De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Totaal 3 rondes, per ronde 4 fases.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Totaal 3 rondes, per ronde 4 fases."— Transcript van de presentatie:

1 Doel: Behalen meeste punten; bij gelijkstand wint de laagste speelvolgordekaart.
Totaal 3 rondes, per ronde 4 fases. Fase 1: (a) Speelvolgorde vaststellen, (b) Actieonderdelen, (c) Opdrachtkaarten nemen Fase 2: Tunnels/stations/aders/opties en edelstenen delven (1-4 acties per beurt) Fase 3: Steden waarderen en dynamiet laten exploderen Fase 4: Edelstenen verkopen en opdrachten vervullen (overwinningspunten) Fase 1: (a) Speelvolgorde vaststellen, (b) Actieonderdelen en (c) Opdrachtkaarten nemen (a) Hoogste bieder (via punten) kiest als eerste een volgordekaart. → beurtvolgorde (laagste getal begint) en speler krijgt afgebeelde dynamiettegel. (b) 12 spelonderdelen nemen en op spelersbord leggen. (c) Opdrachtkaart nemen of passen. Niet gekozen kaarten voorzien van 2-fiche. (actievolgorde is vrije keuze, edelstenen delven is altijd laatste actie!) Tunneltegel: Naast bestaande tegel (tunnel/dynamiet) → Min. 1 tunnel loopt door. Op bestaande tegel (tunnel/dynamiet) → Nieuwe tegel moet meer uitgangen hebben. Naast adertegel (6 uitgangen!) → De ader moet via andere tunnel bereikbaar zijn. Naast stadsveld (aantal bergvelden = uitgangen) → Minimaal 1 tunnel voortzetten (station nodig als tunnel uitsluitend en alleen via een stadsveld loopt) Stations: Alleen op laatst geplaatste tegel (tunnel/dynamiet) en alleen als deze tegel direct op spelbord wordt geplaatst. Op stadsveld als er een ononderbroken route tussen dit station en een eigen ander mijnstation is. Aders: Afleggen of op vrije tegel (tunnel/dynamiet) plaatsen. (Niet naast stadsveld of andere ader) → Hierop 3 (2 spelers) of 4 edelstenen van één kleur plaatsen (vrije keuze). Ader uitgeput? → van spelbord nemen (onderliggende tegel wordt zichtbaar). Optie uitoefenen: Object uit koophoop nemen en direct inzetten of 3 overwinningspunten Edelstenen delven: Via ononderbroken route tussen twee eigen verschillende stations. (Elke tegel maar één keer betreden; vreemde stations zijn hindernissen) Van elke gepasseerde adertegel 1 edelsteen afnemen en gedekt voor je neerleggen. Eén route per keer mogelijk! Elke stad afzonderlijk waarderen → elk stadsstation met een verbinding naar een eigen ander mijnstation is net zoveel punten waard als het aantal lege velden in de stad. (Niet aangesloten stations gelden als lege velden) Dynamiet tot ontploffing brengen→ dynamiettegel, alle tegels daaronder, en alle zichtbare en onbezette aangrenzende tegels wegnemen en in de koophoop leggen. (stations/aders = bezet) Dynamiettegels naast elkaar komen ná elkaar tot ontploffing! D.m.v. veiling bepalen wie tegen welke prijs wat verkoopt (laagste bieder verkoopt). Per kleur start nieuwe veiling (geel begint). Biedvolgorde volgens volgordekaarten. Speler met laagste volgordekaart doet het openingsbod (= hoogst zichtbare getal op edelsteenveld). Verkochte stenen worden aan de edelsteenvelden toegevoegd (hoog-laag). Opdrachtkaarten uitvoeren: afleggen van de aangegeven edelstenen en hiervoor punten krijgen. (laagste volgordekaart start). Niet vervulde opdrachten minpunten in laatste ronde Na afloop 3e ronde achtereenvolgens: - extra stedenwaardering - controle op niet-vervulde opdrachten - slotverkoop → slechtste speler mag steeds 1 edelsteen naar keuze verkopen (hoogst zichtbare getal). Bij gelijke stand geldt laagste volgordekaart. Speler met de meeste punten wint.


Download ppt "Totaal 3 rondes, per ronde 4 fases."

Verwante presentaties


Ads door Google