KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

Handelingsgericht werken en de IB
Workshop Handelingsgericht werken
“Hoe kom ik aan klanten?”
Gemaakt door Praktijk Houvast
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Welkom bij de 4e workshop over:
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Communicatief gedrag + / -
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
John Vaupell Justin van der Steen
Ontwikkeling onderlinge verhoudingen
Moet je nog boontjes Een introductie tot ixtor Mens & Werk. Met kennis, passie , lef en nieuwsgierigheid werken wij keihard voor U.
De kracht van het onderwijs is de leerkracht De directeur maakt het verschil, positief of negatief Koos van den IJssel Richard Berenschot.
Waarom een vitale organisatie positief werkt
Hogescholen in Dialoog
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Leidinggeven en coachen
Leven in Verbondenheid
1. Levensbeschouwing en communicatie
Workshop ‘Is er een toekomstige rol voor verkoopvrijwilligers’ 25 mei 2013.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel.
Gezin in beweging De impact van een ziek kind op het hele gezin
Ervaringen Implementatie in Nederland
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
CanDo Coaching.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Communicatie en dementie
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Kennismanagement & Sociale media
Door te denken, te hopen en te geloven, kom je vaak het grote verdriet te boven. Muziek : Helmut Zacharias – Tanzen Möcht’ Ich.
Opvallend gedrag tijdens de overblijf
Projectwijzer 7 H2 De klantgerichte organisatie Middenkader Engineering.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Discussiegroepen - resultaten
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Beslissen managen en macht beslissen Constant beslissingen nemen, zakelijk/prive Gestructureerde /ongestructureerde Ty pe be sli.
Beslissen managen en macht
Opdrachten en eindopdracht
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
De kracht van positief opvoeden
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
REGELREKSESSIE SCHAKELDAG 21 juni 2016 Boukje Keijzer en Marte Kappert.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Integriteit Dilemmatraining.
Communicatie 4e les.
Cursus Interne auditor
Communicatie 7e les.
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Transcript van de presentatie:

KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN   * WAT BETEKENT KWALITEIT ALS MEN EEN PRODUKT KOOP? * WAT BETEKENT KWALITEIT ALS MEN EEN DIENST VERLEEND? * WAAROM BESTEDEN WE ZOVEEL TIJD AAN KWALITEIT? * WAT BETENT KWALITEIT VOOR ONZE JOB ALS WERFLEIDER? BESLUITVORMING. KWALITEIT IS ERG SUBJECTIEF

TECHNISCHE KWALITEIT ( wat wordt er geleverd )   FUNCTIONELE KWALITEIT (hoe wordt het geleverd ) TECHNISCHE KWALITEIT *coördinatie *controle *algemene kennis door scholing en ervaring *administratie FUNCTIONELE KWALITEIT *betrouwbaarheid *tegemoetkomendheid *competentie *toegankelijkheid *beleefdheid *communicatie leiderschapstijl *geloofwaardigheid *veiligheid *begrip van de klant

  PRODUKT KWALITEIT * SERVICE * LEVERINGSTERMIJN * PRIJS * PRODUKT KWALITEIT  VOOR DE ORGANISATIE BETEKENT KWALITEIT    * KLANTEN WENSEN AANVOELEN * MARKTSEGMENT KIEZEN * PRODUKTEN EN DIENSTEN ONTWIKKELEN IN OVEREENSTEMMING MET DE WENSEN VAN DE KLANT * MIDDELEN ZOEKEN OM DIT ZO GOED EN ZO GOEDKOOP MOGELIJK TE BEEIKEN  * EEN STREVEN NAAR KWALITEITSVERBETERINGAANHOUDEN

KWALITEIT VAN DE DIENSTVERLENER   enkele stellingen 1.een slechte dienst kan niet geruild worden ; een product wel. 2.Bij goederen spreken we van transacties ; bij diensten van interacties 3.hoe komt het dat we steeds tijd hebben om iets over te doen en nooit tijd hebben om het meteen goed te doen. 4. perfectionisme is te veel van het goede 5. goed is goed genoeg . het kan altijd beter. 6. in verbinding staan met de klant betekent met de klant praten ipv tegen de klant te praten. 7. Interne klanten met zorg behandelen.

