Gehaktballen met slagroom

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Aspecten van burgerschap op locatie Guido de Brès
Prijs bepalen en beheren
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Stille wegdekken. Waar voor uw geld?! - 9 juni Afwegingen bij opstellen geluidbeleidsplan Sandro Vlug Coördinator cluster Mobiliteit en Milieu.
Organisatietheorie en managementklassieken: wat hebben informatiekundigen eraan? Ronald Batenburg 17/2/2008.
Eten van de boom van kennis
Business mapping Business model canvas.
Marketing voor ZZP-ers
Vera Dalm Directeur Milieu Centraal.
Wat is interactieve marketing?
PDM, ERP en Lean Manufacturing: Pleisters plakken of structureel verbeteren ? Erwin van Zomeren 4 juni 2009.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Protestantse Gemeente Steenwijk i.w.
De vrijwilligerswet in een notendop! VSVw vzw 2009.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Duurzame inzetbaarheid: extra belangrijk in een recessie
RYCKEVELDE 12 NOVEMBER 2009 Comenius Monitoring Day EUROPESE UITWISSELINGEN PEDAGOGISCHE IMPACT DOELSTELLINGENRESULTATEN 12/11/20091 Comenius Monitoring.
Voorjaarsnota 2009.
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
13 maart Kwaliteitszorg in internationalisering Deel 2: indicatoren Actie 2 van de Vlaamse Bologna-experten
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Woensdag 22 april 2009 ‘SharePoint en postmodernisme’
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Zwolle aan zet met het Participatiebudget
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Gezondheidseffecten van elektrisch fietsen
OHSAS versus Veiligheidscultuur
Seniorentijd NIP lezing.
Social Media.
Portfolio’s, wat moet je ermee? RU-seminar 9 juni 2009 Willibrord Huisman & Gé Ophelders, IOWO Tekeningen Eva Huisman De dia’s in deze PPT zijn niet zelfstandig.
Waterschappen en ESF Bart Kuipers | Donderdag 26 november 2009.
Hapjesavond mmv Keurslager John Philipsen uit Panningen
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Olaf Moens oktober 2012, CM - studiedagen
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Handreiking samenwerking huisarts en JGZ
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Arbeidsvoorwaardencongres 2009 Workshop 4: Afspraken maken over meer uren werken in tijden van werktijdverkorting.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Made by: BadBoysBroekhin
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Training voorbeeld voor
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Van … naar 22 april 2016 Simon Sinek © Branding Marketing/ communicatie Bloggen.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Welkom Producent, markt en consument Keimpe van der Heide, NAV Nederlandse Akkerbouw Vakbond 1.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Welkom havo 4..
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Gehaktballen met slagroom Seth Godin Nathalie Boumans & Jacqueline Schippers 22-10-2009

10 jaar 6 jaar 100en 1000en 22-10-2009

22-10-2009

Bedrijven falen Extra aandacht Worden besproken Generen handel/winst 22-10-2009

22-10-2009

Industriële revolutie Technologie Nieuwe Marketing Digitale revolutie 22-10-2009

22-10-2009

Gehaktballen; het basisartikel Slagroom; Nieuwe Marketing 22-10-2009

De grondslag Oude marketing: ‘Lastigvallen van massa’s mensen met advertenties voor doorsneeproducten.’ Beperkte keuze Grote hoeveelheid goedkope aandacht 22-10-2009

De grondslag Nieuwe marketing: ‘Zoomt in op schaarse aandacht en investeert in interactie tussen groep met dezelfde interesse.’ Verhalen Opvallende producten Toestemming 22-10-2009

Voorbeelden: Oud Nieuw Oude marketing Nieuwe marketing Beperkt aantal media-instrumenten Ontelbaar aantal media-instrumenten Beperkt aantal fysieke verkooppunten Ontelbaar aantal online verkooppunten Marketeer tot consumentcommunicatie Consument tot consument communicatie Kloof tussen consumenten en fabrikanten Direct contact (mogelijk) tussen consumenten en fabrikanten Spam Toestemming Lange productlevenscyclus Hypes, rages Filmpjes Verhalen Adverteren grootste uitgavenpost Innoveren grootste uitgavenpost 22-10-2009

22-10-2009

Consumenten krijgen… Wat ze willen Wanneer ze willen Bepalen hoeveelheid aandacht 22-10-2009

Consumenten willen… Respect Met elkaar verbonden worden 22-10-2009

Trend 1 Directe communicatie en handel tussen consumenten en producenten: Bol.com Permissiemarketing Bestaat om de klant te helpen Toestemming kan niet gekocht worden Klant geeft niets om u U doet een belofte Klant eist respect 22-10-2009

Trend 2 Uitvergroting van de stem van de consument en onafhankelijke autoriteiten Iedereen is een criticus Nadruk op kwaliteit en service Internet vergeet niet De 1 procent van het bedrijf 22-10-2009

Trend 3 Extreem korte aandachtsspanne als gevolg van elkaar overschreeuwend aanbod. Overvloed aan keuzes en interrupties 22-10-2009

Trend 4 The long tail Meer keus lijdt tot meer opbrengst Latin-America Regular Africa-Arabia Decaf Asia-Pacific VIA Multiregion blends Organic & fair trade Speciality roast 22-10-2009

Trend 5 Oneindige communicatiekanalen 22-10-2009

Trend 6 Directe communicatie en handel tussen consumenten en consumenten Marktplaats Matchingdonors.com 22-10-2009

Trend 7 De verschuiving in schaarste en overvloed Vrije tijd Vertrouwen Aandacht Gekwalificeerde werknemers Mogelijkheid tot vervuiling 22-10-2009

Trend 8 De verschuiving van hoeveel naar wie Trechter – focus op massa Duur Lang tijdsbestek Werkt niet Geïnteresseerden activeren 22-10-2009

Vraag wat u kunt doen om optimaal te profiteren van Nieuwe Marketing! Vraag niet wat Nieuwe Marketing voor u kan doen. Vraag wat u kunt doen om optimaal te profiteren van Nieuwe Marketing! 22-10-2009