Binnenkomer!. Vervolg HD-wijzer Nutsschool Agenda teamoverleg ? Binnenkomer Korte terugblik Dynamieken Terugkoppeling voorlopig ingevulde HD- wijzer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Ontwikkelingsvoorsprong: waar moet je aan denken?
cultureel kunstzinnige vorming in het vmbo
Groep Doel bepalen Voorspellen Kennis ophalen Vragen stellen
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Werkgroep De Redakse een samenwerkingsverband tussen Leerpunt Meetjesland en Wijkcentrum De Kring Hoe drempels en knelpunten overbrugd worden…
Hoog Leer noten lezen! Deel 1 Laag A - B - C - D - E - F - G
Opzet van de workshop Kennismaken
Hogescholen in Dialoog
McDD 3 november 2008 Luna Beukema Yvonne Bijl.
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.

Reflecteren.
1. Tolkproces 2. Taak doofblindentolkbegeleider 3. Beschrijven 4. Samenvatten 5. Grenzen 6. Probleem in België.
1212 /n Korte herhaling van vorige keer Vermelding van meetresultaten zonder nauwkeurigheid is uit den boze ! Conclusies trekken zonder betrouwbaarheids-intervallen.
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Principe 6 Om te leren zijn tijd en ruimte nodig
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Kenmerken van een goed team
Human Dynamics.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
E-participatie Leren werken met de nieuwe site
Les 34 Spreken – Ik houd mijn spreekbeurt
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Succesfactoren voor Top Teams
Ontwikkelruimte voor EMC Zomeracademie Model ontwikkelruimte 3.0 Ontwikkelruimte Reflecteren Dialoog voeren Toekomst creëren Organiseren Interactie.
Variëren in standpunt Anita Riemersma 11 november 2010.
Opvallend gedrag tijdens de overblijf
Basisschool Wagenborgen.  Ouderavonden  Gezamenlijke teamvergaderingen.
1 Krantenartikel Peter de Waal Tekst: Lex Bijlsma.
Lex Bijlsma, 1999Overdragen van de informatica: Krantenartikelen1 Krantenartikelen.
Leerstijlen KOLB SJM.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab
Ondernemingsraad IGSD Steenwijkerland & Westerveld.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Joyce van der Voort ©. Instituut Gelaatkunde Met gelaatkunde leren we anders kijken.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Frank Verstraeten Implementatie GROP. Frank Verstraeten Doelstelling 1 Doel: De algemene doelstelling van het OTO (beleids)plan van de GGD Flevoland is.
Kindcentrum De Troubadour samen aan het roer Mirjam Brussée Afdelingsmanager 0-6.
Naam: 1 Vul je naam in. Beantwoord zo snel mogelijk de vragen. Kijk aan het einde hoeveel je er goed had. Druk op knop om te beginnen!!
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Sjors Slaats december 2015 Omgevingswet & de Raad Sjors Slaats Sjors Slaats december 2015.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Het delen van kennis een onderlinge uitwisseling van praktische kennis
In de EscapeRoom Met behulp van Monique & Kiki
Kenmerken van een goed team
Resultaten gedragsstijlen
Passend onderwijs.
Subsidiëren vrijwilligersorganisaties
Info avond Kunskapsskolan klas 1
Een vergadering organiseren
Kenmerken van een goed team
Vergadering Personeelsdienst
Workshop “Rituelen van verstilling”
Spoolde Wijkdialoog 5 maart 2015 Welkom!
Lokale samenspel rond mantelzorg
voorbeeld volgende bladzijde terug
Observeren Les 7.
Programma van de avond Opening Voorstellen Doelen en kaders ouderklankbord Delen van ervaringen diverse activiteiten Wat leeft er onder de ouders? Vervangersproblematiek.
Overzicht gedragingen per competentie
Kenmerken van een goed team
Transcript van de presentatie:

Binnenkomer!

Vervolg HD-wijzer Nutsschool

Agenda teamoverleg ? Binnenkomer Korte terugblik Dynamieken Terugkoppeling voorlopig ingevulde HD- wijzer Groep formeren die samen naar de activiteiten met HD-wijzer kijken. Binnen het MT Afsluiten

Dynamieken Nutsschool

HD-wijzer Nutsschool Sjors Inge Ilja Henriëtte Jack Marleen Mireille Nathalie Rust, ruimte voor experimenteren, doel, tijd. Duidelijkheid/kaders, tijd, samenwerking, deadline. Duidelijkheid m.b.t. wat ik moet leren, samenwerken, deadline. Druk (stok achter de deur), samen, goede sfeer. Tijd, veel materiaal/informatie, ruimte. Leervriendelijke omgeving. Geprikkeld zijn, doel hebben, er voor gaan, snel leren. Duidelijk afgebakende doelen, grote lijnen uitzetten en groot denken, Orde aanbrengen, efficiëntie, helder einddoel. Praktisch, Betrokkenheid. Betrokkenheid, ijverig. Creatief. Voldoende tijd nemen om materiaal/info te verzamelen. Snel klaar Zelfspiegeling, eigen leerproces van afstand zien en dan conclusies trekken, vooruit denken. Onafhankelijk denkend, afstand nemen en iets overkoepelend bekijken. Emoties tonen, openhartig. Geordend werken, grenzen, geheel overzien, niet verzanden in details. Afstand nemen, niet alle details willen weten/onthouden. Structuur, omgeving (goede sfeer). Direct orde brengen in infostroom, duidelijk zijn in conclusies. Slordig. Zonder interesse of helder doel snel afhaken. Aandacht voor mijn fysiek als een routine in mijn dagelijks leven inbouwen. NAAMBEHOEFTEKRACHTONTWIKKELGEBIED

Afronden Groep formeren die samen naar de activiteiten met HD-wijzer kijken. Vanuit het MT aansturen. Eventuele persoonlijke formulieren nog inleveren. Afsluiten.