Wat wil je later worden? (en hoe kom je daar???) Groot Piloot Spuiter Voorman (M/V) Chef Lakkerij (M/V) Goed in mijn werk Oppervlaktetechnoloog (ing. Chemische.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Uitslag enquête over online pesten
Ik wens je De kracht van god.
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
De rivier.
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
H1 wikken en wegen Paragraaf 1+2.
´OMWILLE VAN MIJN NAAM´.
XELION HOSTED PHONE SYSTEM
Wat wil ik eigenlijk met kernreflectie?
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Risico … hoort er nu eenmaal bij Hoe neem ik deelnemer daarin mee? mr. dr. Emilie Schols Geld voor later, 17 april 2014.
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Natuur en milieu als educatieve opgave Relatiekenmerken Burgers - Overheid Willen Weten Kunnen Kiezer – gekozenen (politiek) Onderdaan - gezagsdrag er.
“En, hoe kan ik U van dienst zijn”?vraagt zij.
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Je verleiding vertellen beste bloemist!
Parasjah (=“gedeelte”) van vandaag
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Onderzoekscompetentie
Hallo daar, heeft iemand jou ooit vertelt,
Wet inburgering Heleen Veringa
Geluid aan.
Leven in verbondenheid
Ik wil de laagste rente voor mijn hypotheken! Op onze uitgebreide en informatieve hypotheek rente site kunt u de maximale hypotheek berekenen en vindt.
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
De HEER maakt je aan het lachen Sara’s lach: 1. een verwonderde lach; 2. een aanstekelijke lach. Genesis: boek van de geboorten. God belooft ook Abram.
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
Wie zijn wij? Pfleiderer-glass-works bvba werd opgericht in 2010 door Serge en Nancy Pfleiderer. Familiebedrijf met als ‘drijf’veer – kwaliteit, service.
Welkom.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het maken van een spreekbeurt
Kennisbank Veilig werken
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven." „Ja, en ik vraag me de hele tijd al af, wie met hem gestorven is." „Hoezo met hem?" "Nou, in de annonce stond.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
in Nieuw-Testamentisch perspektief
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
“Help mij het zelf te doen”
MARKETINGMIX.
Kaarten op tafel.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
alles over merk gekeurd
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Theo Thomas “Waarom gezamenlijk met de markt communiceren?”
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Fotografie. Waarom deze werkplek Basis voor fotobewerking is een goede foto. Zelf in staat zijn om de functies aan te passen. Bewust die foto maken. Klantgericht.
Stakeholderspresentatie Raamwerk voor ongeveer 12 slides.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Internationalisering
Logistieke kwaliteitsprocessen
Transcript van de presentatie:

Wat wil je later worden? (en hoe kom je daar???) Groot Piloot Spuiter Voorman (M/V) Chef Lakkerij (M/V) Goed in mijn werk Oppervlaktetechnoloog (ing. Chemische Technologie)

Wat wil je later worden? Word eerst eens klantvriendelijk De klant betaalt de scooter... De klant betaalt de kamerhuur... De klant betaalt de auto... De klant betaalt de hypotheek...

Wat wil je later worden? Word eerst eens klantvriendelijk De klant betaalt zelfs de VISEM-contributie!!!

Wat is klantvriendelijk? Kwaliteit: voldoen aan kenbaar gemaakte of vanzelfsprekende (???) eisen (volgens de ISO-definitie) De klanten moeten terugkomen, niet afgekeurde producten

Is de klant vriendelijk? (eer)Gisteren klaar Tegen kostprijs, maar dan met korting Garantie tót en mét Risico bij uitvoerder “Voor jou tien anderen”

Is de klant vriendelijk? (eer)Gisteren klaar Tegen kostprijs, maar dan met korting Garantie tót en mét Risico bij uitvoerder Tijd voor ingangscontrole? Tijd voor nacalculatie?

Is de markt vriendelijk? “Niet alleen je bedrijfsprocessen, maar vooral je ketenpositie moderniseren” Internationalisering Normalisatie Uitfasering van bewezen stoffen Opkomst nieuwe (non-ferro) materialen Opkomst nieuwe technologieën

Wie is die klant? De ir. die de corrosietijdbom ontwerpt

Wie is die klant? De ir. die de corrosietijdbom ontwerpt De drs. die de te coaten installatie of het gebouwencomplex beheert

Wie is die klant? De ir. die de corrosietijdbom ontwerpt De drs. die de installatie of het gebouwencomplex beheert De MBA. die zijn eigen coatinglijn neer gaat zetten

Wie is die klant? De ir. die de corrosietijdbom ontwerpt De drs. die de te coaten installatie of het gebouwencomplex beheert De MBA. die zijn eigen coatinglijn neer gaat zetten De Mr. die er een zaak van maakt

Wie is die klant? De ir. die de corrosietijdbom ontwerpt De drs. die de te coaten installatie of het gebouwencomplex beheert De MBA. die zijn eigen coatinglijn neer gaat zetten De Mr. die er een zaak van maakt De M.sc. die het werk alsnog naar Azië brengt

Wie is die klant? De ir. die de corrosietijdbom ontwerpt De drs. die de te coaten installatie of het gebouwencomplex beheert De MBA. die zijn eigen coatinglijn neer gaat zetten De Mr. die er een zaak van maakt De M.sc. die het werk alsnog naar Azië brengt De HEAO-er die de betaling vasthoudt

Wie ben ik De spuitenknijper die op zijn slang staat De vroege vogel die listig wat extra uren pakt De sluwe inkoper die het op zijn toeleveranciers afwentelt De digibeet die zijn pensioen moet zien te halen

Wie ben ik Of de co-maker de deelt in de waardetoevoeging en die mede de regie heeft...de ing. die weet wat hij/zij waard is en dat geloofwaardig kan verwoorden...met kennis van het totaalproduct en met een uitgewogen procesoptimalisatie

Wie is de competente oppervlaktebehandelaar? Onderzoek Metaalunie Diepte-interviews Bedrijven door v.d. Meer & v. Tilburg VOM internet-enquête

Wat bied ik Een gezamenlijk ontwikkelde product/markt-combinatie Een levenscycluskostenbenadering Een goede prijs/kwaliteitverhouding door lijnoptimalisaties en procesinzicht

Een veelzijdig vakgebied Decoratief Bescherming Functionele lagen Reparatielagen Productieproces Moet iemand in dit alles tegelijk ingenieur zijn?

Leren in de praktijk: PO Praktijkopdracht eerste semester: De werkplek herontdekken als leerplek Hoe zit mijn waardetoevoeging eigenlijk in elkaar???

Jaar 1

Jaar 2

Jaar 3

Jaar 4

Afstandsondersteuning, simulatie

Afstandsondersteuning