Prestige Als de Venetiëkaart wordt getrokken en op het einde van het spel zijn de punten voor de meeste Prestige: 6 / 3 / 1 Ducati Nadat de Venetiëkaart.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voor deze sport maken we gebruik van speciale speedmintonrackets. Deze lijken op squashrackets maar zijn iets korter. Een alternatief kan zijn: een junior-
Advertisements

Instructieavond Spelregels
Informatie over World Tour
Speler mag alle piraten van één steegje of 2 donkere steegjes terugnemen in zijn voorraad. Speler neemt een schatkaartje met dezelfde kleur. Kleur niet.
Derycke Laurens Leerkracht 2 de interieurbouwer , BuSO De Kouter KORTRIJK.
Nieuwe regels 3-,6- en 8-tallen
door: Roderick Juffermans
EMEG lijst: opdracht 12.
Atari ! Ik speel KO, als je niets doet heb je nog maar één oog. Amai ! Ik ben dood. Ik gooi deze steen dan maar in dat kost je een hele groep Ik splits.
Cultuur van het Moderne Het grote bordspel.. Cultuur van het Moderne Het grote bordspel. Speldelen: Het grote bord met tijdslijn. Kunstkaartjes geplaats.
Totaal 3 rondes, per ronde 4 fases.
Basis van het Flag Football
Elke speler start met:  1 Speloverzicht  1 schijf in zijn kleur om de score bij te houden (plaats op 0)  2 delen van de arena in zijn kleur  Munten.
Voorbereiding Clubbridge Les 4 SA en alerteren VC LES 4 Versie
Nieuwe Spelregels.
Ik hou van Holland spel!.
Terrain Analysis Seminar GIA najaar 2004 Joost Voogt.
Tennis Tennis is een balsport .
Squash.
Voorbereiding post 1 Van wolf tot hond Groep
Spelregels IT-governance game het spel wordt gespeeld door 3 a 4 business units (BU's) ieder bestaande uit een of meer spelers in rondes –bestaande uit.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Eindwerk Kunstmatige intelligentie Door Nick, Tess, Dieter.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
1 Vorm tweetallen. 2 Spelmateriaal 1x speelbord2x kaartset (5 kaarten)2x invulblad 2x pion 10x marktaandeelmunt.
Genetisch gemodificeerd voedsel
Zaalhockeyregels Spelen van de bal Speelveld / duur van de wedstrijd
Update Fluiten in de zaal
Deze presentatie kan als hulpmiddel gebruikt worden om het programma te presenteren aan het bestuur of bv aan sponsoren. Advies: voeg gerust dia’s toe.
Invoersessie 1 Na de CRF. Mogelijke werkwijze 1. Nazicht studentensets 1. Nieuwe voor nieuwe studieprogramma's. 2. Aangepaste studieprogramma's SS-aanpassen.
Golf Basisbegrippen & Uitleg
2015 Opgemaakt: R.Cornelis Scheidsrechterscommissie Provincie Antwerpen.
. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
Het wedstrijdblad. De hoofding Antwerpen x x x x olvocbovocMechelen IHAM 25/ H1P Wachters L kribbelkrabbel Op 25 september wordt de.
6. Het buitenspel.
Zaalhockeyregels 2015/2016 Speelveld / duur van de wedstrijd
Sleutels, codes en aanwijzingen
Buitenspel. Buitenspel Buitenspel staan is geen overtredingBuitenspel staan is geen overtreding Een speler bevindt zich in buitenspelpositie indien:Een.
OV Cafe Pedro Peters CEO RET. De OV-chipkaart is ingeburgerd.
Weet jij wat de maritieme sector is?. Maritieme sector bestaat uit: Havens Offshore Maritieme toeleveranciers Scheepsbouw Zeevaart Waterbouw Maritieme.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Op naar de top Economie. Op naar de top Benodigheden  1 spelbord  90 vraagkaarten  50 kanskaarten  50 situatiekaarten  80 kwartetkaarten  4 economische.
Wereld Choco-lat Economie. Wereld Choco-lat Benodigheden  1 spelbord  5 sets van 11 fabriekskaarten  5 sets van 3 hoofdzetelkaarten  45 spelkaarten.
de tennis reglementen kwis
Primes Andere joker – andere achterzijde Jan Pelssers.
Waar is dat feestje?.
Basketball.nl app & mDWF
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Assistent Scheidsrechter 10 oktober 2017
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Het 24 spel.
Digitaal wedstrijd formulier
De Flexibele Club Competitie
De grote lijn van deze Openstelling in 3 dia’s
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
24 Juni de editie Bilderdijk Trofee INFORMATIE
23 Juni ste editie Knuvers Cup INFORMATIE
Atari ! Amai ! Ik ben dood. Ik gooi deze steen in, dat kost je zo een
Deel 1: de wereld volgens Poetin?
Nieuwe berekening enkelklassement 2019
Regel 16 – Doelschop.
Zomercompetitie 2019 Tennisclub Zomergem.
Pythagobord.
Biljart Score Bord - korte gebruiksaanwijzing
MARKEREN Luc Van Rentergem.
Nieuwe regels 3-,6- en 8-tallen
onderschrift Wijzig de foto: Klik op de foto en dan op backspace om een nieuwe foto in te voegen Om deze uitleg te verwijderen selecteer je het tekst.
Transcript van de presentatie:

