Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
OndernemendPuberbreinEnergiek|| Overtuigend Anders Even voorstellen
Programma ‘INSPIRE’
Dutchwebshark WHY HOW WHAT “We geloven dat organisaties op een andere manier met hun doel - groepen om moeten gaan” “Van push naar pull - We moeten minder zenden naar, en meer verbinden met belangrijke doelgroepen” “We creëren en activeren communities voor wervings & sales doel - einden”
Visie
Drijvers achter de visie Kosten Marktbewe ging Technologie Technologie Kosten - Schaarste - War for Talent - Houding generatie - Globalisering - Conjunctuur - Social media - Matching & assessments - Gaming - Transparantie Huidig business model recruitment bureaus (bijna) niet sustainable
Van visie naar propositie WHAT “We creëren en activeren communities voor recruitment & sales doeleinden” Ingrediënten lijst voor community Men neme: 1 X Community platform 1 X Interne medewerkers 1 X Externe gebruikers 1 X content 1 X webshark 1 X toegevoegde waarde 1 X sociale media integratie 1 X eerlijk employer brand
Waarom communities?
Verbind mens met mens
Verbind mens met werk
Paradigma is in de wetenschap en in de filosofie een samenhangend stelsel van modellen en theorieën die een denkkader vormen waarbinnen de ' werkelijkheid ' geanalyseerd en beschreven wordt. Paradigma verschuiving
‘Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hun het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is’ Max Planck
Wie kent dit boek?
Experiment Jonge dame
Experiment oude dame
4 vragen
17 Sociale media creëert de proactieve zoeker Vrijheid van handelen Bepaalt zelf zijn/haar ervaringen Toetst zijn/haar eigen ervaringen Wil samenwerken voor het moment Wil delen met gelijkgestemden
Social media “Social media is de engelse benaming voor online platformen waar de gebruikers, met geen of weinig tussenkomst van een professionele redactie de inhoud verzorgen”. Wikipedia NL
Social media Verandering van nieuwsbronnen en online gedrag
Communicatie VS. Sociale media
Randvoorwaarden
24 Sociale media verandert de interactie tussen organisaties en mensen Before brands said ‘‘I’m a great lover’’ and candidates believe it Now Candidates don’t believe that and wait for ‘‘Ei! He’s a great lover’’ said by one’s friends Then they believe it
Daar waar het vertrouwen is
HET ANDERS OMGAAN MET DE DOELGROEP IS GEEN KEUZE..... HET IS VAN STRATEGISCH BELANG!
HET TEAM MET DE BESTE SPELERS WINT
ORGANISATIES MET EEN ZWAK EMPLOYER BRAND.. KOMEN IN ZWAAR WEER TERECHT
ZOWEL ORGANISATIE ALS ARBEIDSMARKT WILLEN HET ANDERS
Een nieuwe manier van werven Ondersteund door techniek
betere binding doelgroep online matching & kwalificatie zowel actief als latent proces optimalisatie door synergy continue ontwikkeling interactie en kandidaat centraal online assessments openheid & transparantie maximale intergratie white label & SaaS Uitgangspunten & oplossingen
advertenties & push uitingen ‘werken bij’ en profilering referral en sm integratie tweezijdige communicatie en community generen voorspelende waarde en matching keten integratie Methodiek
WERVEN = BINDEN = Boeien = VERBINDEN
Facebook.com/dutchwebshark Twitter.com/dutchwebshark Deze presentatie staat op slideshare Thanks