Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Slow Change haast me niet, want ik heb weinig tijd... website en beweging voor professionals in organisatieverandering vergaar- en uitwisselplaats voor.
Risicomanagement en Sociale Technologie
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Wie zijn wij?. Wie zijn wij? Opleiden wijkprofessionals Utrecht Overvecht Amsterdam Nieuw West November 2011 – juni 2012 Social media trainingen in.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
We’re social, now what?. Hoe belangrijk is social media/online?
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Onderzoeksopzet Het Nieuwe Werken in veranderkundig perspectief
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
11 Infrastructuur Optimalisatie: Waarom een op voorzieningen gebaseerd platform de betere keuze is.
Talenten ‘vinden & binden’
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
27 januari 2011.
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Talentpools.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
‘Beschouwing’ over samenwerking
Samen werken aan een gezonde regio!
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
Reorganisatie = (tijd)verspilling
Kinderen en hun sociale talenten
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten organisaties mee-veranderen.
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
“MEET & MATCH” DOOR : JAN MENSINK. VOORSTELLEN  JAN MENSINK  NIJVERDAL  LEEFTIJD 57 JAAR  GETROUWD  2 KINDEREN.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
De complexe wereld waarin we leven roept steeds nieuwe vragen op. Van Spaendonck gaat samen met u op zoek naar echte oplossingen, waarbij uw belang centraal.
Embedded Librarianship
ViaVia Info-presentatie
Presentatie doelstellingen ForAmbition 2016
Crowdfunding.
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
persoonlijk professioneel prettig
De talenten van mensen met autisme leiden tot grote toegevoegde waarde voor onze klanten
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Transcript van de presentatie:

Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’

OndernemendPuberbreinEnergiek|| Overtuigend Anders Even voorstellen

Programma ‘INSPIRE’

Dutchwebshark WHY HOW WHAT “We geloven dat organisaties op een andere manier met hun doel - groepen om moeten gaan” “Van push naar pull - We moeten minder zenden naar, en meer verbinden met belangrijke doelgroepen” “We creëren en activeren communities voor wervings & sales doel - einden”

Visie

Drijvers achter de visie Kosten Marktbewe ging Technologie Technologie Kosten - Schaarste - War for Talent - Houding generatie - Globalisering - Conjunctuur - Social media - Matching & assessments - Gaming - Transparantie Huidig business model recruitment bureaus (bijna) niet sustainable

Van visie naar propositie WHAT “We creëren en activeren communities voor recruitment & sales doeleinden” Ingrediënten lijst voor community Men neme: 1 X Community platform 1 X Interne medewerkers 1 X Externe gebruikers 1 X content 1 X webshark 1 X toegevoegde waarde 1 X sociale media integratie 1 X eerlijk employer brand

Waarom communities?

Verbind mens met mens

Verbind mens met werk

Paradigma is in de wetenschap en in de filosofie een samenhangend stelsel van modellen en theorieën die een denkkader vormen waarbinnen de ' werkelijkheid ' geanalyseerd en beschreven wordt. Paradigma verschuiving

‘Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hun het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is’ Max Planck

Wie kent dit boek?

Experiment Jonge dame

Experiment oude dame

4 vragen

17 Sociale media creëert de proactieve zoeker  Vrijheid van handelen  Bepaalt zelf zijn/haar ervaringen  Toetst zijn/haar eigen ervaringen  Wil samenwerken voor het moment  Wil delen met gelijkgestemden

Social media “Social media is de engelse benaming voor online platformen waar de gebruikers, met geen of weinig tussenkomst van een professionele redactie de inhoud verzorgen”. Wikipedia NL

Social media Verandering van nieuwsbronnen en online gedrag

Communicatie VS. Sociale media

Randvoorwaarden

24 Sociale media verandert de interactie tussen organisaties en mensen Before brands said ‘‘I’m a great lover’’ and candidates believe it Now Candidates don’t believe that and wait for ‘‘Ei! He’s a great lover’’ said by one’s friends Then they believe it

Daar waar het vertrouwen is

HET ANDERS OMGAAN MET DE DOELGROEP IS GEEN KEUZE..... HET IS VAN STRATEGISCH BELANG!

HET TEAM MET DE BESTE SPELERS WINT

ORGANISATIES MET EEN ZWAK EMPLOYER BRAND.. KOMEN IN ZWAAR WEER TERECHT

ZOWEL ORGANISATIE ALS ARBEIDSMARKT WILLEN HET ANDERS

Een nieuwe manier van werven Ondersteund door techniek

betere binding doelgroep online matching & kwalificatie zowel actief als latent proces optimalisatie door synergy continue ontwikkeling interactie en kandidaat centraal online assessments openheid & transparantie maximale intergratie white label & SaaS Uitgangspunten & oplossingen

advertenties & push uitingen ‘werken bij’ en profilering referral en sm integratie tweezijdige communicatie en community generen voorspelende waarde en matching keten integratie Methodiek

WERVEN = BINDEN = Boeien = VERBINDEN

Facebook.com/dutchwebshark Twitter.com/dutchwebshark Deze presentatie staat op slideshare Thanks