1e Bijeenkomst Kring I 14 februari 2008 te Amersfoort Fons Gommers & Martijn Nijhuis.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
NOB 1* instructeur, de voorlichting
Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring E Bijeenkomst 3 6 september 2006 Zoetermeer Benno Wiendels en Sergio van Keulen.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
De Utrechtse Servicenormen
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst 1 Kring G4 12 februari 2009 Amsterdam Arena Laura de Vroom Sergio van Keulen.
Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst 2 Kring D 19 juni 2008 Gemeente Bernheze.
September 2012 MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdagZatZon 3031 Startvergadering tot Wk EERSTE SCHOOLDAG MR Luizencontroleweek.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Agenda – Kennismakingsrondje
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I Kring F 10 juni 2005 Haarlem.
Benchmarking Publiekszaken 2006
Benchmarking Publiekszaken
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
2012 Nieuwjaar: zondag 1 januari – Drie Koningen: vrijdag 6 januari.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring C Bijeenkomst II 19 juni 2007 Cuijk.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring D Bijeenkomst III 26 september 2007 Bergen op Zoom.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken 2007 In een notendop! Introductie voor nieuwe deelnemers Mirjam Kalverda.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring F Bijeenkomst III 18 september 2007 Groningen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I 9 februari 2006 Amsterdam.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring E Kringbijeenkomst 2 21 juni 2006 Hilversum Klaartje Gimbrère en Sergio van Keulen.
1e Bijeenkomst Kring A 14 februari 2008 te Amersfoort Daniëlle van Voorst van Beest & Ramesh Vanenburg.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Zeewolde.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmarking Publiekszaken 2e bijeenkomst stuurgroep Benchmarking Publiekszaken november 2008 Amersfoort Sergio van Keulen Benno Wiendels Danielle.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken G3 Kringbijeenkomst III 16 november 2006 Utrecht.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring A Bijeenkomst III 20 september 2007 Stadskanaal.
Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst 1 Kring C 12 februari 2009 Amsterdam Arena Jan de Kramer & Jorno Groeneveld.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring C Bijeenkomst 3 7 september 2006 Teylingen Benno Wiendels en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”
Benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
1e Bijeenkomst Kring B 14 februari 2008 te Amersfoort Bert Harmsen & Sergio van Keulen.
Meten, vergelijken, & verbeteren Benchmarking Publiekszaken 2010 Introductie voor nieuwe deelnemers De Eenhoorn, Amersfoort 11 februari 2010 Daniëlle van.
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
Benchmark rioleringszorg: Regiorapport Eric Oosterom Stichting RIONED 13 maart 2013.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
WELKOM OP PLEINCOLLEGE NUENEN
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Gebiedsvisie Groningen-West
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Schooljaar MAANDAGDINSDAGWOENSDAGDONDERDAGVRIJDAG ZATERDAGZONDAG 19 aug. – Gerkesklooster Eerste schooldag 20 aug. Gerkesklooster21 aug. Gerkeskooster22.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strategisch opleidingsplan
ZijActief Koningslust
Samen naar het examen informatie voor ouders over periode 4
Kick off Strategische Benchmark GGD 25 maart 2015
Transcript van de presentatie:

1e Bijeenkomst Kring I 14 februari 2008 te Amersfoort Fons Gommers & Martijn Nijhuis

13:30 – 13:45Opening en nieuws Team BPZ 13:45 – 14.00Kennismaking en nieuws van gemeenten 14:00 – 14:10Toelichting jaaropzet en agenda 14:10 – 14:50 Bespreking thema’s & vraagstukken zoals geïnventariseerd tijdens de intake – 15:00Vervolgafspraken en afsluiting Agenda

