Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatieverandering
Advertisements

Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Slow Change haast me niet, want ik heb weinig tijd... website en beweging voor professionals in organisatieverandering vergaar- en uitwisselplaats voor.
Leiderschap bij verandering
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
Werkvormen als vanzelf
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Motivatie van de professional Willy Limpens
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Geïntegreerde integriteit: hoe werkt u daaraan?
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
1 E-learning bij Electrabel Nederland, Vaktechnische opleidingen.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
27 januari 2011.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
PROCES GROEI EN DOORONTWIKKELING Ruth Claes
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
© de vries business consultancy, 2008
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Een theoretische verkenning
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
(Niets doen… alles gaat vanzelf)
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
IKC Klarendal.
Traject Departement Landbouw en Visserij. Agenda 1. Het Departement Landbouw en Visserij 2. Traject binnen het Departement Landbouw en Visserij 3. Aandachtspunten.
Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Projectgroep deskundigheidsbevordering Meerjarenbeleid Kerndoel 5.2. Het ontwikkelen van een nieuw systeem van deskundigheidsbevordering, dat uitgaat.
Certificering van assetmanagement
De programmavriendelijke organisatie Provincie Gelderland Ervaringen Liesbet Hoek PGMopen 2015.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Procesverbetering in de Zorg
Workshop 1 11 november 2016 CVO Antwerpen
Everyone's dream can come true if you just stick to it and work hard.
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Actieplan Welzijn DR 31 maart EOC 19 april.
Samenwerking Wave 0.
Vergadering Personeelsdienst
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
ONDER WIJS CENTRUM GENT
Leiderschapsontwikkeling
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.

WIE ZIJN WE? •We zijn en blijven een opleidingskantoor met de extra’s waar we voor staan: co-creatie, op maat, vernieuwend en communicatief. •Onze bestaansreden: snellere en betere resultaten bereiken door onze goesting en betrokkenheid. •Een uitgebreid aanbod aan maatgerichte oplossingen in drie gebieden: •Communicatie •Management •Verkoop

ONZE VISIE Mensen en bedrijven kunnen veranderen en beschikken daarvoor over (interne) hulpbronnen. Veranderen zelf is een continue leerproces en dus beïnvloedbaar. De problemen die zich daardoor voordoen, zijn universeel.

ONS MAATWERK Waarin zit dit? •In de diepte (niveaus): van concept t.e.m. trainingsinhoud en -aanpak •In de breedte (gebieden): van trainen over consultancy tot communicatie. Ons doel? Leren en veranderen totaal ondersteunen om tot een optimale implementatie en/of resultaat te komen.

CO-CREATIE •Op verschillende niveaus en gebieden: •intern & extern •creatie - uitvoering - opvolging •Zorgt voor een groter draagvlak binnen de organisatie. •We zijn een partner en geen leverancier.

VERNIEUWEND •Noodzakelijk? •Ja & nee •Wij willen mee zijn zonder hier te ver in te gaan. •Dit zit in het ‘hoe’ we de zaken aanpakken, oa. •Niet enkel creatief zijn om creatief te zijn. •Om ‘fun’ & ‘leren’ te combineren in trainingen Gamification, social learning, acteurs, quiz, methodieken,… •Om deelnemers blijvend te inspireren, ook buiten de training. •Om onze inzichten met u te delen QuestBack, verslaggeving, minibar for the mind,…

PROFESSIONEEL Ons kantoor ‘staat er’ in alle betekenissen: •Verschillende functies: •Relationship Managers, Projectleiders, Projectassistente, trainers •Systemen & processen: •Vlotte planningen, opvolgingen, evaluaties, IT, … •Materiaal •Kennismakingsverslag, voorstel, trainingsoverzicht, verslagen,… •Ondersteuning •Individuele coaching, trainersvergaderingen, werkgroepen,… … zodat we projectmatig kunnen samenwerken.

COMMUNICATIEF •We communiceren duidelijk, concreet en open over alles wat ons bindt: ons partnership, onze aanpak, de inhoud, onze werking •Anders verwoord: We ‘leggen’ de zaken op tafel rond inhoud, proces en rol. If there is a pink elephant in the room, put him on the table. •Procescommunicatie en aansturing is onze (mede)- verantwoordelijkheid •We willen betrokkenheid, goesting en aandacht tonen.

ONZE OPLEIDINGEN •Praktisch, concreet, interactief en inspirerend. •Doorspekt met een duidelijke methodologie, visie en leerovertuigingen. •Gebracht door een team van 15 dynamische trainer-consultants. •Gebruik makend van verschillende tools die het leren stimuleren en versnellen. •Toch ook net dàt tikkeltje confronterend.

Opleiding is voor ons niet steeds de enige oplossing!?

LEERARCHITECT •In de creatiefase : •Het acht veldenmodel als gespreksleidraad •We peilen naar jullie werkelijke business issues •Definiëren de linken met de bedrijfsstrategie •In de uitvoering reiken we andere leervormen aan: •Academy structuur, workshops, intervisies, communicatiecampagnes, blogs, mailflashes, social media… •We betrekken de leidinggevenden en bespreken hun rol in het traject •We denken aan de opvolging van bij de start.

MET DANK AAN HEN