Applicaties= Microsoft Sharepoint & Lync

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Advertisements

Analyse klantgerichte websites
10 tips voor een gouden start Groeitips
Informatiedag Telezorg
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Samen leren samen werken in de cloud
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Haike Broekmans, Evelyn Courtois, Katrien Raemaekers, Melissa Thijs
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
De kracht van MySolution
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Motivatie van de professional Willy Limpens
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
Adobe formulieren : stand van zaken.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
27 januari 2011.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
John P. Kotter Harvard Business School
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
Zelforganisatie: integreren van eenvoud?
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Papierloos vergaderen in het onderwijs
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Update Implementatie en beheer
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
ArchiValue: de APG-Case
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
VIOT website Marjan Beneens ▪ Sabrina Carlier ▪ Caroline Michielssen
Kennismanagement & Sociale media
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Sales Tips.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Making Simpler and more Profitable
Naar een optimaal HR - beleid
Insights & Essentials Willem van Putten
Blijven ontwikkelen Zin?Ja! 29 oktober Kennismaking 2 cirkels, gezicht naar elkaar Binnencirkel begint: Stel je kort voor: naam en waar werk je.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Samenwerkingsprikkels over gemeentegrenzen heen  Studiedag 31 augustus 2016: Visie, vertrouwen en belangen als basis voor succes !?  Ward Saver, Mentor.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Intranet en dan… Hoe beheer en ontwikkel je een intranet in een complexe organisatie als de Universiteit Utrecht?
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Applicaties= Microsoft Sharepoint & Lync Opzetten en actueel houden van een Sharepoint Platform voor Devices & Applicaties bij MHC Devices: smartphone, tablet, laptop, PC, camera, conferentietoestel, beamer(s), printer(s) Applicaties= Microsoft Sharepoint & Lync

“Begrijp waar je probleem over gaat alvorens je gaat prutsen aan oplossingen” –Dick Rijcken/Haagse Hogeschool/Steim naar Kees Dorst/Design Thinking MHC= Zweedse multinational, hoofdkantoor Göteborg, fabrikant, verdeler en marktleider in Chirurgisch single- use materiaal (voor het O.K.) Wondzorgmateriaal Desinfectantia Benelux Sales & Marketing Division van MHC te Antwerpen: 64 mensen 5 directieleden + 12 managers = 17 leidinggevenden 47 bedienden : 17= 2,76 Devices verdeelt onder: 17 leidinggevenden /met interne opleiding + tijd 30 buitendienstmedewerkers (Account Managers + product Specialisten) /zonder opleiding Weinig of geen devices onder 17 binnendienstmedewerkers van : Finance Interne Sales Facility Front Office (= receptie + Facility Coördinator) >>moeten device knelpunten coördineren/oplossen

Technische probleemschets Directe aanleiding GSM > smartphone in augustus 2011 : veel problemen In 2013: HTC > Iphone, nieuwe laptops+ camera, Ipad verdeling, webinars, Tandberg Video Conferencing Stijgende brandstofkosten:vergaderen via Lync + samenwerken via Sharepoint Kotter 1 : urgentiebesef Technische probleemschets FFO <> device problemen Keuze device/merken: op directieniveau De eindgebruiker doelstellingen<> IT-medewerker , directie en Fac. Coördinator toe. Device knelpunten: 4 oorzaken: toestel gebonden mankementen gebrek aan gebruikskennis misprijzen van device of merk Mismatch device <> doelstelling Microsoft Lync: Benelux: chatten +beschikbaarheidscontrole. / geen opleiding Microsoft Sharepoint: Benelux: gedeeltelijk gebruikt op directie – en managersniveau/geen opleiding/ Sharepoint verkoopt zichzelf niet!

