WORKSHOP E-THEMA’S VIDEO, PRESENTATIE, INTERACTIEF DIGIDIDACT.COM.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Digitale middelen ter ondersteuning van het leren schrijven
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
HOMCOM Ledenvergadering 22/11/2010. Google • Na Google instant nu Google instant previeuw – – 1 = sneller zoeken – 2 = previeuw.
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
En het goede antwoord is? En dit staat in een …
Het klaslokaal 2.0.
Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Workshop E-thema’s met TPACK en Bloom Verkennen en ontwikkelen
Aardrijkskunde.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Medmec 1 herfst Les 4.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
0 Menukaart ICT in uw onderwijs Voorgerecht Bronnen voor de docent ***** Hoofdgerecht WEB 2.0 in uw onderwijs ***** Dessert: Professionalisering *****
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Online Video in de onderwijspraktijk Gebruik van video via internet Pieter Varekamp 23 januari 2008.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Inleiding CIW Analysecollege 7. Opdracht 1 In de tekst van Coupland and Jaworski staan deze auteurs uitvoerig stil bij het begrip discourse. Bekijk de.
Les 3 Vandaag 1.Bekijken thuisopdrachten 2.Vragen over voorgaande stof 3.Links 4.FTP 5.Huiswerk.
ICT geïntegreerd in het onderwijs
Zelf aan de slag.
Toetsen: weet wat u meet
Welkom Tips en Trucs H&M
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Presentatie webtoolkit
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Online leergang LOB stimulans voor LOB-ontwikkeling
Welkom…...
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Informatievaardigheden
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Les 2 – Jouw media.
Les 3 – Zullen we delen?.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Financieringsplan II Openingsbalans.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Online filmpjes maken. (
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
Online filmpjes maken. (
Presentaties van het werk tot nu toe Tijdschrift Film Online product.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Workshop iPads – iMovie/iPhoto/iPrompt Pro K. De Schuyteneer.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Het motiveren van leerlingen in het VO
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
1 Goede toetsen maken het verhaal compleet Emila Bijl RTTI als uitgangspunt voor toetskwaliteit.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Beeldspraak: de vergelijking
Docentvaardigheden ICT
Docentvaardigheden ICT
Welkom bij Health Hub! Vrijdag 13 januari 2017.
Zoom in.
ICT als didactisch middel
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Kennisclip Web toepassingen
Product van TU Delft, SEC
Chemie Overal 5e editie voor de TF
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Zoom in.
Product van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

WORKSHOP E-THEMA’S VIDEO, PRESENTATIE, INTERACTIEF DIGIDIDACT.COM

Web 2.0 applicaties in de les Video, presentatie, interactief

• Welkom • Opbouw workshop • Leren met ict ervaren • Verkennen web 2.0 toepassingen • Zelf ontwikkelen met toepassingen • Wat oogsten we? Programma workshop

MeVolution (*hyperlink) Opbouw workshop

Openen in Chrome:

Opdracht in Mentimeter.com: Ga naar en geef antwoord op de volgende vraag • Ik kan het TPACK model in eigen woorden beschrijven Verkenningsfase

Opdracht in tweetallen: • Praat samen over het TPACK model door Verkenningsfase

Opdracht in Mentimeter.com: Ga naar en geef opnieuw antwoord op de vraag • Wat valt op? Ontwikkelfase

Opdracht in Videonot.es: Bekijk de online aantekeningen hier (in Chrome!).hier en geef opnieuw antwoord op de vraag • Wat valt op? Ontwikkelfase

Opdracht in TED-ed: Bekijk de online opdrachten hier.hier • Hoe zie je het leren volgens TPACK hierin terug? Ontwikkelfase

Realisatiefase (*hyperlink)

Gebruikte web 2.0 apps bij video, presentatie, interactief filmpjes: • Videonot.es: • TED-ed: • Thinglink: • LightShot: • Symbaloo: Verdere suggesties: • YouTube video bewerken: • Gepresenteerd in Thinglink:

Oogstfase In groepjes aan de slag (*hyperlink)

Oogstfase Wat oogsten we?