11 december 20011 Oefentypen binnen DTL Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfdossier of schrijfportfolio?
Advertisements

Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Windows XP Tips en trucs Door Johan Lammers. Verzoek voor verzenden van foutrapporten voorkomen 1)Klik op Start > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud.
De Altijd meteen aan de slag
On-line toevoeging, annulering en wijziging van fiches. Algemene beschrijving van de functionaliteit Als er wijzigingen moeten aangebracht worden aan fiches.
Wegwijs in Belfirst Handleiding voor het gebruik van deze databank en het opslaan van informatie eruit.
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
20 november Adresafbeelding en routering ARP, RIP, OSPF en BGP.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Leer de namen van de noten 2
Beslisbomen Robert de Hoog College Beslissingsondersteuning 5 oktober 2001.
Voorlichting oktober Voorlichting Opleiding Technische Informatica TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen (ITS) oktober 2001 Hans.
Cursistenprogramma 3e editie
Traject software. Openingsscherm Kies voor “Voortgangsvragen”, “Uitwerkingen en toelichting”, “Formulieren”, “Extra opdrachten” of “Opdrachten doorstroom.
Joost van Dijk Web Technology
Het TCP/IP referentiemodel 2
WebHIS Call Manager 3.5.
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Toetsomgeving voor MINERVA: Snelgids. Waarvoor kan Curios gebruikt worden? Onbewaakt toetsen van deelnemers (pretests, posttests, …) –Deelnemer voert.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Boomerang.
S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument
In het eerste scherm altijd de gemixte versie (luisteren) én een karaoke-versie (zingen) in een eenvoudig te bedienen player. Extra partijen en korte speelstukjes.
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
September Faculteit Informatietechnologie en Systemen TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen (ITS) Opening 1e jaar september 2001 prof.dr.ir.
© b-boom.nl Meld aan op de website door in het aanmeldformulier uw gegevens in te voeren.
Wegwijs in Bel-first Handleiding voor het gebruik van deze databank en het opslaan van informatie eruit.
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Klikdemo 4: CRM Casus Topclean (met navigatiehulp) Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe en wat je moet registreren.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Examentraining 2F Locatie rekenexamen.
11 december DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken.
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Samenvatting Havo 5.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
1. Starten Zet de telefoon aan en voer je pin code in Als dit scherm verschijnt klik dan vervolgens op de Boordcomputer Icoon 2.1 Inloggen Log in door.
Onze doelen en visie in beeld
20 mei Symposium Statistical Auditing Slide 1 Wat zegt de COS over steekproeven en data-analyse? Paul van Batenburg.
Quayn & WinToets Beschikbare itemtypes in de HTML5-player Versie april 2015 Marijke Römer| De Rode Planeet bv.
Gemaakt 24 september 2015 Door Bob Zwaal. Inschrijven via digitaal loket van de KNGU Log in op de site van Midwest
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Kansverdelingen Kansverdelingen Inleiding In deze presentatie gaan we kijken naar hoe kansen zijn verdeeld. We gaan in op verschillende.
Office 2010 Word 2010 Algemeen. Het lint: tabbladen, groepen en opdrachten 1. Tabbladen. Langs de bovenkant bevinden zich acht basistabbladen. Elk tabblad.
Surpass instructie ICT&O. Startscherm Je krijgt een code, die je in het startscherm invult. Hier is die code ‘ABCD1234’.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
Centraal Examen Nederlands
Volgende paginastartschermVolgende paginastartscherm Welkom bij de demo van de oefensoftware van Lekker Lezen.
Via TEGELS | ZETTEN is de tegel Browser te openen. ( B )
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Training: Inloggen en Zoeken
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Training: Inloggen en Zoeken
Dat Spreekt Vanzelf digitaal Woord voor Woord interactief
Training: Inloggen en Zoeken
ETUDE Toetsservicesysteem
WinToets Beschikbare itemtypes voor afname in de HTML5-player
Examentraining.
Digitale toetsen Quayn.
Transcript van de presentatie:

11 december Oefentypen binnen DTL Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken

11 december Schermoverzicht MC 1 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1 o Antwoord 2 o Antwoord 3 Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen)

11 december Schermoverzicht MC 1 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1 o Antwoord 2 o Antwoord 3  Kijk naFeedback Scherm ( eventueel nog andere iconen) Feedback gedeelte Met link naar andere gedeelten van websites. Ook alle multimediatypen mogelijk

11 december MC 1 (meerkeuzevraag) Score en registratie: –Score wordt alleen bij poging 1 en 2 gegeven. –Procedure: # alternatieven * # punten –Docent stelt punten per poging en alternatief vast. –Registratie: 1ste antw. + score laatste poging + maximale score oefening. –Luister/lees en spreek in procedure ( student kiest antwoord – inspreek optie verschijnt – student spreekt in – kijk na – model verschijnt bij antwoord – student vergelijkt model met eigen uitspraak)

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? MC 1 hologram Andre Roozendaal Bert Schouten Alexandra Corda –MC 1(Transcriptie naast audiofragment) –Luister/lees en spreek in Petra Heck

