IDENTITEIT IMAGO MERK EN MEDIA

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Jongeren over politiek
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Basiskennis maatschappijleer 2 klas 4
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Geïntegreerde Communicatie
Hoofdstuk 6: Controle structuren
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1. *12 februari 1809 † 19 april
Afrika: Topo nakijken en leren.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Godsdienst 1 1.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
1. Levensbeschouwing en communicatie
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
De spreekbeurt..
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Media en de massa.
Waar gaat het nou toch om?!
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 6. Definitie: Medium Een medium is een technisch of fysisch middel om een boodschap om te zetten in signalen.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Superhelden, we kennen ze allemaal
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Stage: Basisschool de Klingerberg
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
H1 Media en communicatie
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Basics over communicatie
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

IDENTITEIT IMAGO MERK EN MEDIA COMMUNICATIE IDENTITEIT IMAGO MERK EN MEDIA

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

Het verschil nog tussen Feedback en Terugkoppeling: De reactie van de ontvanger noemen we Feedback De reactie daar weer op is de terugkoppeling. Encoderen : Boodschap die ontstaat in de gedachten van de zender, welke moet worden omgezet in een code die voor de ontvanger begrijpelijk is. Het omzetten van de ontvanger van de boodschap in zijn eigen gedachten = Decoderen.

MAN & VROUW

VERSCHIL ? Vrouwen zijn beter in decoderen en encoderen Mannen hebben eerder door wanneer er wordt gelogen en vrouwen zijn beleefder.

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

CULTUURBEPAALD Oogcontact is in Thailand en Nigeria onbeleefd Maar in Noord Amerika wordt men juist wantrouwig als je wegkijkt In Japan lach je als vrouw met je mond dicht en mag dat JUIST weer in Noord Amerika In Zuid Europa raakt men elkaar graag aan.

COMMUNICATIEMODALITEITEN = een communicatiewijze die zich onderscheidt van andere vormen van communicatie. We letten met name op het doel dat wordt nagestreefd.

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

INFORMATIE PUUR neutraal karakter

VOORLICHTING Bewust gegeven hulp bij menings- en belsuitvorming door middel van communicatie. Belang van de ontvanger staat voorop. Patientenvoorlichting in het ziekenhuis.

DUS

OF

PUBLIC RELATIONS = het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip. Doel is het versterken van het imago van de zender.

SHORT FILM http://www.youtube.com/watch?v=QsxGwshh1oI&feature=related

RECLAME Overredende informatie over merken of organisaties waarbij meestal gebruik wordt gemaakt van betaalde ruimte in massamedia. Doel is het opbouwen van een sterk merk.

PROPAGANDA Gericht op het overbrengen van ideeën. Anderen overtuigen van een ideaal. Grote intentie om te beinvloeden. http://www.youtube.com/watch?v=9ejTf0iu6yY

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

INVLOED VAN MASSACOMMUNICATIE 1) DE STIMULUS RESPONS THEORIE 2) DE TWO STEP FLOW THEORIE 3) KENNISKLOOFTHEORIE 4) AGENDASETTING THEORIE 5) MYCELLUMMODELTHEORIE 6) USES AND GRATIFICATION THEORIE.

STIMULUS reponstheorie - vroeger was de gedachte dat men de massa makkelijk kon beinvloeden, want ontvanger was passief - Gewoon de boodschap indringend overbrengen. Beeld van de injectienaald werd gebruikt.

TWO STEP FLOW MODEL Opinieleiders bleken een belangrijke schakel te zijn bij het beinvloeden van het publiek. - doorgeefluiken – Marlies Dekkers op het gebied van lingerie. Iedereen heeft er een…. Ook wel trendsetters. Op internet zijn het bloggers.

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

2% Pakt trend en innovatie als eerste op, daarna volgt de rest. ERG aantrekkelijk voor scenemarketing! http://www.youtube.com/watch?v=fBjK_oavReU

KENNISKLOOFTHEORIE Steeds grotere kloof tussen kennisarme en kennisrijke mensen. _ krijgen en nemen tot zich is het verschil WELK Medium zou hier een grote rol in kunnen spelen?

Agendasetting theorie Massamedia maakt niet alleen feiten en gebeurtenissen bekend, maar ook over welke feiten wordt nagedacht en gepraat …aka Welke punten er op de agenda staan. Massamedia bepaalt niet WAT we denken maar wel WAAROVER.

MYCELIUMMODELTHEORIE Op grond van onderlinge communicatie bepaalt het publiek zijn standpunt. informele communicatie = belangrijker dan de formele communicatie

USES & GRATIFICATIEtheorie Niet wat doet de massamedia met mensen maar wat doen de mensen met massamedia? Mensen bepalen door de nieuwe medium typen zelf wat ze zien en willen weten. Van broadcasting gaan we naar narrowcasting.

WAAR IS HET FEESTJE GEWEEST?

OPDRACHT RECONSTRUEER aan de hand van alle media (die je kan vinden) het verhaal van HAREN. D.w.z. Vanaf welk medium begon het en hoe is het ‘feest’ opgehitst? En de nasleep? Maak er een storyboard van. Dat is in een PPT het verhaal aan de hand van feiten vertellen.

OPDRACHT Daarna graag beantwoorden: De rol van de media? Welk model? Wat zou jouw weerwoord zijn om Social Media hierin te verdedigen? Wat zou jouw aanklacht tegen Social Media zijn?

OPDRACHT WAT ZOU JIJ ALS ‘POSITIEVE BOODSCHAP’ aan het verhaal PROJECT X willen verbinden? Hoe zou deze luiden? Welke medium typen zou je inzetten? TIJD? : 30 minuten -45 minuten voorbereiden en dan max 7 min per groep presenteren.

OPDRACHT Presenteer in PPT : Reconstructie van HAREN Waarom is het zo gegaan? Waarom reageerde de doelgroep massaal? Benoem de Communicatiemodaliteiten (wijzen) welke zijn gebruikt voor - de jongeren - het publiek Beantwoord welke invloeden zie je van massacommunicatie terug? De positieve boodschap die je aan HAREN project X wil koppelen? En Welke mediumtypen zou je willen inzetten?

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl

www.communicatiehandboek.noordhoff.nl