Presentatie introductie BGL

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruik van enquête voor teamleiders binnen Scouting Academy
Advertisements

Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Differentiëren naar leerwegen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Het doen van onderzoek in klas 4
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Techniek en Competentie Gericht Onderwijs
Werkveldtraining 26 september 2013
Projectonderwijs in het HBO
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Proces en Product.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Aan de slag met competenties beoordelen
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Workshop “Beoordelen”
Het belang van een stage
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Studieadviesregeling
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Gespreksvaardig-heden
Kijken naar Kinderen Week 4
Pemprl.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Evaluatie Cursus.
Toetsing Faculteit Onderwijs Locatie Heerlen, Maastricht & Sittard Anneriet Florack september 2011.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
PTA VOORLICHTING KLAS 3BB / KB. PR0GRAMMA MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN RONDOM.
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
Anders kijken, anders doen
Hoe leren professionals?
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider
De pompunit.
Transcript van de presentatie:

Presentatie introductie BGL

Beroepstaak Gestuurd Leren Jascha Berghs Ontwikkelteamleider Niveau 2 en 3 Techniek

Inhoud Wat is BGL De Beroepstaak De BGL-stappen in de praktijk

Beroepstaak Gestuurd Leren Wat is BGL? BGL staat voor Beroepstaak Gestuurd Leren

Kortom BGL Sluit aan bij jouw motivatie Sluit aan bij de vraag van het bedrijfsleven Actieve manier van leren Gestructureerde werkwijze in 7 stappen Theorie en praktijk

De beroepstaken Jouw opleiding bestaat uit een aantal beroepstaken. Een beroepstaak is een afgerond geheel van werkzaamheden zoals die zich voordoen in de praktijk. Of Een beroepstaak is een afgeronde klus. Welke beroepstaken ga jij maken in jouw opleiding?

Voorbeeld van een opleidingsplan van Metaalbewerker

De zeven stappen Introductie op de beroepstaak Oriënteren Plannen Voorbereiden Uitvoeren Controleren Beoordelen Terugkijken

Introductie Wat je gaat leren……………… Wat je gaat maken …………….. Product (wat je gaat maken) Proces (hoe je het uitvoert) In je Activiteitenmap verzamel je je werk.

Activiteitenmap In je Activiteitenmap verzamel je je werk (alle producten die je bij de stappen oplevert) Deze map heeft 16 tabbladen en in iedere stap staat welke producten je achter welk tabblad opbergt Als de beroepstaak is afgerond, gaat de inhoud van de map naar je portfolio

Introductie Elke beroepstaak begint met een introductie op de beroepstaak. Hoe begin je? Zelf lezen of met je de basisgroep lezen. Met wie? Basisgroep met Trajectbegeleider

Stap 3 Voorbereiden Wat Activiteitenmap Begeleiding Maak een werkvoorbereiding. Voer de activiteiten van deze stap uit. Oefenen van vakvaardigheden Activiteitenmap Een werkvoorbereiding uitwerking activiteiten Begeleiding Vakdocent Praktijkopleider, Praktijkbegeleider Basisgroep Trajectbegeleider

Stap 4 Uitvoeren Je hebt nu voldoende kennis en vaardigheid om de klus goed uit te kunnen voeren Maak een fotoverslag van je activiteiten

Stap 4 Uitvoeren Wat ? Activiteitenmap Begeleiden Ga nu aan de slag met het maken van het product Voer de activiteiten van deze stap uit. Activiteitenmap Fotoverslag en urenverantwoording Begeleiden Vakdocent Praktijkbegeleider Het gedrag wordt met name in stap 4 beoordeeld

Stap 5 Controleren Jij wilt kwaliteit! Heb je een controlelijst? Controleer en meet ook elkaars werk

Stap 5 Controleren Uitvoering Controleer of het product voldoet een de gestelde eisen. Herstel mogelijke fouten van je product. Controleer het product van je collega. Producten die je verzamelt voor je Activiteitenmap. Checklist met gecontroleerde punten. Een overzicht van de verbeteringen van het product. Begeleiding Vakdocent Praktijkopleider Medeleerling

Stap 6 Beoordelen Wat wordt beoordeeld? De producten die je gemaakt hebt worden beoordeeld. (Produktbeoordeling)

Stap 6 Beoordelen Zijn alle producten beoordeeld met een Voldoende of Goed? Zijn alle competenties beoordeeld tijdens het uitvoeren van de beroepstaak? In een presentatie en gesprek vindt de beoordeling plaats. Zijn er meerdere beoordelaars? Is er meerdere keren beoordeeld? Weet je wat je moet doen?

Stap 7 Terugkijken Vul het Reflectieverslag in. Wat ging goed? Wat kon beter? Welke tips neem je mee naar de volgende beroepstaak? Leg deze afspraken vast

Zijn er vragen?

Bedankt voor uw aanwezigheid en succes! Jascha Berghs Jberghs@consortiumbo.nl