9 oktober 2014.
Bijeenkomst 7 december onderdeel 12. Onderwerpen 7 december Porta Mosana (Grondsveld / Maastricht) Dagindeling Dagindeling Ochtenddeel Ochtenddeel Wie.
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
De tafel van 4.
Stages Keuzen en kansen.
Deel: Studiekeuze en LOB
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Ouderavond Toledolaan CC Eindhoven - t e - i Nanny van.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
Studieloopbaanbegeleiding
Begeleiding bij Werkplekleren
Pedagogisch werk KD 2016.
Entreeschool: samen naar een goede basis
Zelfregulatie op Cartesius2
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Studie- en opvoedingsondersteuning aan huis bij kwetsbare gezinnen
Transcript van de presentatie:

REGIELIJN Politieonderwijs 2.0

Politieonderwijs 2.0 Opbouw en structuur: Ritmiek Opleiding allround politiemedewerker: 3 jaar = 5040 sbu = 180 credits (1 credit = 28 sbu) Leerjaar 1 – 60 credits Leerjaar 2 – 60 credits Leerjaar 3 – 60 credits 16 Drie instroommomenten, blauw is korps

Politieonderwijs 2.0 Opleidingsinhoud Signaleren en adviseren

Kenmerken Politieonderwijs 2.0 Opleidingsstructuur

Politieonderwijs 2.0 Opleidingsstructuur leerjaar 2

Politieonderwijs 2.0 Opleidingsstructuur leerjaar 3

KADER REGIELIJN Visie op begeleiden

Kenmerken onderwijs 2.0 Samenhang

Samenhang school - korps

Uitgangspunten Regielijn Persoonlijke ontwikkeling i.r.t. het beroep: Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik? Grip krijgen en houden op studie en werk Samenwerken: elkaar helpen en ondersteunen Werken met regieopdrachten Portfolio Regielijn

Regielijn: eerste jaar 11 bijeenkomsten Regielijn op school, waarvan 3 tijdens de korpsperiode 2 keer individueel gesprek 1 keer presentatie t.b.v. overgang naar korps

Bijeenkomsten Regielijn 1 keer per 3 weken bijeenkomst van 3 uur Bijeenkomsten korpsperiode: wkn 36, 40, 44 Max. 24 studenten in lesgroep 1 vaste docent Regielijn gedurende hele studie Inhoud: bepaald + vrije ruimte

Onderwerpen 1. Omgangsregels; terugblik oriëntatieweken 2. Feedback 3. Samenwerken 4. Voorbereiding Beeldvorming Beroep 5. Terugkoppeling Beeldvorming Beroep 6. Effectief leren 7. Voorbereiding korpsperiode: leervragen 8. Voorbereiding korpsperiode: definitief plan

TOT SLOT REACTIES?