JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het programma In voor zorg
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Onderwijs van nu voor de wereld van morgen.
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Nieuwe leerbenaderingen voor professionele organisaties
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Wat is interactieve marketing?
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Dokter Klik BV Algemene presentatie Dokter Klik We kunnen u heel goed vertellen wie we zijn en wat we u kunnen bieden. Maar liever nog presenteren.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Hoe ik verander Shirine Moerkerken
De kracht van MySolution
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
En hoe de politie hier haar voordeel mee kan doen
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
Achterbancommunicatie2.0
Gegevensmanagement en Datalogistiek bij Rabobank Komen tot één taal?
Workshop contentstrategie
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
27 januari 2011.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Uitkomsten ledenenquête Toekomst van preventie 8 februari 2007.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
PleegoudersOnline Jarabee Naam spreker: Patrick Olde Daalhuis&
Samen werken aan een gezonde regio!
Landelijke voorlichting LGF in mbo Amersfoort, 24 april 2007 Cor van Waveren, ROC Friese Poort In deze presentatie wordt stil gestaan bij.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Een theoretische verkenning
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Groep Colruyt en ‘participatie’
Het nieuwe solliciteren:
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
4. Online strategie Internet scorecard
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Donderdag 3 december Opening Waar staat Veluwe Portaal nu? Kans in de regio HR voorbeelden HR ontwikkelingen Dienstverlening Veluwe Portaal 2016.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
‘Boost je Business met LinkedIn’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Solliciteren met Social Media
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.

JochemKoole.nl Ik ga jullie ook geen gouden bergen beloven.

JochemKoole.nl Maak het verschil met 1%

JochemKoole.nl Het aantal kenniswerkers, medewerkers van wie het grootste kapitaal hun kennis is, is nog nooit zo hoog geweest. Het aantal kenniswerkers, medewerkers van wie het grootste kapitaal hun kennis is, is nog nooit zo hoog geweest. Welkom in de 21 e eeuw!

Veel kennis is immers opgeslagen in databases die vaak publiekelijk toegankelijk zijn via het internet. Veel kennis is immers opgeslagen in databases die vaak publiekelijk toegankelijk zijn via het internet. JochemKoole.nl Tegelijkertijd is kennis geen macht meer.

Dit is een uitdaging voor organisaties waarvan het bedrijfsmodel steunt op (beschikbare) kennis. Dit is een uitdaging voor organisaties waarvan het bedrijfsmodel steunt op (beschikbare) kennis. Met kennis maak je immers het verschil niet meer. JochemKoole.nl

Waar wel mee? Met een individuele, persoonlijke visie op die kennis en de interpretatie daarvan in specifieke gevallen. Met een individuele, persoonlijke visie op die kennis en de interpretatie daarvan in specifieke gevallen.

JochemKoole.nl De 1 op 1 relatie wordt dus steeds belangrijker… …bij het genereren van inkomsten en het reduceren van uitgaven. …bij het genereren van inkomsten en het reduceren van uitgaven.

JochemKoole.nl Voor B2B dienstverleners is dit ook heel logisch: Zij kennen hun klanten al. Co-creatie zit ingebakken in hun mentaliteit; zij lossen vraagstukken samen met hun klanten op. Co-creatie zit ingebakken in hun mentaliteit; zij lossen vraagstukken samen met hun klanten op. Klantfeedback komt direct bij hen binnen. En zij hebben te maken met een beperkter (en beter beheersbaar) conversatievolume. En zij hebben te maken met een beperkter (en beter beheersbaar) conversatievolume. Naar Steven Van Belleghem, B-Conversational

Netwerkorganisatie JochemKoole.nl Wil een B2B dienstverlener haar klanten, partners en medewerkers in de 21 e eeuw behouden, dan zal hij moeten veranderen in een netwerkorganisatie. Wil een B2B dienstverlener haar klanten, partners en medewerkers in de 21 e eeuw behouden, dan zal hij moeten veranderen in een netwerkorganisatie.

Een op mensen georiënteerde organisatie, die waarde (en winst) creëert voor en samen met de stakeholders in haar netwerk. Een op mensen georiënteerde organisatie, die waarde (en winst) creëert voor en samen met de stakeholders in haar netwerk. JochemKoole.nl

Hoe deden we dat bij Deloitte?

