Frisdrankfabriek De leerlingen werken in de fictieve frisdrankfabriek Vromuna te Link aan de Lek. Ze ontwikkelen een nieuw soort frisdrank voor jongeren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werk in de regio In deze box gaan de leerlingen op bezoek bij een bedrijf of instelling. In opdracht van de regionale pers maken ze een reportage over.
Advertisements

Dalton op De Wereldweide. Dalton is geen methode, geen systeem Dalton op De Wereldweide.
Groothandel dierenartikelen
Masterclass SIEMENS 1 Industriële bussen, netwerken
Met onze speciale dank aan
Groothandel sportartikelen
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
IJsfabriek IJsfabriek De Graaf wil een nieuw ijsje voor jongeren op de markt brengen. De fabriek vraagt de leerlingen daarbij om hulp. De leer- lingen.
Vermogen Veel vermogen Zelfde locomotief in model, weinig vermogen.
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
Gadgetfabriek In deze box ontwikkelen de leerlingen een nieuw soort sleutelhanger met een led. Ze maken tekeningen van de onderdelen van de sleutelhanger.
Werk in de kapsalon In deze box staat het werken in een kapsalon centraal. De leerlingen maken een milieuplan, een schoonmaakplan, een artikelpresentatie.
Zuur/Basen titratie Stap voor stap Rekenen.
In deze box gaan de leerlingen op onderzoek in een woonzorg- centrum. Indien mogelijk organiseren ze daar een sociale activiteit voor de bewoners. Ze zoeken.
Attractiepark In deze box gaan de leerlingen aan de slag in het attractiepark Bringham Park. Ze bedenken een nieuwe attractie, zorgen dat deze veilig functioneert,
SPIL-centrum In deze box leveren de leerlingen bijdragen aan een project ter bestrijding van obesitas bij de doelgroep van een brede school. Daarbij houden.
Realisaties Industriële Sturingen
Lesgeven en begeleiden
Fitnesscentrum In deze box organiseren de leerlingen de feestelijke opening van fitnesscentrum Move-it. Ze stellen het dagprogramma op (waarbij een vip.
H6 werken Paragraaf 1+2.
Materie Massa en volume.
Stoffen en stofeigenschappen
Webkwesties webquest.
Retrofit van 2 ponsmachines met S7-200 Denys Francis De Muynck Jannes
Hoofdstuk 3 Krachten en hefbomen fffff.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Stoffen en deeltjes 4T Nask2 1.1 Wat zijn stoffen?
Productiebedrijf In deze box maken de leerlingen kennis met de beginselen van boekhouden. Ze maken een beginbalans en openen het grootboek. De leerlingen.
Verbouw de kapsalon In deze box staat de verbouwing van een kapsalon centraal. De leerlingen maken een ontwerp voor de indeling van de nieuwe salonruimte.
In deze box oriënteren de leerlingen zich op mogelijke vervolgopleidingen in hun eigen regio. Ze gaan gericht op zoek naar informatie over verschillende.
Open de kapsalon In deze box staat de heropening van een kapsalon centraal. De leerlingen werven personeel voor de kapsalon en zorgen voor een goed inwerktraject.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Kennisatelier Stage 23 april 2009
In deze box oriënteren de leerlingen zich op mogelijke vervolgopleidingen in hun eigen regio. Ze gaan gericht op zoek naar informatie over verschillende.
Wees slimmer dan de machine
Wandelen voor Water Lespakket “Water het blauwe goud” (school)
Elektriciteit Deel 4 Waterstromen Energie Omzetting Ing W.T.N.G. Tomassen.
Training digitale didactiek
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie BINNENKIJKEN IN EEN BEDRIJF.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Quiz: Vraag 1 Hoeveel profielen zijn er voor het vmbo? b. 7 profielen
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Practicumvaardigheden
Toepassingen van evenwichten
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
Practicum titreren.
Wat is stoom? wat kun je ermee doen? hoe stoom de wereld veranderde. presentatie gemaakt door Martha Heeling les bovenbouw basisschool of eerste klas vervolgonderwijs.
Veevoeding INTRODUCTIE Sijbren Mulder. Lesagenda  Introductie  Verwachtingen naar elkaar  Opleiding  Plaats van veevoeding in de opleiding.
Naam: 1 Vul je naam in Druk op de startknop om te beginnen Beantwoord de vragen door de juiste digitale tijd te kiezen Kijk aan het eind hoeveel je goed.
Partner for progress Gasexplosie Gouda Appartementencomplex Ronsseweg 1A 22 juli 2008 Onderzoek naar de organisatorische oorzaken van het ongeval Informatieavond.
Een project over watergebruik in een mondiaal perspectief voor de bovenbouw BO en de onderbouw VO Een uitgewerkt lessenserie met een praktijkles in de.
Produceren, Installeren en Energie. “PIE”
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Kinderen kunnen veilig leren en spelen in de kindercentra in vluchtelingenkampen.
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 3
Biolgie voor Jou. VMBO-BK.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Kennismaking met programmeren
Project-les “de ontkieming”
Joost Luttinkhuis personen plus eventuele extra genodigden
Individueel competentietraject
Frisdrank door Lisa Trijssenaar.
Basis Voedingsmiddelen Les 2 Graan en graanproducten
Paul de Graaff Marcel de Cloe
Toolbox Oogincidenten
De Techno Boxen.
Deze les: -1.1 afmaken -lezen 1.2 -maken 1.2 tot en met opdracht 8
Vakcollege Rijnmond Welkom Opening Informatie
Transcript van de presentatie:

Frisdrankfabriek De leerlingen werken in de fictieve frisdrankfabriek Vromuna te Link aan de Lek. Ze ontwikkelen een nieuw soort frisdrank voor jongeren en doen onderzoek naar het productieproces van frisdrank en de hygiëne in de frisdrankfabriek. Ze gaan de frisdrank ook zelf maken, waarbij kritische factoren tijdens de productie bewaakt moeten worden. De leerlingen stellen bovendien de verpakkingslijn van de fabriek in werking.

