Lekker Fietsen ‘s-Hertogenbosch Bert Pauli, wethouder Verkeer en Vervoer ‘s-Hertogenbosch
| 2 | 1Lekker Fietsen in ‘s-Hertogenbosch Uitwerking Koersnota Hoofdinfrastructuur: bereikbare, leefbare en economisch sterk functionerende stad Door toepassing van de Bossche Ladder van Verdaas, waarin Fiets één van de tredes is Forse toename van het aantal fietsritten: –Lokaal van 33% naar 44% –Regionaal van 7% naar 9%
| 3 | 2Lekker Fietsen in ‘s-Hertogenbosch Uitwerking via 4 samenhangende pijlers: 1.Infrastructuur rijdende fiets: fietsnetwerk Sternet en overige hoofdfietsroute, fietssnelweg 2.Infrastructuur stilstaande fiets: fietsparkeren Gratis bewaakt stallen binnenstad 3.Communicatie: fietsklimaat Tot 2015, positief, in golven, digitaal, eigen beeldmerk en duurzaam 4.Innovatie
| 4 | 3Lekker Fietsen in ‘s-Hertogenbosch Beschikbaar budget: Periode € 3 miljoen per jaar Periode € 1,5 miljoen per jaar Totaal € 16,5 miljoen voor periode Voor meer informatie:
| 5 | 4Integratie van fietsbeleid Integratie tussen de pijlers binnen Lekker Fietsen Fiets is integraal onderdeel van Koersnota Hoofdinfrastructuur, integratie met auto, openbaar vervoer, parkeren, Transferia etc. Samenwerking met andere beleidsvelden: –Ruimtelijke Ordening –Openbare Orde en Veiligheid –Sport en Recreatie –Toerisme –Economische Zaken Langdurige consistente positieve communicatie: Werken aan een fietsvriendelijke stad!
| 6 | 5Fietsen in binnenstad Gratis bewaakte stallen vanaf 2011 Shared Space: fietsen in gehele binnenstad 24 uur per dag toegestaan Positieve ervaringen Weinig overlast Duidelijkheid Niet tijdens warenmarkt
| 7 | 6Bossche bezuinigingen en fiets Fietsbeleid alleen succesvol bij langdurig consistent fietsbeleid Fiets is essentieel voor bereikbaarheid (binnen)stad Fiets is tevens goed voor leefbaarheid, toerisme, economie en gezondheid Fietsmaatregelen goede kosten/batenverhouding