Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Advertisements

Onze kernwaarden.
Maatschappelijk ondernemen met winst
De nieuwe werkelijkheid
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Duurzaam omgaan met de openbare ruimte…… doe je samen!
Onroerend Goed investeren en beheren
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
 Het Nieuwe Bankieren  Triodos Bank  Naam: Frank Oosterom  Studentnummer:
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014.
HR Beleid Nathalie Slechte
Samen innoveren: duurzaam samen
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Welkom 2012: het jaar van de grote verwarring?. Doel: - Ambitieuze / resultaatgerichte ondernemers - Onderwerpen verschillende invalshoeken - Interactie.
De Grenzeloze generatie op de arbeidsmarkt 4 november 2011
Talenten ‘vinden & binden’
ACCOUNTANCY IN EEN NIEUW DECENNIUM
De Verenigde Staten en hun federale overheid Een wereldmacht in wording § 2.1 & 2.2.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Kees Goudswaard WRR conferentie wonen zorg en pensioenen Den Haag, 28 september 2012 Faculteit der Rechtsgeleerdheid Afdeling Economie Solidariteit tussen.
Tegen de stroom in Investeren in mensen, juist in krappe tijden Werkconferentie Bedrijfsvoering 2 november 2011.
Samen werken aan een gezonde regio!
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Betrouwbaar, efficiënt en helder Anja Lelieveld, programmamanager
Kinderen en hun sociale talenten
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Het nieuwe solliciteren:
Grip op IT.
Ber Damen Symposium HR in Control Vianen 11 juni 2013.
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Nu: Wajongers Kosten:€ 2 miljard In 2020: Wajongers Kosten: € 5 miljard OPLOSSING MEER WAJONGERS AAN HET WERK!
1. Agenda Waarom scenario’s? Stuwende krachten Vier scenario’s voor de wereld in 2030 Van scenario’s naar… Kennis & Economisch Onderzoek.
Zorgbelang Gelderland & aanpak laaggeletterdheid
Taalakkoord: Zet in op Taal!.
Generatiemanagement Dordrecht 10 november 2010 Arionne van den Brand
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Waarden & organisatiecultuur
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
TRENDS 2014 Hafida
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Najaar 2012 Hockey: het is ‘net’werken Strategie KNHB 2020.
KENNISNETWERK HRM GROTE BEDRIJVEN. PROGRAMMA 13:30Opening 13:50HRM Future or past? 14:30Break 14:45Yuri van Geest 16:10Afsluiting.
Investeringsselectie Bij het beoordelen en selecteren van investeringen (overname,uitbreiding,nieuwe productielijn) maken ondernemingen gebruik van cashflow.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
De jeugd heeft de toekomst Uitwerking proces door; Esther Radia Mieke Ruben Rene.
Crowdfunding.
Van 2.450= voor 1.995,== DISC Duurzame Inzetbaarheid Scan
Social Impact Bonds POHO Arbeidsmarkt

Impact op het kruispunt van economie en maatschappij
Zichtbaarheid Creëren
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012

1 Economisch Speelveld Anno 2012

Het ontstaan van een crisis Crises zijn van alle tijd Crises zijn ‘man made’ Iedereen heeft schuld (Eis: steeds meer voor minder) Oplossing: iedereen wordt armer (wat ons tegenhoudt is het verdelingsvraagstuk) Volgende generatie betaalt nog de rekening (netto betaler vs netto ontvanger uit jaren 90 en eerste decennium van dit millennium)

Maatschappelijke gevolgen Lange periode van trage groei Nieuw besef: meer voor meer en minder voor minder Waardering voor het ambacht Kleinschaligheid (niet het zelfde als kleine bedrijven) Community denken Duurzaamheid (inprijzen van maatschappelijke kosten) Aantasting van de machtssystemen Let op: Nog steeds grote internationale bedrijven Nog steeds kapitalisme Nog steeds crises (onderdeel van dynamiek van de maatschappij)

2 Organische Groei? Hoe slimme ondernemingen dat aanpakken

Nieuwe manier van zakendoen Eerst geven dan ontvangen/gunnen Toegevoegde waarde transparant Community enterprises (lokale producten; coöperaties) Maatschappelijk verantwoord Winst is een gevolg Vertrouwen is key! (intern en extern)

Alles wat inspeelt op grote trends: – Echt eten – Kleinschalige oudedagsvoorzieningen – Gespecialiseerde klinieken – Goedkope hotelformules – Eerlijk verzekeren/bankieren – Veiligheid – Handwerk/ambachten

3 Belang van Talent Control War ‘with’ talent

Vergrijzing Opbouw loopt scheef Nu beperkt probleem (technische beroepen; zorg) Straks ineens groot probleem daarom aandacht voor: – Duurzame inzetbaarheid – Arbeidsmarktprofiel werkgevers – Directe relatie met arbeidspotentieel – Arbeidsimport

Succes in/na de crisis Sleutelposities en sleutelrollen: – Talent development: eerst bepalen wat jouw positie in de arbeidsmarkt is (Manchester United of Feyenoord) Ook programma voor de ‘oude talenten’? – Talent pooling Meer dan een kaartenbak What’s in it for them?

4 Invloed economisch klimaat Digitale Revolutie

Internet Rijkdom aan informatie Democratisering van de waarheid Onderstreping van individualiteit Efficiency slag Maar: Hoeveel individueel profiel tussen 1 miljard facebook gebruikers en 500 miljoen twitteraars? Meer vriendschappen in minder tijd (onderdeel van meer voor minder) Wat is waar? Volgende fase: Privacy als asset Nieuwe ordening Nieuwe gedragregels

Arbeidsbemiddeling Voor wie werk je? Hoe meet je succes? Hoe houd je contact? Hoe houd je profiel? Talent development Talent pooling Niet alleen vast maar ook flexibele pool Ook hier: het goed haakje vinden (maar wel echt!)

5 Van 2.0 naar 3.0 Ontwikkelingen in gedigitaliseerd speelveld & talent pooling

Hoe voorsorteren? Alles nu online (maar zoek naar niche platformen - eerder in contact) Mengvormen tussen advertenties en plaatsing – In house dagen, events, Talent pooling: objectiviteit van gegevens belangrijk (vroeg en lang volgen) Creëren van binding met de pool (objectiviteit en vertrouwen!) Verdeling activiteiten in-house/ extern

Recruitment 3.0

6 Visie op ontwikkeling >10 jaar Social digital recruitment

Tot slot Nu meer dan ooit werken met een 3-5 jaar horizon. Nu niet investeren in arbeidsmarktcommunicatie levert grote problemen over 3-5 jaar (exponentiele stijging wervingskosten!) Concentreren op de vraag hoe van beide zijden de ‘waarheid’ gecontroleerd kan worden En het juiste haakje vinden om in de ‘war for talent’ te winnen