T A T Z E  2  1  6  6  8  2  1  2  1 Frisdrankfabriek Begin hier Begin hier  6  6 T Ontwikkel een nieuwe frisdrank Veilig ijs maken Produceer de nieuwe frisdrank  8 Zorg dat de verpakkingslijn werkt Praktijkoefeningen  2  1 Rond af Rond af Lees eerst de legenda hiernaast. Klik dan op één van de onderdelen hierboven voor specificaties. Klik op ‘Frisdrankfabriek’ om weer naar het begin te gaan. Praktijkoefening Algemeen  2 Doorlooptijd in klokuren A Praktijkoefening Techniek  1 Aantal deelnemers T Praktijkoefening Zorg & Welzijn Competenties meten Z Praktijkoefening Economie E

T  2  1  6  6  8  2  1 Frisdrankfabriek Begin hier Ontwikkel een nieuwe frisdrank Veilig ijs maken Produceer de nieuwe frisdrank  8 Zorg dat de verpakkingslijn werkt Praktijkoefeningen  2  1 Rond af Rond af Taken Onderwerpen Werkplekken Box verkennen Competenties meten Afspraken maken Extra competentieopdracht uitvoeren Beroepshouding Internetbrowser Tekstverwerkingsprogramma Spreadsheetprogramma Presentatieprogramma

T  2  1  6  6  8  2  1 Frisdrankfabriek Begin hier Ontwikkel een nieuwe frisdrank Veilig ijs maken Produceer de nieuwe frisdrank  8 Zorg dat de verpakkingslijn werkt Praktijkoefeningen  2  1 Rond af Rond af Taken Onderwerpen Werkplekken Nieuwe frisdrank bedenken en presenteren Productieproces van frisdrank onderzoeken Hygiëne in de frisdrankfabriek onderzoeken Conservatie van frisdrank onderzoeken Onderzoek naar afvalpreventie in de fabriek Notulen maken Verpakkingsinformatie voedingsmiddelen Geleidbaarheid Voedselveiligheid Schoonmaakplan Kam-zorg Microscoop Preparatenset of eigen preparaten Voedingsinformatieprogramma Internetbrowser Tekstverwerkingsprogramma Spreadsheetprogramma Beeldbewerkingsprogramma

T  2  1  6  6  8  2  1 Frisdrankfabriek Begin hier Ontwikkel een nieuwe frisdrank Veilig ijs maken Produceer de nieuwe frisdrank  8 Zorg dat de verpakkingslijn werkt Praktijkoefeningen  2  1 Rond af Rond af Taken Onderwerpen Hulpmiddelen Water voorbehandelen als dat nodig is Siroopbasis voor frisdrank bereiden Hoeveelheid koolzuur onderzoeken Siroop verwerken tot frisdrank Notulen maken Geleidbaarheid Voedselveiligheid Doorboorde kurk, glasbuisje en gasslang Ionenwisselaar (of waterkoker) Lege literfles Bekerglas 500 ml Bekerglas 250 ml Leeg flesje 100 ml Maatcilinder 100 ml Roerstaaf Elektrische dompelaar (of waterbad met pan) Koelkast Lepeltje Zoetstof Vruchtenextract Citroensap Geur-, kleur- en smaakstoffen Erlenmeyer 250 ml Gasmeetspuit (of maatcilinder 250 ml + beker 1l) Frisdrank Koolzuurapparaat (of bronwater met koolzuur) Digitale fotocamera

T  2  1  6  6  8  2  1 Frisdrankfabriek Begin hier Ontwikkel een nieuwe frisdrank Veilig ijs maken Produceer de nieuwe frisdrank  8 Zorg dat de verpakkingslijn werkt Praktijkoefeningen  2  1 Rond af Rond af Taken Onderwerpen Werkplekken Veiligheidsprotocol voor machine schrijven Verpakkingsmachine programmeren Fouten uit programma halen Verpakkingsmachine in werking stellen Systeem voor onderhoudsbeurten opzetten Notulen maken PLC’s Pneumatiek Meten en regelen Veilig werken met machines Productiemodel of robot PLC Arbeidsmiddelenregistratie Barcodegenerator met barcodelezer Digitale fotocamera Tekstverwerkingsprogramma Spreadsheetprogramma Internetbrowser

T  2  1  6  6  8  2  1 Frisdrankfabriek Begin hier Ontwikkel een nieuwe frisdrank Veilig ijs maken Produceer de nieuwe frisdrank  8 Zorg dat de verpakkingslijn werkt Praktijkoefeningen  2  1 Rond af Rond af Taken Onderwerpen Werkplekken Terugkijken op de box Competenties meten Vooruitkijken naar de volgende box Afspraken maken Extra competentieopdracht uitvoeren Vakrichtingen onderzoeken Beroepshouding Spreadsheetprogramma Internetbrowser