Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok www.ideamanagement.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Hoe kom ik aan klanten?”
Advertisements

10 tips voor een gouden start Groeitips
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Welkom bij de 4e workshop over:
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Workshop creatief brainstormen
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Een startersgids voor innovatie
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
TENCE Ideamanagement A Way of Life René Blok. Stelling Hoe kan TENCE Ideamanagement (anders) doen? Schep een echt creatief klimaat voor de medewerkers.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
KZ: Platform / Incentives / Rapportage
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
IRS Ideeën Registratie Software De applicatie is mede met behulp van ideamanagement.nl en ideeencentrum.nl totstandgekomen. ideamanagement.nlideeencentrum.nl.
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
Ideamanagement A WAY OF LIFE René Blok
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
© de vries business consultancy, 2008
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Ster van Succes.
Kennismanagement & Sociale media
Eindvoorstel van de werkgroep ideeënmanagement
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
‘De OR maakt afspraken over meer banen voor mensen met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
De Rode Knop van Viattence
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Presentatie werkgroep FB Ideeënmanagement René Blok, Glenn Duijzer, Danielle Hartings & Tom van Houtem.
CONTEXT VAN EEN PROJECT Waarom en waarvoor doen we het?
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Cursus vrijwilligers werven
Een vergadering organiseren
Gebruik je hersenen om te leren,
Vergadering Personeelsdienst
Ipse Idee is ok Rene Albert Blok Oscar van Lingen
Ontwikkeling, wij als EBS
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Transcript van de presentatie:

Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok

Stelling:  Hoe kunnen wij het vak Facility Management leuker en vooral creatiever maken? Schep een creatief klimaat voor de klanten (medewerkers)! Geef de klanten (medewerkers) een kans om pro actief mee te denken! Neem elke reactie van klanten (medewerkers) serieus! Zorg voor waardering!  Een combinatie van Facility Management & Idea- management is de oplossing!

Benodigdheden:  Geef de klanten (medewerkers) de ruimte om met ideeën te kunnen komen!  Ideamanagement is een middel om klanten (medewerkers) op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf waardoor de betrokkenheid zal worden vergroot!  Maak het simpel om ideeën in te kunnen sturen!  Zorg voor een snelle reactie en hou de inzender op de hoogte!  Ideamanagement is vooral leuk om te doen voor zowel de klanten (medewerkers) als ideeënmanagers

Stijl en Cultuur:  Ideamanagement moet de juiste support krijgen binnen de organisatie (EVD IDEE als kop op het Intranet)  Het kan goed als managementtool worden gebruikt (werken met bepaalde thema’s)  Ideamanagement moet een link hebben naar de core business (goede en minder goede ideeen)  Medewerkers kunnen ideeën kwijt en worden serieus genomen (belangrijker dan geld?)  Elk idee is belangrijk voor de organisatie (het delen van de know how)

Ambitie:  Ideamanagement moet onderdeel van de organisatie zijn  Management moet de uitzonderingsgebieden bepalen omtrent Ideamanagement  Management moet bepalen hoeveel suggesties er per medewerker ingezonden moeten worden. Een target vaststellen is essentieel  Het moet aantrekkelijk zijn om suggesties in te dienen (what’s in it for me???)  Ideamanagement is vooral erg leuk en creatief  Afspraak is afspraak en Meten is Weten!

Beloning en Waardering:  Elk idee krijgt een ontvangstbevestiging binnen 24 uur  Ideamanagement heeft een eigen beloningssysteem  Voor elk idee is er een incentive bij indiening  Het beloningssysteem moet passen bij het bedrijf  10 procent van de netto besparing als beloning is de standaard norm in Nederland  Blikken drop zijn een hit voor goede ideeën die geen besparing opleveren en voor elk idee is er dus een incentive

Aanpak:  Een pakkende naam en logo is essentieel (EVD IDEE, TIM)  Er dienen spelregels (regelement) gemaakt te worden omtrent Ideamanagement  Ideeën moeten via Intranet & Internet ingediend kunnen worden (geen drempels)  Ideamanagers moeten worden aangesteld  Ideamanagement software is erg belangrijk (SWH heeft pakket op maat bedacht door een ideeënmanager)  Ideeformulieren moeten worden ontworpen (keep it simple)  Incentives moeten worden aangeschaft die passen bij het bedrijf

Spelregels:  Alle informatie omtrent Ideamanagement via mail  Medewerkers moeten altijd hun suggesties kunnen indienen  Elk idee krijgt een uniek ideenummer  Het ideenummer kan participeren in een Loterij  Een adviesteam moeten de suggesties behandelen  Het adviestraject mag twee werkweken duren  De inzender krijgt binnen vier weken een reactie

Spelregels II:  Ideamanagers bewaken de voortgang van ideeën  Er zijn goede en minder goede ideeën ofwel overgenomen en afgewezen ideeën  De ideeën worden besproken in het Management Team  De overgenomen ideeën worden ingevoerd (geïmplementeerd)  De afgewezen suggesties krijgen een incentive  Alle suggesties worden gepubliceerd op het Intranet

Vasthouden Ideeënstroom:  Ideamanagers bewaken de voortgang van ideeën  Er zijn goede en minder goede ideeën ofwel overgenomen en afgewezen ideeën  De ideeën worden besproken in het Management Team  De overgenomen ideeën worden ingevoerd (geimplementeerd)  De afgewezen suggesties krijgen een incentive  Alle suggesties worden gepubliceerd op het Intranet

Resultaat:  Ideamanagement zal kostenbesparingen opleveren voor de organisatie (EVD Idee levert in het eerste jaar € op, prepaid concept was een idee bij KPN).  Ideamanagement zal een grotere betrokkenheid opleveren van het personeel (de helft van het personeel komt met een idee)  Ideamanagement zal bijdragen tot het verbeteren van de producten en diensten (30% van de ideeën worden overgenomen)  Ideamanagement zal meer Creativiteit en Innovatie brengen (Ideeënstroom is nog steeds actief)

Resultaat II:  Ideamanagement zal een heel andere kijk op het bedrijf opleveren (ideeën worden zeer snel afgehandeld tot verbazing bij de klanten)  Ideamanagement zal een grote groep klanten (medewerkers) meer enthousiast maken en stimuleren om mee te denken (een op de twee medewerkers komt met een idee)  Ideamanagement brengt meer plezier onder de klanten (medewerkers)

Ideamanagement is life The rest just details

Contact: René Blok EVD IDEE