Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Estro Educatie / 13 januari 2012 / 1 Talking about my generation.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Impact van EU-regels op aanbieders betaaldiensten Simon Lelieveldt.
Hybriditeit De Souza e Silva: • Het vervagen van de grens tussen fysiek en digitale ruimten • Het intreden van virtuele communities in de fysieke ruimte.
Migratie naar SEPA Bernard Juffermans Programmamanager SEPA Nederland 212 dagen te gaan Den Haag 4 juli 2013 De Nederlandsche Bank.
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
Clubmiddag 16 april 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cloud Computing.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Branche-analyse Boekenbranche
Slimmer werken en minder investeren
Trends en ontwikkelingen in betalen op Internet Ir. Simon Lelieveldt S. Lelieveldt Consultancy.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
BYOD printen in de praktijk
Het Nieuwe Winkelen Enschede, 4 februari 2014.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
ICT-Strategie politie Onderzoek Apps4Cops. 2 STRATEGIE CTO-code: R a 1. Device onafhankelijk ICT-strategie politie Any Device 1. Device Onafhankelijk.
Het klaslokaal 2.0.
LEADERS ONLINE Presentatie VRC zomer 2013 War for talent Verandering arbeids- relaties Baby- boomer vertrekt Generatie Z komt eraan Arbeidsmarkt Andere.
Onze aanpak van de SEPA-migratie Seminar SEPA-migratie Pensioenfondsen 23 januari 2013 Hubert Baars Programmamanager.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
De Nederlandsche Bank Eurosysteem Tijdig meebewegen met SEPA biedt ondernemers voordelen! Jacqueline Rijsdijk Seminar MKB-Nederland SEPA, e-factureren,
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
NAAR EEN CONTANTLOZE DETAILHANDEL Onderzoek Regioplan in opdracht van Detailhandel Nederland en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel donderdag 26 mei 2011.
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 6: Trends in technologie.
Ict Biografie. Stan Meppelink 3m3 Meneer Ahuis Ict biografie.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
Inleiding Veiligheid Beschikbaarheid Betrouwbaarheid Snelheid Volledigheid.
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Bediening terminal, pinnen en mobiel betalen - Pieter
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
Slim en veilig online winkelen Hein van Dijk
Wim, Rieneke, Jeffrey & Kellyann LUCKY GAMBLERS. INHOUDSOPGAVE Waarom toch een ander concept. Het Nieuwe concept Wat kun je winnen met de game Bewijs.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Sessie 5: Business strategie. Programma Extra: Facebook Special Bespreken persoonlijke actieplannen Een strategische blik in de toekomst: – Beeldmarketing.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
NFC Near Field Communication. Wat is NFC NFC = Near Field Communication NFC = Near Field Communication Draadloze communicatie via (radio- frequentie)
1. EVEN VOORSTELLEN… LEERDOELEN Je weet wat een bank is en doet. Je kent de (financiële) gevolgen van rood staan, kopen op afbetaling en een lening afsluiten.
Internet Legacy woensdag 9 december Internet Legacy Wat wordt bedoeld met Internet Legacy? Informatie over jou op internet Aanmeldingen op sociale.
Webshop: ‘Comic-Zone’
Slim en veilig online winkelen [Naam Presentator].
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Na vandaag… Weet je wat een bank is en doet. Weet je waarom inzicht in je bankzaken belangrijk is Ken je de (financiële)
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
1 KENNISGROEP BETALINGSVERKEER Kennismaking met de werkgroep Betalingsverkeer.
De Play Store van Google Van start met je tablet of smartphone Johan Jacobs ( )
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
© snvl.be 2014 Veilig internetbankieren € €€€. Doel van de Workshop  Waarom bankieren via het internet?  Overzicht brengen van de mogelijkheden en de.
NFC Near Field Communication
Het effect van Direct Mail
Het effect van Direct Mail
Sociale media.
WAT LEREN ONZE LEERLINGEN?
Ouderen en digitaal betalingsverkeer
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

“Innovaties maken traditionele betaalmiddelen zoals cash en papier overbodig”

Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer Wieske Ebben & Anneke Kosse FECademy: het nieuwe betalen 16 februari 2012

Agenda Externe ontwikkelingen Nieuwe vormen van betalen Technologische ontwikkelingen Veranderende behoeftes Nieuwe vormen van betalen Internet Mobiel Opvallende trends Succesfactoren Toekomst

Externe ontwikkelingen Technologie Behoeftes

“Never before in history has innovation offered promise of so much to so many in so short a time” Bill Gates

“Never before in history has innovation offered promise of so much to so many in so short a time” Stelling: “Ik heb mijn krant opgezegd, het nieuws lees ik via mijn smartphone” Bill Gates

Technologische ontwikkelingen Internet & e-commerce Sociale netwerken Near Field Communication (NFC) Smartphones & “apps-philosophy”

Veranderende behoeftes Gemak Snelheid Realtime economy Veiligheid en zekerheid Anonimiteit Imago Financiële integratie Meer dan alleen betalen

Nieuwe vormen van betalen Internet Mobiel

Overschrijving via internetbankieren Creditcard Account Credits in social media Digitale nota binnen internetbankieren E-money Virtuele valuta Account Prepaid

P2P via Bump NFC betaling aan de kassa Sixpack NL: 2 telco’s, 3 banken werken samen voor NFC iDEAL op mobiel Minitix sticker op mobiel Tegoedkaart op mobiel Mobiel als terminal

Opvallende trends Pre-paid Wallie/Paysafecard Minitix – online en mobiel Facebook Credits PayPal Niet banken – zelfstandig of in samenwerking Retailers (AH, Starbucks) Telecomproviders (KPN, Vodafone) Andere partijen (iZettle, Wallie, Google, Facebook) Prepaid: in verschillende potjes, bij verschillende partijen staat geld. Het is voor veel partijen de makkelijkste en snelste manier om digitaal betalen te realiseren. Niet banken: traditioneel zijn er banken voor betalen, maar er komen steeds meer nieuwe partijen zelfstandig of samenwerkend

Succesfactoren

Toekomst?

Bedankt Vragen? Anneke Kosse: j.c.m.kosse@dnb.nl Wieske Ebben: w.j.ebben@dnb.nl