Visie Als we professioneel willen blijven werken en professioneel willen blijven overkomen bij onze klanten, dan moeten we leren werken met onze devices en applicaties binnen het kader van onze beschikbare tijd en middelen , dus op een heel efficiënte manier.

informatie en opleidingen aanbiedt waardoor Doel en resultaat Opzetten en actueel houden van een Microsoft Sharepoint Platform dat, 12 maanden na lancering 100% Benelux collega’s Lync gebruiken + 50% Bnlx collega’s Sharepoint site raadplegen + toevoegen Minstens 3 peer teaching device/applicatie projecten buiten eerstelijnshulp informatie en opleidingen aanbiedt waardoor Voor efficiënt oplossen device knelpunten bij Bnlx device gebruikers Voor efficiënt proces device keuze >>device uitlevering Een 100% te volgen procedure voorschrijft Effectiviteitsverhoging + efficiëntieverhoging Organisatievernieuwing Geplande verandering Sturingsvermogen overtuigingsstrategie

SWOT ANALYSE Sterktes Zwaktes Weerstanden Kans Bedreiging INTERN vraag opleidingen Nieuwe HR Manager pro opleidingsvoorstellen Tijdswinst =OK “Innovatiejaar “2013 Expertise binnen MHC Nieuwe media cracks + charisma Expertise buiten MHC: 1 IT + 2 Telefonie Business Partners Sharepoint platform niet aankopen Zweden promoot gebruik Sharepoint + Lync innovatieve projecten collega’s Fin. Dir. Sharepoint geen probleem Winst charismatische crack ? Moeilijk oppikken nieuwe systemen HR Manager + Finance Dir. nieuwkomers De Sharepoint site verkoopt zichzelf niet nieuwe applicaties vragen tijdsinvestering Snelle verandering devices en – applicaties Kans Bedreiging EXTERN Communicatie devices en –applicaties = “hot” Mobitel en BTC baat bij verhoogde zelfredzaamheid Economische crisis Snelle verandering devices en - applicaties Niet aanwezig Verandercapaciteit: competent vernieuwd directie & management team, competente buitendienst mits efficiënt platform weinig tijdsverlies Veranderbereidheid: zal blijken op MT. Tijdsinvestering voor buitendienst + FFO. De efficiëntie, directe successen, moet overduidelijk zijn

Projectplan WP1: literatuurstudie + vooronderzoek Boeken: Sharepoint + web usability - Enquête over Sharepoint/Lync/device knelpunten WP2: Sponsoring zoeken >>Smart Doelstellingen Visie afstemmen met externe stakeholders, interne stakeholders en vooral met MT (K1: urgentie)(Kotter 2: leidende coalitie ) (K3: visie & strategie)(K8:creëer nieuwe cultuur) WP3: ontwikkeling van procesveranderingen>>Efficiënte procedures Procedure device keuze >>device levering + procedure device knelpunten melding (K1: urgentie)(K2: leidende coalitie)(K3: strategie) WP4:aanpak opleidingsaanbod applicaties>>vormen + uitschrijven van opleidingen Handleidingen Sharepoint & Lync + tespanel, sessies rond Sharepoint + Lync sharing best practises , brainstorm # opleidingsvormen (K1) (K2: leidende coalitie) WP5: aanpak opleidingsaanbod devices>>vormen + uitschrijven opleidingen Demo’s office beamers + conf. toestel, sharing best practises Iphone + Ipad, handleidingen devices + testpanel, brainstorm # opl. Vormen (K1: urgentie)(K2: leidende coalitie) WP6: Sharepointstructuur opzetten>>inrichten van nuttige, overzichtelijke, makkelijk toegankelijke site Toegangsmogelijkh. platform, duidelijke structuur platform + testpanel, toegangsrechten per gebruikersgroep (Kotter 5: breed draagvlak) WP7: lancering platform >>nieuwe procedures verkondigen + eerste kennismaking + opstart Aankondigingen; enquêtegegevens, visie, keuze Sharepoint platform, procedures, positieve ervaringen testpanel (M-Zines, Carenet, Twitter, Mail) - Sight-Seeing Sharepoint show op lanceerdatum WP8: aanwakkeren platformbezoek>>initiatieven , uitbreidingsmogelijkheden Beloningen voor bijdragen, interviews positieve ervaringen, nieuwe info op platform aankondigen via twitter/mail, (K1: urgentie)(Kotter6:inbouwen successen)(K7: consolideren verbeteringen) evaluatie projectgroepen, welke knelpunten blijven binnenkomen?- publiceer je eigen website pagina (Kotter7: consolideren van verbeteringen)