Nieuws van het team 1.Nieuw benchmarkmodel 2008! Vergroten stuurbaarheid door verschillende lagen en verminderen meetlast door minder indicatoren. Vervolg: Expertmeeting mbt toekenning gewichten? Aanpassen website 2.Opfrisbeurt website Leesbaarheid, look & feel. 3.Functionaliteit ‘benchmarken ’ pas vanaf begin april beschikbaar op website Vanwege doorvoeren nieuwe model en vaststellen weging begin maart. 4.Nieuwe huisstijl 5.Gratis medewerkerstevredenheidsonderzoek Internetspiegel 6.Gratis onderzoek naar tevredenheid digitale aanvragers Voor beiden geldt: deadline aanmelden via website 29 februari! Lees de voorwaarden in de brochure. 7.Verhoging steekproef KTO telefonie (van netto 75 naar 100) 8.Morgen korte digitale vragenlijst afstudeeronderzoek “Good practice transfer” Graag uw medewerking! Ca. 10 minuten. Alleen aan gemeenten die afgelopen jaar ook meededen.

Nieuws van gemeenten Den Helder Assen Almelo Leeuwarden Alkmaar Deventer Emmen Zwolle Enschede Almere Groningen

Opzet van de benchmark

Benchmarkmodel 2008 Kenmerken v.d. organisatie Resultaten (prestaties)Tevredenheid 1. Medewerkers1. Bereikbaarheid1. Klanttevredenheid: balie 2. Financiën2. Toegankelijkheid2. Klanttevredenheid: telefoon 3. Organisatie-inrichting3. Informatievoorziening3. Klanttevredenheid: website 4. Processen en systemen4. Wachttijden4. Medewerkertevredenheid 5. Klantcontacten5. Levertijden 6. Tarieven 7. Bejegening 8. Betrouwbaarheid Achtergrondkenmerken

Bereikbaarheid 81% Toegankelijkheid 53% Informatiievoorz. 50% Wachttijden 50% Doorlooptijden 50% Bejegening 50% Betrouwbaarheid 50% 8 resultaatgebieden

5 organisatiegebieden

Wat is benchmarking? Meten en vergelijken Leren Verbeteren

Ontwikkelingen publiekszaken binnen de gemeente verbeteragenda Leer- doelen Leer- effecten BENCHMARK

Wat willen we in 2008? Reden voor deelname  (ontwikkelingen en verbeteragenda) Belangrijkste thema’s in 2008  (bijdragen en uitwisseling)

Reden voor deelname Verbeteragenda en leerdoelen

Kring 1: kennismaken, informatiemarkt en doelstellingen leren kennen Kring 2: benchmarkresultaten en kto: wat komt er uit en waarom? Kring 3: verbeterpunten: wat doen we concreet met de resultaten? Slotbijeenkomst: opbrengst en best practices Jaaropzet en planning

Start + kringbijeenkomst 14 februari Start dataverzameling 18 februari Klanttevredenheidsonderzoek balie 7-18 april Klanttevredenheidsonderzoek telefoon 7 mei - 4 juni Klanttevredenheidsonderzoek website 28 april – 3 mei Medewerkerstevredenheid 7 mei – 28 mei Deadline I dataverzameling 28 maart Discrepantieanalyse begin april Validatiegesprekken april/mei Deadline II dataverzameling 30 mei Kringbijeenkomst 2 week 25 en 26 Brief op maat begin september Kringbijeenkomst 3 week 38 en 39 Conceptrapport eind oktober Slotbijeenkomst 20 november

Fase Antwoord12345 VMAT Digitalisering21%71%8%66 Telefonische dienstverlening21%62%17%66 Multichanneling9%64%27%66 Processen en besturing5%77%18%66 ICT en informatiesystemen15%82%3%66 Medewerkers en leiderschap19%80%2%66 31%39%27%3%0% Wie zijn we (benchmarkbreed)?

Fase Antwoord12345 Wie zijn we (kring)? VMA Digitalisering330 Telefonische dienstverlening240 Multichanneling150 Processen en besturing060 ICT en informatiesystemen150 Medewerkers en leiderschap

Vervolgafspraken Vragen: Maak gebruik van team benchmarking ala vraagbaak en makelaar!! 1.Stuurgroep 2.Bijeenkomsten Kring I: 26 juni te ?? 25 september te ??

Hoe verder? Vanaf 18 februari: invullen indicatoren, 28 maart Deadline Handleiding Tot slot: sheets, verslag, foto’s, vragen:

Einde