Salesmanagement Hoofdstuk 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Creëer buitengewone klantbeleving
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
Marketingplanning en -strategie
STRATEGISCHE PLANNING
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Accountmanagement Hoofdstuk 6.
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Organisatie en beheer Week 1.
INTERNE AUDIT : uw partner ? MBA-dinnercauserie 7 februari 2002 Rudi Hex, cia Hoofdauditor kredieten KBC.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Management : situering en begrip
Inleiding in de Marketing
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
Curry-Analyse (Jay Curry)
Agenda Inkoopprofessionalisering
Les 1 M&O.
Wat is Customer Relationship Management?
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Een dialoog met klanten opbouwen
ABP3 week 1 introductiecollege
Marketingplanning en strategie
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Het bestaansrecht ABP3 week 2 HEO –CO1 ABP3.
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 par. 4.4 en 4.5 MK01 HEO-CE1.
HEO –CO1 ABP3 Ondernemen & strategisch handelen HEO –CO1 ABP3 ABP3 week 3.
Marktonderzoek MK02 MK02 HEO-CE1.
Marktonderzoek (2) MK02 MK02 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Ethiek MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1.
HEO –CO1 ABP3 ABP3 OM HEO –CO1 ABP3 week 6 Strategisch handelen.
Salesmanagement Hoofdstuk 8.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Achmea en Geodata Bert van Rest Achmea IM&IT, Analytics & Geo.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Naar een optimaal HR - beleid
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 6.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige computertechnologie.
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Degene die de presentatie verzorgt
Indeling van hoofdstuk 2
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
(on)begrensd vrijwillig
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Cursus Interne auditor
Vergadering Florian Stiller.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Salesmanagement Hoofdstuk 2

Agenda Feedback MK02 Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren

Informatie http//www.hzeeland.nl/~jdekker/abp3

Feedback MK02 Opdracht Tentamen Bronvermelding Formulering Lay-out SWOT Segmenteren, Positioneren Ethiek

Doelstelling Hoofdstuk 1: positie van Sales binnen organisatie Hoofdstuk 2: Wat is Sales? Verschillende vormen van verkoop Klantenmanagement Verkoopmanagement Het verkoopplan

Vormen van verkoop Transactieverkoop Systeemverkoop Accountmanagement Strategische relaties

Klantenpiramide Grote vaste klanten Middelgrote vaste klanten Kleine vaste klanten Nieuwe klanten Hot prospects Warme prospects Koude prospects Leads Suspects Rest van de wereld

Klantenmanagement 20/80 regel; NewNew is 5 x duurder Customer Loyalty Progamma Customer Life Cycle Acquisitie Switch/trail Loyalty Re-activering Deur-op-slot

Customer Life Cycle

Customer Life Cycle

Customer Life Cycle

Customer Life Cycle

Customer Life Cycle

Verkoopmanagement Verkoopplan Organisatie Management verkoopapparaat Interne en externe relaties Communicatie Controle

Verkoopmanagement Beleidsniveau en activiteiten Management by: Operationeel Tactisch Strategisch Management by: Objectives Exception

Verkoopmanagement Effectiviteit: Efficiëntie: Mate waarin werkelijke en geplande out¨put met elkaar overeen komen Efficiëntie: Mate waarin inzet van middelen en gerealiseerde output zich verhouden

Het verkoopplan Omzetprognose per …. Topdown of bottom-up Vaak niet gemaakt of zeer onvolledig Feedback zeer belangrijk

Samenvatting Verschillende vormen van verkoop Klantenmanagement Verkoopmanagement Het verkoopplan

VRAGEN?

Voor de volgende keer Hoofdstuk 2 bestuderen Alle “groene termen” kennen Eventuele vragen opschrijven

Einde

Einde