JochemKoole.nl Door in 2009 een nieuw online recruitment platform te realiseren. Door in 2009 een nieuw online recruitment platform te realiseren. User generated content, social sharing en rechtstreeks contact met recruiters staan hier nog steeds centraal. User generated content, social sharing en rechtstreeks contact met recruiters staan hier nog steeds centraal.

xx JochemKoole.nl Deze business (!) case zorgde voor draagvlak op bestuursniveau.

JochemKoole.nl Hierdoor konden we in 2010 & 2011 mooie marketingacties doen, zoals #DeloitteWish. Hierdoor konden we in 2010 & 2011 mooie marketingacties doen, zoals #DeloitteWish.

JochemKoole.nl En kregen we de kans om de gehele organisatie ‘social’ te maken. En kregen we de kans om de gehele organisatie ‘social’ te maken.

JochemKoole.nl Begin 2012 lanceerden we onze Social Media Policy.

xx JochemKoole.nl We enthousiasmeerden van de collega’s voor de zakelijke mogelijkheden van sociale media.

JochemKoole.nl We lieten 500 collega’s trainen in het gebruik van sociale media als business tool.

JochemKoole.nl In september 2012 gingen we van start met Social Business Engineering. In september 2012 gingen we van start met Social Business Engineering.

JochemKoole.nl We richtten ons op de Social Business Champions binnen onze organisatie. We richtten ons op de Social Business Champions binnen onze organisatie.

JochemKoole.nl Deze mensen snappen de mogelijkheden van sociale media als business tool.

JochemKoole.nl Zij willen hun eigen sociale kanalen zakelijk inzetten.

JochemKoole.nl En zij kunnen het verschil maken, doordat ze: Online een bepaalde passie laten zien, Zichzelf (en daarmee Deloitte) online positioneren (= personal branding), Een eigen visie en zakelijke berichtgeving met elkaar weten te mengen, Elkaar en anderen helpen (= principe van wederkerigheid), Bereid zijn zich buiten hun eigen eiland te begeven, En de techniek snappen.

JochemKoole.nl Wij zijn hen intensief 1 op 1 gaan begeleiden. Wij zijn hen intensief 1 op 1 gaan begeleiden.

Sociale media als business tool Stap 1 – Profiel- optimalisatie Stap 2 – Netwerk- optimalisatie Stap 3 – Content verzameling & creatie Stap 4 – Content verspreiding Stap 5 – Dialoog JochemKoole.nl Tijdens de sessies behandelden we de volgende stappen:

JochemKoole.nl Hierdoor lieten wij hen persoonlijk succes ervaren.

In 8 maanden realiseerden we een toename van 45 naar 125 Social Business Champions. In 8 maanden realiseerden we een toename van 45 naar 125 Social Business Champions. Gezamenlijk hebben zij zo’n unieke LinkedIn- en unieke Twitter-connecties. Gezamenlijk hebben zij zo’n unieke LinkedIn- en unieke Twitter-connecties. In vergelijking tot de overige Big 4 kantoren eist Deloitte +/- 40% van het online conversatievolume op. In vergelijking tot de overige Big 4 kantoren eist Deloitte +/- 40% van het online conversatievolume op. 14 Social Business Champions leverden gezamenlijk een bijdrage aan 78 leads, 19 offertes en 9 deals met een totale omzet van bijna € ,- 14 Social Business Champions leverden gezamenlijk een bijdrage aan 78 leads, 19 offertes en 9 deals met een totale omzet van bijna € ,- Het succes werkt aanstekelijk. Ruim Deloitte-medewerkers hebben een LinkedIn-profiel. Bijna 700 mensen hebben een Twitter-account. Het succes werkt aanstekelijk. Ruim Deloitte-medewerkers hebben een LinkedIn-profiel. Bijna 700 mensen hebben een Twitter-account. JochemKoole.nl

Belangrijkste take aways… Denk organisatiedoelstellingen. Social business is mensenwerk. Begin klein. Laat mensen persoonlijk succes ervaren. Gebruik succes om draagvlak te vergroten.

Dank voor jullie aandacht! Vragen mogen ook via: LinkedIn, Twitter, Google+ of JochemKoole.nl