Prestige Als de Venetiëkaart wordt getrokken en op het einde van het spel zijn de punten voor de meeste Prestige: 6 / 3 / 1 Ducati Nadat de Venetiëkaart is gespeeld worden deze punten verwijderd. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Oltre Mare Aan het einde van het spel scoort diegene met de meeste havenmarkers 6 / 3 / 1 Ducati Goederenstapel Piratenstapel Aan het einde van het spel verlies je 1 Ducati per kaart op de piratenstapel. Aan het einde van het spel scoor je voor elke set opeenvolgende goederen Ducati. Actieve havenmarker Gebruikte havenmarkers

Prestige Als de Venetiëkaart wordt getrokken en op het einde van het spel zijn de punten voor de meeste Prestige: 6 / 3 / 1 Ducati Nadat de Venetiëkaart is gespeeld worden deze punten verwijderd. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Oltre Mare Aan het einde van het spel scoort diegene met de meeste havenmarkers 6 / 3 / 1 Ducati Goederenstapel Piratenstapel Aan het einde van het spel verlies je 1 Ducati per kaart op de piratenstapel. Aan het einde van het spel scoor je voor elke set opeenvolgende goederen Ducati. Actieve havenmarker Gebruikte havenmarkers

Prestige Als de Venetiëkaart wordt getrokken en op het einde van het spel zijn de punten voor de meeste Prestige: 6 / 3 / 1 Ducati Nadat de Venetiëkaart is gespeeld worden deze punten verwijderd. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Oltre Mare Aan het einde van het spel scoort diegene met de meeste havenmarkers 6 / 3 / 1 Ducati Goederenstapel Piratenstapel Aan het einde van het spel verlies je 1 Ducati per kaart op de piratenstapel. Aan het einde van het spel scoor je voor elke set opeenvolgende goederen Ducati. Actieve havenmarker Gebruikte havenmarkers

Prestige Als de Venetiëkaart wordt getrokken en op het einde van het spel zijn de punten voor de meeste Prestige: 6 / 3 / 1 Ducati Nadat de Venetiëkaart is gespeeld worden deze punten verwijderd. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Oltre Mare Aan het einde van het spel scoort diegene met de meeste havenmarkers 6 / 3 / 1 Ducati Goederenstapel Piratenstapel Aan het einde van het spel verlies je 1 Ducati per kaart op de piratenstapel. Aan het einde van het spel scoor je voor elke set opeenvolgende goederen Ducati. Actieve havenmarker Gebruikte havenmarkers

Prestige Als de Venetiëkaart wordt getrokken en op het einde van het spel zijn de punten voor de meeste Prestige: 6 / 3 / 1 Ducati Nadat de Venetiëkaart is gespeeld worden deze punten verwijderd. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Havenmarkers Wanneer jouw schip aanmeert aan een haven, neem je de havenmarker indien aanwezig. De laatste is actief. De anderen worden afgelegd (ook als je aan een lege haven aankomt) Kompas: Verplaats je schip onmiddellijk naar een andere haven, neem de marker indien aanwezig. Verwijder het kompas uit het spel. Piratenverbod: Negeer de piraten- iconen op de gespeelde kaarten. Goede aankoop: Koop kaarten tegen vermindering tijdens de koopfase. 1ste, 2de, 3de, 4de kaart kosten 1, 2, 3, 4 Ducati. Lokaal voordeel: Win het aantal Ducati gelijk aan de zeevaartkracht van de bovenste kaart op de goederenstapel min 3. Groot voordeel: Voeg 1 Ducati-icoon toe aan de gespeelde kaarten. Rustige vaart: Win 1 Ducati voor elk schipsicoon op de gespeelde kaarten. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Spelers beurt 1.Zeevaart kracht fase Verwijder het teveel aan kaarten aan het begin van je beurt. Dit aantal vind je bovenaan de kaart op je goederenstapel. Leg ze af op je Piratenstapel. 2.Koop- en ruilfase Je mag kaarten en/of Ducati verhandelen met andere spelers. Zij krijgen hiervoor 1 Prestige punt. Je mag max. 4 kaarten kopen (piratenstapel of trekstapel). 3 Ducati per kaart of 4 Ducati als je in min staat. 3.Leverfase Speel het aantal kaarten gelijk aan het aantal ladingen die te zien zijn op de bovenste kaart van de goederenstapel. Onderneem acties voor elk afgebeeld icoon op de gespeelde kaarten: Ducati: Ontvang 1, 3, of 6 Ducati (voor 1, 2, 3+ Ducati iconen op gespeelde kaarten) Piraten: Plaats 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw piratenstapel (voor 1, 2, 3+ pirateniconen op gespeelde kaarten) Markt: Neem 1, 3, of 6 kaarten van de trekstapel op jouw hand (voor 1, 2, 3+ Markticonen op gespeelde kaarten) Schip: verplaats het schip een aantal plaatsen gelijk aan het aantal schipiconen op gespeelde kaarten 4.Goederenfase Plaats de gespeelde kaarten in de gewenste volgorde bovenop je goederenstapel. Oltre Mare Aan het einde van het spel scoort diegene met de meeste havenmarkers 6 / 3 / 1 Ducati Goederenstapel Piratenstapel Aan het einde van het spel verlies je 1 Ducati per kaart op de piratenstapel. Aan het einde van het spel scoor je voor elke set opeenvolgende goederen Ducati. Actieve havenmarker Gebruikte havenmarkers