Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop voor verenigingen 19/11/2009
Advertisements

Welkom.
6 Informatie bijeenkomst over de oprichting van LECO De Lokale Energie Coöperatie In de regio Opsterland.
Hoe blijf ik gemotiveerd
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
1 Praktische Richtlijnen. 2 Onthaalmap boekje met vraag boekje met aanbod een lijst met een korte voorstelling van alle verenigingen en bedrijven een.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Doelstellingen formuleren
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Hogescholen in Dialoog
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Tim Versluijs Leerdoelen.
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
1. Levensbeschouwing en communicatie
Doelstellingen formuleren
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Kennis- en innovatiecluster Zorgeconomie Welkom op de KICZ-bijeenkomst Ondernemerschap in de zorg 11 november 2010.
De gezonde school en genotmiddelen
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
Workshop co-creatie met gemeenten
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Workshop Fondsen werven
Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Ken je kracht…Deel je kracht…
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Het nieuwe solliciteren:
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Leerdoelen SMART maken
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Voorstelling Win-Winbeurs Win-Winbeurs? De Win-Winbeurs is een evenement waar verenigingen en ondernemingen elkaar twee uur lang ontmoeten en.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Solliciteren: wat wil ik?
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012

Programma 19:15 Welkom + Voorstelronde 19:25 Filmpje beursvloer 19:30 Start Workshop 'Hoe haal ik de mooiste deal binnen?‘ 20:15 Pauze 20:30 Vervolg Workshop, Hoe presenteer mij/onze vereniging of instelling? En hoe onze vraag? 21:30 Sluiting

90 minuten Vragers en aanbieders De juiste match vinden Verschillende hoeken Hoekmannen Spreekstalmeester Notaris Hoe werkt de Beursvloer?

EHBO vereniging zoekt een oefenruimte, bedrijf biedt maandelijks zijn kantine aan. Als tegenprestatie leidt de EHBO vereniging twee medewerkers op voor BHV. Scouting zoekt timmerhout, lokale aannemer zorgt voor drie porties gesorteerd afvalhout. Als dank krijgen de kinderen van de medewerkers van het bedrijf een survivaldag aangeboden. Voorbeelden van matches

Beursvloer IJmond in de pers

Beursvloer IJmond in de social media

Vraag op de Beursvloer 1.Zo concreet mogelijk 2.Vraag niet om geld! 3.Interessante tegenprestatie bieden 4.Randvoorwaarden voor samenwerking 5.Verkoop jezelf!

De eerste indruk Eén minuut! ( woorden) Klikt het? Het contact Ja: stem vraag en aanbod op elkaar af Nee: sluit het gesprek beleefd af

Korte presentatie voorbereiden voor een indrukwekkende eerste indruk: Wie ben ik? Voor wie sta ik hier? Wat is ons doel, onze missie? Hoe bereiken we dat? Wat zijn onze kernwaarden? Wat wil ik dat je weet van ons? Hoe herinner je je ons? Opdracht in drietallen

Coaching en training Communicatie en organisatie Computers en internet Financieel advies Juridische en notariële kwesties Materiaal en faciliteiten Vrijwilligers ('handjes') Mogelijke vraag-categorieën

Vertaal behoefte in Mensen, Middelen, Kennis en kunde Vraag zo concreet mogelijk: SMART Specifiek-Meetbaar-Acceptabel-Realistisch- Tijdgebonden Formuleer eventuele randvoorwaarden bijvoorbeeld: alleen in avonduren Denk (als vrager) na over een tegenprestatie Jouw vraag / aanbod

We zoeken: Voorbeeld vragen “een telefoontraining voor 30 vrijwilligers van de kindertelefoon” “bedrijven waar we een gratis oproep kunnen doen voor vrijwilligers in hun personeelsblad” “iemand die ons helpt een promotie- filmpje te maken van ons project” “een tekstschrijver die wervende uitnodigingsbrieven kan schrijven” “een vervoermiddel voor 10 zwarte pieten in de week voor 5 december” “een kunstwerk voor onze vergaderruimte”

Verplaats je in de aanbieder: Interessant project? Netwerken? Maatschappelijke betrokkenheid? Imago en publiciteit? Blikverruiming: innovatie? Nieuwe markten? Teambuilding? Fun & inspiratie? Wat heeft jouw organisatie te bieden? Tegenprestatie

Is de vraag / het aanbod helder, haalbaar en aantrekkelijk? Is de tegenprestatie interessant voor een bedrijf / aanbieder? Attentie !!!

Korte presentatie voorbereiden voor een indrukwekkende eerste indruk: Wie ben ik en wat heb ik te bieden? Waar ben ik naar op zoek? Wat is mijn tegenprestatie? Is de vraag helder, haalbaar en aantrekkelijk? Eventueel :Opdracht in subgroepjes

Betrek je achterban bij de activiteit Beursvloer Bekijk vraag & aanbod op de website Maak jezelf herkenbaar Geef visitekaartje of foldertje Toon je actief en enthousiast Houd de gesprekken kort Maak gebruik van de hoekmannen en spreekstalmeester Spreek goed af wie als eerste contact op neemt met wie Maak aantekeningen ! Laatste tips

Veel succes! op de beursvloer IJmond Noord 15 november 2012 Gemeentehuis Heemskerk Aanvang uur