11 december Schermoverzicht MC 2 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1  Antwoord 2  Antwoord 3  Kijk naFeedback Scherm ( eventueel nog andere iconen)   

11 december Schermoverzicht MC 2 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1  Antwoord 2  Antwoord 3  Kijk naFeedback Scherm ( eventueel nog andere iconen)    Feedback gedeelte Met link naar andere gedeelten van websites. Ook alle multimediatypen mogelijk

11 december MC 2 (meerkeuzevraag) Score en registratie: –Score wordt alleen bij poging 1 en 2 gegeven. –Procedure: som # punten voor goede antwoorden. max # goede antw. op de vraag < het # gegeven antwoorden?  streep dan foute tegen goede weg (wel het # goede antw. Vermelden in de vraag). Score goed antw is +, score fout antw is -. Score + > score – (+5, -3) heft elkaar op. Minimale score is 0. –Docent stelt punten per poging en alternatief vast. –Registratie: 1ste antw. + score laatste poging + maximale score oefening.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? MC 2 hologram Andre Roozendaal Bert Schouten Alexandra Corda (MC 2 + luister/lees en spreek in) Petra Heck

11 december Schermoverzicht Opneemopdracht Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Opnemen Afspelen Hint Hint gedeelte Met link naar andere gedeelten van websites. Ook alle multimedia typen mogelijk * Fonetisch transcriptie

11 december Schermoverzicht Opneemopdracht Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk naFeedback Scherm ( eventueel nog andere iconen) Opnemen Afspelen Hint Feedback gedeelte Met link naar andere gedeelten van websites. Ook alle multimediatypen mogelijk

11 december Opneemopdracht Score en registratie: –Score = 0 –Procedure: Antwoord opslaan bij [kijk na] en in dossier beschikbaar maken. Dan volgt beoordeling door docent of medestudent. Dit is dan de score op de vraag. –Registratie: Antwoord en eventueel de score.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Andre rozendaal –meerkeuze GEEN antwoorden mogelijk –Naspreek oefening –Inspreek oefening Bert Schouten Alexandra Corda –Luister, herhaal en vergelijk met model (1e opname + geen feedback)

11 december Schermoverzicht Gatentekst (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel teksttekst Gat

11 december Schermoverzicht Gatentekst (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel teksttekst     Gat

11 december Schermoverzicht Gatentekst (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel teksttekst     Gat Feedback gedeelte Per gat een feedback mogelijkheid

11 december Gatentekst (drag & drop) Score en registratie: –Score = voor alle gaten gelijk. Score op oefening is de som van de toegekende score per gat –Alleen een score voor poging 1 en 2 (per gat). –Procedure: student sleept alternatief naar gat en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Registratie: 1ste en 2de poging worden geregistreerd. 1ste antwoord per gat wordt geregistreerd.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Andre Roozendaal –Drag en drop Hologram –AV transscriptie oefening (7) –Tekst transscriptie oefening (8) Alexandra Corda (drag en drop) Bert schouten

11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 1) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Kijk na

11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 1) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst    Kijk na

11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 1) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst    Kijk na Feedback gedeelte Per gat een feedback mogelijkheid

11 december Gatentekst (fill-in-the-blanks 1) Score en registratie: –Score = voor alle gaten gelijk. Score op oefening is de som van de toegekende score per gat –Alleen een score voor poging 1 en 2 (per gat). –Procedure: student typt het antwoord in het gat en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Registratie: 1ste en 2de poging worden geregistreerd. 1ste antwoord per gat wordt geregistreerd.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Andre Roozendaal Fill in the blanks Alexandra Corda Fill in Bert Schouten

11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 2) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Car * teksttekst * * * Kijk na

11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 2) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Car P* teksttekst h* o* m* Kijk na    Feedback gedeelte Per gat een feedback mogelijkheid

11 december Gatentekst (fill-in-the-blanks 2) Score en registratie: –Score = per woord. Max score = 3 * totaal aantal woorden. –Alleen score voor poging 1, 2 en 3, resp. 3, 2 en 1 punt. –Procedure: Fragment loopt, student zet audio stil, student typt het antwoord in het gat en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt na derde poging, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Registratie: scorestudent op oefening, plus max aantal punten op de oefening.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Petra van Heck Fill in de blanks Andre Roozendaal –AV transcriptie oefening (5) –Tekst transcriptie oefening (6)

11 december Schermoverzicht Transcriptie(fill-in-the-blanks3) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel The * house is *. Klaar met afspelen The yellow * is * and *. Kijk na  fragment

11 december Schermoverzicht Transcriptie(fill-in-the-blanks3) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel The b* house is o*. Klaar met afspelen The yellow W* is c* and dirty. Kijk na   Feedback gedeelte Per zin een feedback mogelijkheid Antwoord Antwoord gedeelte De gehele tekst verschijnt, eventueel fonetisch transcriptie  fragment