KWALITEIT AANPAKKEN   SYSTEEM KLIMAAT LEIDERSCHAP

AANPASSINGSVERMOGEN LEIDERSCHAPSTIJL MOTIVATIE   MOTIVATIE WORDT GESTIMULEERD DOOR 3 FACTOREN 1.EIGEN PERSOONLIJKHEID 2.COMMUNICATIE 3.ORGANISATIE LEIDERSCHAPSTIJL    BOVEN competitief leider   aanvallend actief helpend TEGEN SAMEN nabijheidsaspect   protest inlevend terug houdend meegaand onder AANPASSINGSVERMOGEN ONDER ondergeschikt   AANPASSINGSVERMOGEN

MOTIVATIE   MOTIVATIE WORDT GESTIMULEERD DOOR 3 FACTOREN 1.EIGEN PERSOONLIJKHEID 2.COMMUNICATIE 3.ORGANISATIE SYSTEEM 1.SNELLER 2.BETERKOOP 3.KWALITEITSVERBETERING 4.PROBLEEMOPLOSSEND DENKEN 5.METEN IS WETEN OP BASIS VAN FEITEN EN NIET OP BASIS VAN MENINGEN

PROBLEMEN BIJ INVOERING IKZ   KOST TIJD EN GELD EXTRA BELASTING VAN HET PERSONEEL WEERSTAND TEGEN HET VOLGEN VAN PROCEDURES CONTINU VERANDERINGS EN VERBETERINGSPROCESSEN

WERFLEIDERMANEGEMENT   HEEFT NIET ALLEEN TE MAKEN MET ORGANISATIE MAAR OOK OP *VERKRIJGEN VAN MEDEWERKING ORDE HANDHAVING JE EIGEN GEDRAG NAAR HET PERSONEEL  AANPASSINGSVERMOGEN  JE VOORKOMEN  SAMENWERKEND GEDRAG STIMULEREN  ONTSPANNEND MET VEEL ZELFVERTROUWEN  STERKE VOORBEREIDING OP JE WERKZAAMHEDEN  CONSEQUENT ZIJN *WIJ GEVOEL GEVEN GEEF NIET ALLEN INSTRUCTIES MAAR OOK INDRUKKEN GOED OOG CONTACT GEEF AAN ALLES AANDACHT GEDRAAG JE FRIS EN LEVENDIG REGELS DOORGEVEN IN EEN VORM VAN EEN GESPREK VOORNAAM GEBRUIKEN

OPDRACHTEN   * DUIDELIJK EN GESTRUCTUREERD * METEEN TER ZAKE KOMEN * GOEDE AANPAK KAN SAAI WERK AANGENAAM MAKEN * GEEF IEDEREEN GENOEG AANDACHT * SCHOUDERKLOPJE * ARENDSBLIK * NIET LATEN MONOPOLISEREN DOOR EEN OF DOOR EEN GROEP * FEEDBACK GEVEN POSITIEF ALS NEGATIEF

DISCUSSIES   * MAAK DUIDELIJK WAT JE WIL EN WAT JE NIET WIL * GEEN BEDREIGINGEN OF KRUISVERHOOR * VERGELIJK GEEN MENSEN MET ELKAAR * EEN HARDE BLIK KAN DIKWIJLS MEER RESULTAAT GEVEN DAN EEN VERBALE OPMERKING * BEËINDIG ALIJD EEN COFLICT MET DUIDELIJKE EN EENVOUDIGE VREDESVOORSTELLEN GEEF JE FOUTEN TOE WEES U ZELF VOOR ALTIJD