Product Verkenning. opdracht Neem product naar keuze Vertel – Waar kan je dat kopen (welk soort winkel) – Wat kost dat ongeveer? – Wie gaat dit product.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
IMPIAN ANAK in 12 vragen…veel meer informatie en foto’s vind je op www
Advertisements

Stichting Dorcas Een aantal mensen hebben Dorcas opgericht. Samen willen zij de allerarmste mensen helpen. Dit doen zij door geld, maar ook spullen in.
“Hoe kom ik aan klanten?”
5 Mijn inkomen volstaat niet
Dakloos hopeloos?.
Over consumenten, gedrag en marketing
Herhalingsoefeningen
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
Met 30% korting! Dus nu voor 50 euro!
Sarah De Baets Julie Cokelaere
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Het Trouwfeest.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Crosslab Sensory Shopping
Storecheck en consumentenonderzoek
Productdossier Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.
Wijchen Gezond Café (h)eerlijke voeding 15 maart 2014.
Het is vandaag Girlsday!
Schoolgruiten Hannie Poletiek, GGD Groningen 13 september 2010.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
3. Over smaak valt niet te twisten
Voorbereiding post 5 Mmm... lekker snoepen Groep 1-2.
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
Wie is de baas over mijn zakgeld? Bewerkt door Pierre, Jordi, Laurent en Dieter Les 2.
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Social Media.
Inhoud Hoe het allemaal begon… Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Evenement ‘Kwistnix’ Wat hebben we.
Wat zou dit huis zeggen, als het praten kon?
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Zo`n onschuldig klein dier.
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
Wat ik wil…..
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
MARKTVERKENNING Gemaakt door Demy, Reda en Matthijs.
Eten in Noord-Korea Het dagelijks gebrek aan voedsel is praktisch probleem nummer 1 in Noord-Korea. De meeste gezinnen zijn straatarm. Wekelijks proberen.
Dit is Albert. Welke producten zou hij kiezen?vakantiehuisje.
De apotheek de bezoeker het bedrijf de camera hetzelfde de supermarktde telefoon kosten het product het huiswerk de machine de fabriek.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs
Wat kost dat?. Alles heeft zijn prijs... Wat kost dat? Heb jij een bijbaantje?
Reclame Masters | Ik en reclame!
Solliciteren: wat wil ik?
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
Geloof in je eigen kunnen
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
ECHT OF ONECHT Echtheidskenmerken geld 40! Papier Voelbare inkt Watermerk Inkt met kleuromslag Veiligheidsdraad Hologram Ultraviolet licht.
Eenzame kerst Media begrip week Kerstfeest Vraag 1: met wie en waar ga je dit jaar Kerstmis vieren? Vraag 2: ken je iemand die Kerstmis dit jaar.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
GROENTE EN FRUIT Elke dag eten we groente of fruit. Maar waar komt dit vandaan? Vandaag onderzoek jij waar onze appels en tomaten vandaan komen. Ook ontdek.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Bukur Biskota Het voedsel van de toekomst. Bart Bolink, Luc Italiaander, Loes Pastoor, Marloes Bongaarts, Veroniek Kersten en Britt Ruumpol.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Thema Winkelen Kleuterplein. De euro, het geld, de munt Kassa en kassajuffrouw De portemonnee De prijs, kosten, duur, goedkoop Boodschappenlijstje Winkelmand,
Marketingstrategie.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Wat eet je wel, Wat eet je niet?
Economie en ondernemen
Transport middel van de toekomst
Boodschappen doen.
Transcript van de presentatie:

Product Verkenning

opdracht Neem product naar keuze Vertel – Waar kan je dat kopen (welk soort winkel) – Wat kost dat ongeveer? – Wie gaat dit product kopen? Waarvoor? – Is dit een product dat jij zou kopen? Waarom (niet) – Zou dit bedrijf nog andere producten onder een zelfde merk verkopen en indien ja welke bij vb.? – Hoe weet jij dat allemaal?

Product: tandpasta Mizwa Supermarkt, apotheek Speciale varianten: ook nog andere smaken 2 à 3 € Doelgroep: iedereen, gezinnen – Voordeel: promotie 50 gr gratis, ruikt lekker

Product: botsbal Gratis gekregen, wordt niet verkocht Goedkoop massaproduct – 0,63 ct Speelgoedwinkels als promotieproduct (lokker om iemand naar winkel te krijgen) Neen, niet voor mij Gamma: sneeuwbollen, staven,.. Persoonlijke ervaring (Chiro,.)

Product: flesje Iets Aziatisch, iets gezond Medicijn – vitamine – gezondheidsdrankje Buurtwinkel – toeristenwinkel Prijs: 3 a 4 € Doelgroep: mensen met kwaaltjes, into “herbs” Zelf niet kopen Hoe weet ik dat: verpakking, geur, ervaring

Product: komkommer-courgette- augurk Groente om te eten Verkocht op markt, groentenwinkel, supermarkt 50 ct a 1 € Zelf kopen: mogelijk Gamma: andere groenten Weten: ervaring, herkenning

Product: Dettol Een reinigingsgel Gebruikers: dokters, verpleger, …. – Versie handtas Om handen te reinigen (bacteriën weg) Andere versies: grote flacons – Gamma: vloer, ….. Zelf kopen: ja Prijs: 2 à 3 € (duur door klein formaat) Weten: herkenning merk

Product: pillendoosje-kameel Souvenier Souvenierwinkel Dubai Toeristen = doelgroep, souvenier 5 € Zelf kopen: alleen indien sleutelhanger Onder merk gamma: andere figuurtjes zelfde materiaal Hoe weten: verhalen van mij, associatie, redenering bedrijfsvoering

Product: tandpasta Weten: afbeelding op verpakking, tube herkennen, munt Supermarkt, drogist, apothekers Doelklanten: zoeken muntsmaak Zelf: neen (eigen merk) 3 €

Product: zeepke Soapstory – speciaalzaak voor zepen en zo 1,5 € (weinig) Doelklanten: toeristen  souvenier Zelf: neen, ken het niet – Voor in toilet en zo tekening op verpakking, adres, dooske, ervaring

Product: neproos in doos Souvenierswinkels (Toeristen) – ornament voor in huis – Bejaarden 4 € Zelf: neen Weten: uitzicht, soortgelijke dingen bij bomma

Thomas: vergulde wereldbol Verguld met glas Souveniershop – Noord-Afrika, Midden- Oosten Gebruik: decoratie Doelgroep: oudere mensen die prul willen 4 à 5 € Weten: bij bomma staat ook zo iets

product: active gel tandpasta Weten: merk, tandpasta (staat op pak) – Staat arabische tekst op dus Turkije of zo – Limited edition: iets speciaal Toeristen die tandpasta vergaten – Iets nieuw proberen 1,9€ (goedkoper dan normale tandpasta) Supermarkten Zelf: neen

Product: decoratie-bloem in glas Casa, toeristisch gerichte kraamkes op avondmarkt Souvenier 5 € Zelf: als cadeau voor ouders (van reis) Lijkt mij herkenbaar maar niet alledaags dus goed als souvenier