11 december Gatentekst (fill-in-the-blanks 3) Score en registratie: –Score = per woord. Max score = 3 * totaal aantal woorden. –Alleen score voor poging 1, 2 en 3, resp. 3, 2 en 1 punt. –Procedure: Fragment loopt, student zet audio stil, student typt het antwoord in de betreffende zin en klikt op [kijk na]. Feedback + antwoord verschijnt na derde poging, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Alle zinnen zijn ingevuld en gecontroleerd, dan verschijnt [antwoord]. Antwoord kan worden opgevraagd –Registratie: scorestudent op oefening, plus max. aantal punten op de oefening.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Transcriptie Petra van Heck

11 december Schermoverzicht Transcriptie(fill-in-the-blanks4) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel Klaar met afspelen Kijk na

11 december Schermoverzicht Transcriptie(fill-in-the-blanks4) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel Klaar met afspelen Kijk naAntwoord

11 december Fill in the blanks 4 Score en registratie: –Score = 0 –Procedure: Antwoord opslaan bij [kijk na] en in dossier beschikbaar maken. Dan volgt beoordeling door docent of medestudent. Dit is dan de score op de vraag. –Na [kijk na] verschijnt [antwoord]. Antwoord kan worden opgevraagd. –Registratie: Antwoord en eventueel de score.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Andre Roozendaal –AV transcriptie oefening (3) –Tekst transcriptie oefening (4)

11 december Schermoverzicht Matching (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel   

11 december Schermoverzicht Matching (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel    Feedback gedeelte Per combi een feedback mogelijkheid

11 december Matching (drag & drop) Score en registratie: –Score = voor alle paren gelijk. –Per combinatie alleen een score voor poging 1 en 2. –Score op oefening is de som van de toegekende score per paar. –Procedure: student sleept alternatief (ven) naar partner(s) en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt, specifieke feedback kan worden opgevraagd –Registratie: 1ste en 2de poging worden geregistreerd. 1ste antwoord per gat wordt geregistreerd.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Drag en drop (hologram) Andre Roozendaal Bert Schouten Alexandra Corda (niet slepen, maar paren aanklikken) Petra Heck combinatie (drag en drop?)

11 december Schermoverzicht Markeren Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Tekst tekst   teksttekst tekst Kijk na 

11 december Schermoverzicht Markeren Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Tekst tekst   teksttekst tekst Kijk na  Feedback gedeelte Per markering een feedback mogelijkheid

11 december Markeren Score en registratie: –Score = voor alle markeringen gelijk. Score op oefening is de som van de toegekende score per markering –Alleen een score voor poging 1 en 2 (per markering). –Procedure: student markeert gedeelten in de tekst en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Registratie: 1ste en 2de poging worden geregistreerd. 1ste antwoord per gat wordt geregistreerd.

11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Markeren vraag Andre Roozendaal

11 december Definitie lijst Oefening Feedback Score Registratie Reeks Adaptiviteit Metadata

11 december Oefening Oefening is een enkele vraag die de student moet maken. En via een reeks wordt aangeboden. Een oefening kan bestaan uit: –Instructie deel: Geeft aan hoe de student de oefening dient uit te voeren –Vraag deel: Stelt de betreffende vraag –Antwoorddeel: het deel waar de student de actie uitvoert.die gedaan moet worden om de vraag te beantwoorden.

11 december Oefening 2 Een oefening kan de volgende elementen bevatten: –[Hint]: altijd opvraagbare informatie –Directe Feedback: terugkoppeling op een antwoord dat een student gegeven heeft (Altijd op een specifiek antwoord.) –Specifieke feedback: terugkoppeling op een antwoord of een gehele oefening –[Antwoord]: op te vragen modelantwoord –[Kijk na]. Is de handeling waarmee de student aangeeft dat hij zijn actie wil beoordelen (bij open vragen betekent dit sla op in dossier)

11 december Oefening 3  Score op oefening: is de waardering op de oefening op te maken uit de scoringsregel. Deze kan per oefentype anders zijn. Registratie: zijn de gegevens die opgeslagen worden en elders gerapporteerd.

11 december Reeks Reeks: is een verzameling oefeningen samengesteld door de docent op basis van sleutels en aantal oefeningen. Sleutel: is een unieke code van op basis waarvan oefeningen geplaatst worden in de reeks. De docent kan de sleutel samenstellen op basis van bepaalde metadata. Cesuur: is een door de docent in te stellen criterium waaraan de score van de student op een sleutel binnen een reeks moet voldoen..

11 december Adaptiviteit Adaptiviteit: Voldoet de score van de student niet aan de cesuur, dan wordt het vastgestelde aantal oefeningen voor die sleutel binnen die reeks opnieuw geselecteerd uit de bak met oefeningen die voldoet aan die sleutel. Hierbij worden alleen oefeningen gekozen die nog niet binnen deze reeks zijn aangeboden.

11 december Rest Oefentype: is een oefening volgens een bepaalde template, bijvoorbeeld meerkeuze vraag 1 antwoord goed.. Metadata: eigenschappen die aan een oefening meegegeven kunnen worden