Integrale opdrachten STW
STW Waarvoor staat de – S – VAN STW? De sociale mens = de mens die leeft met anderen, in gemeenschap. Waarvoor staat de – T – van STW? De technische mens = de mens die handelt. Waarvoor staat de –W- van STW? De wetenschappelijke mens = de mens die denkt.
Competentie ontwikkelend leren Competentie: samengaan van kennis vaardigheden attitudes (gedrag) in een bepaalde afgebakende context.
Competenties ontwikkelen C1: onderzoeken van Sw- en Nw-thema’s C2: organiseren van activiteiten en/of maaltijden C3: presenteren mondeling, schriftelijk en visueel C4: studeren en studieloopbaan
Integrale opdrachten 6u IO in de 2de graad Betrokken leraren die als team optreden: Leerkrachten Huishoudkunde Leerkracht Natuurwetenschappen Leerkracht Sociale wetenschappen Leerkracht ICT Leraren Expressie Nederlands Plastische opvoeding
Informatie verwerken Ja, ik heb alles ZELF gedaan: ik zocht en vond het eindwerk zelf op e-bay ik heb zelf een bod gedaan ik heb zelf betaald ik heb het zelf uitgeprint
Begeleid zelfstandig leren Ik heb 5 uren aan dit verslag gewerkt: 1 uur vervangen van het inktpatroon, 45 minuten gekeken naar een blanco scherm 2 uren via de telefoon technische hulp gevraagd 30 minuten gezocht naar het juiste lettertype
We hebben het tapijt vervangen door zaad en bloemen. We waren op zoek naar enige groei.
Individueel en samenwerkend leren wisselen elkaar af
Opdrachtbrieven Opdracht toelichten Confronteren: met onderzoeksvragen met organisatieopdrachten met presentatie-opdrachten Werkplannen en antwoordbladen Reflectie-opdrachten voorbeeld opdrachtenbrief: zie opdrachtenbrief vandaag Hier verwijzen naar de opdrachtbrieven die de ouders gekregen hebben. Eventjes tijd geven om te lezen.
Reflecteren over zichzelf en over de anderen
Voorbereiding op vervolgonderwijs “Blended learning” = online leren Doceren en hoorcolleges wisselen af met zelfstandig werk en groepswerk. Evaluatie door docenten, zelfevaluatie en peerevaluatie vormen samen het evaluatiebeleid van de hogescholen.
Voeding Geen koken om te koken Voeding in functie van gezondheid Voeding als toepassing van wetenschappen Van zoeken naar recepten en productinformatie, over bestelbonnen invullen, prijzen berekenen, tot bereiden volgens regels voedselveiligheid, vergelijken van resultaten, tot vaat en schoonmaak,….
Evaluatie Evaluatiesysteem en rapportsysteem: IO-rapport
Evaluatie Elke leerkracht houdt een evaluatieblad bij waarbij zij een aantal leerlijnen aanduidt dat zij zal beoordelen. Deze beoordeling wordt overgebracht in een evaluatiebestand Op het einde van elke IO krijgen jullie dan een IO-rapport samen met jullie maandrapport.
Semesterieel rapport
Organiseren doelpubliek (voorbeelden) IO brunch 3STW: lln 2de STV en 2de TW IO degustatiesalon 4STW: doelpubliek (ouders/leerkrachten) uitnodigen en bedienen
Invloed van SW Studeren en studieloopbaan IO ik ben wie ik ben Andere ideeën IO leren doe je in stijl IO communiceren kan je leren IO jongeren en de media IO Alles kits?
Organisatiemodel Klaskalender wordt opgemaakt voor enkele maanden. Vandaag krijgen jullie allemaal jullie klaskalender.
Theoretische ondersteuning Sociale wetenschappen Natuurwetenschappen
Zijn er nog vragen? Vuur maar af. De leerlingen van vorig jaar proberen een antwoord te geven en de leerkrachten vullen aan.
Bedankt voor de aandacht Veel succes en vanaf woensdag starten we officieel.