BattleBots The school battle.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Didactische werkvormen
Advertisements

Schooloverstijgend samenwerkend leren
Werkvormen voorstellen theorie werkvormen cursus werkvormen
Logical Framework Approach
Respect op school Geen VOET om op te staan.
Je Creatief Quotiënt verhogen ‘creatieve ontwikkeling van talent’
Medmec04 les 3 Engagement.
Docent medmec = Wil Adolfs
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Voorbereid op Stage Les 4.
Vaardigheid onderwijs
NLT modules en excellentiebevordering
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
Voortgangsgesprek fase 1
Competentiegericht leren vmbo
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Leerstijlen KOLB SJM.
Welkom.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
STUDIELOOPBAAN COACHING Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Martine Bink 1.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
REFLECTEREN Wat is dat?.
Bijeenkomst September 2015
Lezen: doe het goed voor
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Bijeenkomst September 2015
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Actie-onderzoek Verkenning van het onderwerp van het actie-onderzoek in thema 3.
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Activerende werkvormen
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Tool IF-1: Onderzoekend leren plannen bij wiskunde
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Experimentele modevormgeving
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Activernde didactiek & passende werkvormen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Excursiedidactiek Radboud Docenten Academie
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Product van TU Delft, SEC
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Cijferloos lesgeven bij talen
Producten van TU Delft, SEC
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

BattleBots The school battle

Vakdidactische opdracht Ontwerp een educatieve activiteit waarin je laat zien dat je het geleerde bij de PO-module onderwijsleerprocessen en het geleerde bij de module Robotica kunt integreren. Kies een onderwerp binnen het thema Robotica. Koppel dit aan de leerdoelen van de PO-lijn. Presenteer je product op een voor jou logische manier.

Inhoud Criteriapunten waar deze opdracht aan moet voldoen; Korte inleiding over de opdracht; Uitleg over ons lesplan met een uitwerking van de verschillende onderdelen; Toelichting over de verwerking van het nieuwe leren; Toelichting over de verwerking van de leerstijlen van kolb; Toelichting over de verwerking van diverse leerdoelen; Ruimte voor vragen.

Criteria vakdidactische opdracht koppeling naar leerdoelen van PO lijn 2.1 Koppeling aan de leerstijlen van Kolb Aansluiten bij het niveau van de leerling (MBO niv. 4) Het nieuwe leren, zelfontwikkeld Presentatie Innoverend

Ons Idee! Een ontwerp project met Battlebots! Doelgroep: Mbo 4e jaars.

Lesplan in stappen Oriëntatie Definitie Ontwerp Werkvoorbereiding Uitvoering Oplevering Nazorg Eind battle

Oriëntatie De leerling Groepen vormen Inspiratie opdoen op het internet out of the box denken De docent Voorkennis ophalen Groepsverdeling aansturen naar Kolb stijlen

Definitie De leerling Handmatige schetsen maken. Materiaal keuze/waarom Beoordelingscriteria De docent Nagaan of de opdracht overgekomen Creëren van betrokkenheid

Ontwerp De leerling Definitief ontwerp in SolidWorks Conceptueel denken Brainstormen in techniek De docent Als coach

Werkvoorbereiding De leerling Uitzoeken of er onderdelen moeten worden gekocht i.p.v. zelf maken Werkschema, planning, materiaalstaat, gereedschappenlijst opmaken (comp. o.a. organiseren, communiceren) De docent Als coach

Uitvoering De leerling Competent in samenwerken Vormgeven in de techniek Uitvoeren van techniek (comp. o.a. creativiteit, anticiperen) De docent Als coach

Oplevering De leerling Presenteren van het product van oriëntatie t/m uitvoering (comp. o.a. presenteren, assertiviteit) De docent Bewaken van de criteria Proces en inhoud bespreken

Nazorg Klassikale evaluatie met leraar en klas Reflectie door de leerling Eindbeoordeling door leerling, klas en leraar Vragen beantwoorden betreffende het werkstuk

EindBattle De Battle tegen de andere groepen Filmpje

Het nieuwe leren Elke leerling wil van nature leren Motiveren / uitdagen Creëren van exploratieve leeromgeving Projectgericht leren Veel praktijkmomenten Vaardigheden; plannen structureren samenwerken taken verdelen verantwoordelijkheid dragen

Verwerking van Kolb De Vier Leerstijlen van Kolb Doener - Concreet ervaren (feeling) Denker - Waarnemen en overdenken (watching) Bezinner - Abstracte begripsvorming (thinking) Beslisser - Actief experimenteren (doing)

Leerdoelen De leerdoelen die wij in onze les hebben toegepast zijn;   De kenmerken van het constructivisme. De rol die de docent (wij) hierin spelen. Verschillende activerende werkvormen effectief te gebruiken in de les en hiermee het leerproces van leerlingen te sturen. De leerlingen te begeleiden bij het toepassen van activerende werkvormen.

Vragen Elements www.animationfactory.com