Onthaalbediende in gezondheidszorg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groothandel dierenartikelen
Advertisements

DE WMO: kansen of bedreigingen voor de ouderenzorg
“Hoe kom ik aan klanten?”
Confraterniteit en Loyauteit
SPORTHUIS JASON WAY-IN.
Bijeenkomst Fairtrade Gemeenten Het benaderen van bedrijven
Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.
Net.Console Gebruikers handleiding.
Van, voor én door het onderwijs. Een curriculum opgebouwd uit bouwstenen 12 november 2008 Ans Teunissen BOUWSTENEN.
Hoera, een oudergesprek!
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Handreiking bij de standaarden en eindtermen ve Handreiking bij de standaarden en eindtermen ve Workshop Gesprekken voeren, spreken en schrijven.
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Begeleiding van kinderen met zorg
Klantgericht werken, Kanalen in balans
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Noor Klinkenberg 7 april 2011
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Van de juridisch dienstverlener
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Snelzoekgids voor audiogesprekken
Seminar 23 april 2014: Uw rechten en plichten bij een inval
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Communicatie met ouders
De (T)OR en de bestuurder
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Communication Een good listening attitude. A good listener Luistert met zijn oren en met zijn hart. Listening is an attitude! Luisteren vereist de juiste.
Personeelsessie LOKO.
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Heel interessant !.
Etalage Domotica. Afspraak met de klant maken Bereid samen het telefoongesprek voor. Voer het telefoongesprek Juiste toon spreken, duidelijk en verstaanbaar.
ZorgSaam Kliniek Hulst. Ontstaan ZorgSaam Kliniek Hulst ± 1986: Politieke belofte bouw dagbehandelingsunit bij de polikliniek Hulst. Wens om huisartsenpraktijken.
Klantgericht Telefoneren
Even voorstellen .
Inleiding dienstverlening SJM. Dienstverlening  materiele problemen, juridisch,  verkrijgen van rechten, uitkering, voorzieningen, geld  Doel dienstverlening:
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
 Wiskunde  Nederlands  Frans  W.O.  Huiswerkplanner  Eindtoetsen, OVSG, naar het secundair  Website.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
In een jeugdgevangenis
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Training Balie/Telefoon/Kassa Comgast & Recreatie: Werken met gasten.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
DAG TEGEN KANKER OP 18 SEPTEMBER 2014 Aandacht voor mensen met kanker in ons ziekenhuis.
Samenwerking is prima, Dat houden we zo! Wie staat voor u Cora Hoffmann IC verpleegkundige van oorsprong Sinds 1973 werkzaam in Ziekenhuis Terneuzen.
Hier komt een titel Hier komt tekst En een opsomming En een voetnoot Hier komt een hoofdstuk Over Lommel en Pure energie.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Afspraakgericht werken Snel balie
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Medische Kennis.
Klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie
Sociaal Juridische Dienstverlening
Neurologie Noorderpoort Medische Kennis (LF1 P2)
Nelleke Gruijters Paul Ram
Personeel en organisatie
SCHRIJF JE SOLLICITATIEBRIEF EN CV
Taak 7 Hoofdstuk 8 Inleiding in de gezondheidszorg
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
De Ondernemingsraad.
Prioriteiten stellen.
Multiple sclerose en toch niet alleen!!!
Taak 7 Hoofdstuk 8 Inleiding in de gezondheidszorg
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
online sollicitatiegesprek
Overstap naar Mitel okt 2017
Transcript van de presentatie:

Onthaalbediende in gezondheidszorg Nathalie Fransen Sarah Van Puijm Sofie Van Puijm

Inhoud Taken Speciale eigenschappen Speciale taken

Inleiding Belangrijk onderdeel Medisch administratief personeel Uiteenlopende groepen Speciale diensten

Taken Verschillende werkzaamheden: Telefonische contacten Ziektemeldingen en absentielijsten Dienstrooster Spoed-en noodgevallen Patiëntenregister In polikliniek andere werkzaamheden: Inschrijving Doorverwijzing naar specialist Afspraken maken met patiënten

Taken 2 Werkzaamheden bezoekers hangt af van aard van bezoek: Inlichtingen Doorgeven van boodschap Afhalen van patiënten Dringend bezoek buiten bezoektijden Zakelijke bezoekers: Vertegenwoordigers Leveranciers Bloemenverzorgers en dergelijke

Speciale eigenschappen Handelend kunnen optreden Zelfstandig kunnen werken Nauwkeurig werken Dienstverlenende en sociaal-voelende instelling Representatief zijn Kennis medische termen bezitten

Speciale taken Voeren van gesprek aan balie: Begin gesprek met vriendelijke aandacht Kijk bezoeker recht aan Neem tijd om te luisteren en laat bezoeker uitspreken Luister met interesse Laat merken dat je luistert Geef bezoeker het gevoel dat hij gerespecteerd is Geef korte reactie

Speciale taken 2 Opnemen van telefoons: Meteen telefoon beantwoorden Spreek dicht bij microfoon, houd hoorn goed tegen oor Noem eerst naam instelling, afdeling, eigen naam Bij telefoon alle benodigde materialen hebben Naam tactvol te weten komen

Speciale taken 3 Wordt niet ongeduldig Laat niemand wachten op verbinding Zoek alternatief als men niet aan vraag van beller voldoet Wikkel telefoongesprekken correct en vlot af

Speciale taken 4 Centrale receptie: Telefooncentrale Inlichtingen Huisregels Extra zaken: Kaartsysteem Lijst met informatie over personeel Vakken in- en uitgaande post

Speciale taken 5 Speciale taken: Balie bij polikliniek Afsprakenbureau Oproepen personeels leden Aannemen van post, pakjes enz. voor patiënten Mededelingen via intercom Balie bij polikliniek Afsprakenbureau Opnamebureau Balies op afdelingen

Speciale taken 6 Contact met hoofd van afdeling: Goede samenwerking en het geven van inlichtingen Bijzondere gegevens van patiënten noteren Dagrapporten maken en dieetlijst bijhouden

Conclusie Onthaalbediende is geen verlenging van medische staf Zij heeft de taak van alle onthaalbediendes: Ontvangen, opvang en verwijzing bezoekers Verschil met collega’s zit in sociale instelling

Einde