Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan 2013-2015 Plan van Aanpak Ledenwerfacties Zaterdag 4 mei 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Natuurlijk, een netwerkcoach! Mezzo TRAINING VRIJWILLIGER ALS NETWERKCOACH 2010.
Advertisements

Ervaringen in samenwerking
“Smash sportief op weg naar 2020”
Centrale werkwinkel D:
FUSIE VROUWEN van… Samen sterker!
Vandaag.
Het prijs- of marktmechanisme
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Afdelingen en regio’s Zaterdag 4 mei 2013.
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Presentatie BSI dag 27 mei 2004 vitalisering van sportverenigingen ViT-bar Wim van ‘t Westeinde (Sportbytes) Martin Booiman (NHV)
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
P juni 2013 Reglement ondersteuning jeugdinfrastructuur Jeugdraad 20 juni.
OKRA – twee jaar na KBG….
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Welkom e.v.a.. Energie Gilze Rijen is een initiatief van Club Klimaatneutraal Gilze- Rijen Opgericht in 2009 met als doel een beweging te starten naar.
HoekscheWaardDuurzaam
voor de zomervakantie tot
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Muziek downloaden PVGE Computerclub 5 JANUARI 2012.
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Het prijs- of marktmechanisme I
Regio Awards à € per regio belangrijke data: 1 maart: inleveren aanvraag Regio Award 7 en 8 maart: PETS 17 maart: nieuwe leden avond Heinkenszand.
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Leuvens Fonds ter Bestrijding van Kinderarmoede (LFBK)
Ouderen op de arbeidsmarkt: werkt dat?
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Plan van Aanpak Nivon-accommodaties Zaterdag 4 mei 2013
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Algemene Inleiding Erik van Esterik Zaterdag 4 mei 2013.
Netwerk voor Cultuur en Natuur Afdrachtensystematiek Afdelingen Voorzittersoverleg 22 oktober 2011.
De vangnetpopulatie in de Ziektewet: kenmerken en risicofactoren voor langdurig verzuim Het onderzoek.
Toekomst Humanistisch Verbond In gesprek met leden over toekomstvragen voor de vereniging.
KUNSTgROEP staat open voor alle actieve kunstenaars uit onze gemeente podium en beeldende kunsten professioneel en amateur klassiek en alternatief sluit.
INTRODUCTIE. ONTSTAAN Zij vond haar oorsprong vanuit de behoefte van een toen nog klein aantal kwaliteitsmanagers om contact te leggen met vakgenoten.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Naar een nieuwe bestuurlijke structuur
Evenementencommissie RCU Zwolle
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
INTRODUCTIE. ONTSTAAN Zij vond haar oorsprong vanuit de behoefte van een toen nog klein aantal kwaliteitsmanagers om contact te leggen met vakgenoten.
Rookstopbegeleiding in groep Werkgroep gezondheidszorg.
Werkgroep wervend toernooi Concept en Plan van Aanpak 1.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Inhoud  Inleiding  Dus er is geen probleem bij jongeren?  De branche heeft toch nood aan een hoge omzet?  Waarom zijn jullie tegen een verbod op alcoholreclame?
Samenwerken aan strategisch personeelsbeleid
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Zaterdag - Zondag Resultaten onderzoek werkgroep ZFC Zuidlaren Op naar één prestatieteam.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Diaconale samenwerking
Op weg naar een duurzaam zelfvoorzienend Someren.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Het CJG team in de wijk CJG teams aan de slag! Verbinden preventief jeugdbeleid, Jeugdzorg en Passend onderwijs Presentatie is ontwikkeld door:  Ans Hermans.
1. Zo lang als verantwoord en mogelijk, thuis blijven wonen. Een goed uitgangspunt. Dat kon met Thuiszorg, dagbesteding, thuishulp.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Tekst hier Positieve beeldvorming rond diversiteit stimuleren in de media.
Ambitie: +10% sportparticipatie Meer mensen, vaker, actief te laten sporten, over een langere periode in hun leven Bron: Rapportage Sport 2010 (AVO 2007)
Seminar ‘jonge’ senioren Overzande 8 maart Opbouw ledenbestand provincie Zeeland Peildatum 8 dec [ 50, 59 ] = 63 leden 0,9 % [ 60, 69 ] =
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Training: Mijn netwerk
Cultuurvrienden De betekenis van vrienden in de cultuursector, een pilot in Tilburg Henk Vinken Werkconferentie Publiek! ‘s-Hertogenbosch.
12.2 Totstandkoming van een wet
Veteranen Ontmoetings Centrum Zeeland Sterk door samenwerking
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Transcript van de presentatie:

Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Ledenwerfacties Zaterdag 4 mei 2013

2 Netwerk voor Cultuur en Natuur Ambitie De ambitie van het Centraal Bestuur is om de dalende trend in het aantal sinds de jaren ’80 een halt toe te roepen en die trachten om te buigen in een (licht) positieve trend.

3 Netwerk voor Cultuur en Natuur Een aantal constateringen circa leden rond 1980 (na aankoop SBB-terreinen) circa leden (na verkoop SBB-terreinen) vervolgens daalt het aantal leden gestaag: eerst met per jaar, tijdens huidige recessie met ruim leden in 2013

4 Netwerk voor Cultuur en Natuur Een aantal constateringen 20% van de leden zegt binnen een jaar op gemiddelde duur van lidmaatschap 1,6 jaar instroom circa 750 leden, met name via internet en onze natuurvriendenhuizen

5 Netwerk voor Cultuur en Natuur Ambities 2 het opzetten van een “ledenwerfactie rondom het 90-jarig bestaan” met een wervende slogan het afremmen van het aantal opzeggingen door het in bepaalde situaties doen van een “aanbod in geval van dreigende opzegging” en het “belonen van langdurig lidmaatschap” vanaf circa 2 jaar actief werven van leden via de natuurvriendenhuizen en - terreinen en afdelingen

6 Netwerk voor Cultuur en Natuur Ambities 3 het inzetten op “combi-lidmaatschappen met collega- instellingen” het “lonend maken van het lidmaatschap” van het Nivon het bieden van mogelijkheden tot “donateurschap gekoppeld aan een specifiek doel” zoals de wandelpaden en sociale groepsvakanties het specifiek inzetten op “jongeren als doelgroep”

7 Netwerk voor Cultuur en Natuur Randvoorwaarden een goed functionerende ledenadministratie met koppelingen naar oa reizen een analyse van het ledenbestand (o.a. leeftijdsopbouw, geografische spreiding, gezinssamenstelling, duur lidmaatschap) inzicht in de motieven waarom men lid is geworden van het Nivon

8 Netwerk voor Cultuur en Natuur Ideeen Het samenstellen van een klein informatiepakket dat bij de accommodaties kan worden aangeboden aan niet-leden die belangstelling tonen voor het Nivon Bij opzegging wordt gevraagd waarom mensen hun lidmaatschap opzeggen, op basis van de antwoorden wordt bekeken welke actie kan worden ondernomen om mensen toch lid te laten blijven.

9 Netwerk voor Cultuur en Natuur Ideeen Als niet-leden langer dan xxx nachten in een natuurvriendenhuis verblijven hun een lidmaatschap aanbieden tegen een gereduceerde prijs Het verschil in prijs van een Nivonreis is minimaal de kosten van een lidmaatschap, niet-leden worden automatisch lid Onderzoeken of aan ons verwante organisaties belangstelling hebben voor een gedeeld lidmaatschap

10 Netwerk voor Cultuur en Natuur Ideeen Contact leggen met verwante organisaties om te kijken of zij in hun ledenbladen ruimte willen aanbieden voor onze ledenwerfcampagne Onderzoeken of er andere vormen van (financiele) steun mogelijk zijn Een vorm van ledenloyaliteit bedenken voor leden die al langer lid zijn (vergelijkbaar met Goldcard ANWB)