Gehaktballen met slagroom Seth Godin Nathalie Boumans & Jacqueline Schippers 22-10-2009
10 jaar 6 jaar 100en 1000en 22-10-2009
22-10-2009
Bedrijven falen Extra aandacht Worden besproken Generen handel/winst 22-10-2009
22-10-2009
Industriële revolutie Technologie Nieuwe Marketing Digitale revolutie 22-10-2009
22-10-2009
Gehaktballen; het basisartikel Slagroom; Nieuwe Marketing 22-10-2009
De grondslag Oude marketing: ‘Lastigvallen van massa’s mensen met advertenties voor doorsneeproducten.’ Beperkte keuze Grote hoeveelheid goedkope aandacht 22-10-2009
De grondslag Nieuwe marketing: ‘Zoomt in op schaarse aandacht en investeert in interactie tussen groep met dezelfde interesse.’ Verhalen Opvallende producten Toestemming 22-10-2009
Voorbeelden: Oud Nieuw Oude marketing Nieuwe marketing Beperkt aantal media-instrumenten Ontelbaar aantal media-instrumenten Beperkt aantal fysieke verkooppunten Ontelbaar aantal online verkooppunten Marketeer tot consumentcommunicatie Consument tot consument communicatie Kloof tussen consumenten en fabrikanten Direct contact (mogelijk) tussen consumenten en fabrikanten Spam Toestemming Lange productlevenscyclus Hypes, rages Filmpjes Verhalen Adverteren grootste uitgavenpost Innoveren grootste uitgavenpost 22-10-2009
22-10-2009
Consumenten krijgen… Wat ze willen Wanneer ze willen Bepalen hoeveelheid aandacht 22-10-2009
Consumenten willen… Respect Met elkaar verbonden worden 22-10-2009
Trend 1 Directe communicatie en handel tussen consumenten en producenten: Bol.com Permissiemarketing Bestaat om de klant te helpen Toestemming kan niet gekocht worden Klant geeft niets om u U doet een belofte Klant eist respect 22-10-2009
Trend 2 Uitvergroting van de stem van de consument en onafhankelijke autoriteiten Iedereen is een criticus Nadruk op kwaliteit en service Internet vergeet niet De 1 procent van het bedrijf 22-10-2009
Trend 3 Extreem korte aandachtsspanne als gevolg van elkaar overschreeuwend aanbod. Overvloed aan keuzes en interrupties 22-10-2009
Trend 4 The long tail Meer keus lijdt tot meer opbrengst Latin-America Regular Africa-Arabia Decaf Asia-Pacific VIA Multiregion blends Organic & fair trade Speciality roast 22-10-2009
Trend 5 Oneindige communicatiekanalen 22-10-2009
Trend 6 Directe communicatie en handel tussen consumenten en consumenten Marktplaats Matchingdonors.com 22-10-2009
Trend 7 De verschuiving in schaarste en overvloed Vrije tijd Vertrouwen Aandacht Gekwalificeerde werknemers Mogelijkheid tot vervuiling 22-10-2009
Trend 8 De verschuiving van hoeveel naar wie Trechter – focus op massa Duur Lang tijdsbestek Werkt niet Geïnteresseerden activeren 22-10-2009
Vraag wat u kunt doen om optimaal te profiteren van Nieuwe Marketing! Vraag niet wat Nieuwe Marketing voor u kan doen. Vraag wat u kunt doen om optimaal te profiteren van Nieuwe Marketing! 22-10-2009