Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring
Elektronisch werkboek & gebruik internet Mening studenten Beeld elektronische cursussen Stellingen en overwegingen Vragen en discussiepunten Vraag: In.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Formatief - summatief evalueren
Handen uit de mouwen met Action Learning in
Toledo gevorderden Els Verbist. Overzicht Assignments Assessments Group pages Adaptief gegevens toekennen Virtual classroom Nieuwtjes.
Portfolio presentatie
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Feedback Wat Soorten Door wie
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Mail Extra uitleg. aan In het filmpje zag je waar aan stond een adres word gezet dat adres bepaalt naar wie het word gestuurd.
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
10e editie voor de Tweede Fase: leerling-ICT
Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden:
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
Wikiwijs.
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
De basis van ADSL: het constructivisme
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Tip 7: wissel je werkvormen af
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Aan de slag met een digitale tool voor woordenschat
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Bvj vmbo bovenbouw 7 e editie Gijs van Hengstum Thomas Klein Middelink.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
In schooljaar hebben in Drenthe 300 mbo- studenten de opleiding zonder diploma verlaten.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Socio-economische actualiteit Hans Denruyter
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Wat ons algemeen opviel
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Docentvaardigheden ICT
Interactief oefenen, formatief toetsen
Algemene uitleg en opdracht 10
Center for e-Learning, RSM
Interactief oefenen, formatief toetsen
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Aan de slag met Moodle Les 1. Kennismaking Schermonderdelen en navigatie Voorkeuren aanpassen: profiel, wachtwoord Cursusbeheer: cursusinstellingen en.
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Kennisclip Web toepassingen
Lesgeven zonder cijfer?
Perception 4 Perfection
Mens & Maatschappij D-Toets
Mens & Maatschappij D-Toets
Begeleiden Les 7.
E health, Domotica en E-learning
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics

Gezondheidsvaardigheden
Transcript van de presentatie:

Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces of functioneren te geven. Dit laatste maakt het leren effectiever. • Soorten – Sturend – Stimulerend • Door wie – Docenten – Medestudenten

Feedback in e-learning E-learning • Door de docent – FAQ: vangt veel voorkomend vragen op – Automatisch verbeterde toetsen – Discussieforum Discussieforum – Chat – Verbetering van opdrachten – F2F • Door de docent – Geeft uitleg tijdens de les – Mondelinge feedback – Opdrachten op papier en zo verbeterd.

Differentiatie E-learning • Leerpaden met diverse wegen • Hyperlinks naar extra informatie – naar teksten – Websites • Tools – Instructiefilmpje – Slideshow – Testen met automatische verbetering – Geluidsfragmenten – Video F2F • Hoekenwerk • Extra opdrachten • Uitdagendere opdrachten

Feedback E-learning • Door de student – Discussieforum – Peer assessment F2F

Discussieforum