Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Advertisements

Adwords RemarketingAdwords Remarketing
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MMT.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Marktonderzoek Danneels
Fiets filevrij Een activerend thema in communicatie.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 9 juni 2009 Wageningen.
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 14 april 2008 Leiden.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
DepanneBlogt 29/06/06 Informatievergadering 1 Huidige situatie.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
realtime & social: blogs & tweets
Klik op één van de hoofdstukken voor meer informatie of klik op volgende pagina om de handleiding te starten. 1.Navigatie op de homepaginaNavigatie op.
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
Ver- of gebruiken Bestellen (her)Overwegen Fulfillment Retentie Conversie Traffic.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Online marketing Expert (in een week)
Made by: BadBoysBroekhin
Webgains Presentatie Amsterdam. Agenda  Introductie  Waarom Kortingscodes Merchants en Affiliates  Voor welke type affiliates  Unieke rol Webgains.
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
Social media.
Gezamenlijk naar efficiënter en veiliger betalingsverkeer Pinnen bij sportclubs Ook iets voor u? René de Wit Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Les 3 Affiliate Marketing
Affiliate Marketing Vince Vince en Robin.
realtime & social: blogs & tweets
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Kluwer The end of Publishing
Uw partner op ICT gebied
Vervolgcursus; Les 7 Internet Wat is internet
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Jeroen Bosman VOGIN, 24 november 2008 Wageningen
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster) beloont voor elke bezoeker, lead of sale die hij genereerd via zijn website(s), zoekmachine of campagne.

Voordelen voor een affilaite Zeer divers aanbod Inhoud gerelateerde advertenties Snel te implementeren direct inkomsten generen Het grootste voordeel voor de adverteerder is de betere vindbaarheid.

Snel implementeren via plug-in. Voordeel: - Nette weergave - Gemakkelijk Nadeel: - Bij een klik op het product gelijk naar de website van de adverteerder

Intermediair Affiliatenetwerk Eigen affiliate partnerprogramma Niet bij alle partnerprogramma’s worden website meteen goedgekeurd. Veel gaan ook na of de website wel bij hun eigen website past.

Een adverteerder biedt minstens de volgende onderdelen aan: Tekstlinks naar Homepage Logo’s Deeplinks Banners en buttons Aanvullend hierop kan zijn: Datafiles (vergelijkingssites) Widgets ( bijvoorbeeld verlanglijstjes) XML feeds ( onlangs toegevoegde producten, automatisch bijgewerkt) Actiemateriaal

Type affiliatewebsites Nieuwssites Portals Weblogs Fora Thematische sites sociale netwerken Communities Link directories Keywordsites Contentintegrators online applicaties Vergelijkingsites Mailing list

Affiliate Netwerk Direct Onderwerp Layout? Links Betaling (Cookies)

Beloningsystemen Cost Per Click Cost Per Lead Cost Per Mille Cost Per Sale

Stappen Plan Intern + Externe Analyse Planning Software Promotiemateriaal Testfase Pilot Uitrol Nazorg Analyse

De Long Tail Weblogs Themasites Linkverzamelingen

Technologie Cookies – Geldigheidsduur – 95 procent van mensen accepteert cookies Javascript – Meer Opties

SEO PageRank Clean Links – Probleem Gebruikers Voorwaarden – Nofollow

Misbruik Adverteerder Cookie Life Leads niet altijd omzetten in succesvolle leads (Offline) Wanneer is een lead een lead? Retourzending – Gerealiseerd  Ongerealiseerd Commissie Percentage Gesjoemel Onduidelijk Commissie Structuur Slecht Trackings Mechanisme Transactie Costen Handmatige opgebouwde commissies te geven

Misbruik Netwerk Spookbezoeken in rekening brengen Pageview bot scripts Zie Misbruik Adverteerder

Conclusie Boek voor Noobs