CMC Marketing Company.nl

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Dyslexie ‘leren omgaan met …………………..’
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Over en verandering in de bouw
TOEKOMST VOOR HET BREIN
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
‘t Schrijverke Zoetermeer
Kandinsky College Malderburchtstraat
DYSLEXIE VOORLICHTING
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken
iokonpsmeanwinkregsoreepngbstnvgdrenelismncheaiemsn
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Ludo Daems.
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
Het belang en functie van spel
Autisme en het verwerken van sociale informatie.
Subtypes Dyslexie & het Engelse schrijfsysteem Joyce Haisma.
Human Dynamics.
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
© de vries business consultancy, 2008
Vernieuwend vakmanschap
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Een theoretische verkenning
De waarde van cultuur, een onderzoek naar het meetbare en onmeetbare
Hoofdaannamen van Appreciative Inquiry
De groene golf Mike Nikkels.
High tech human touch Utwente.nl/bachelor
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Omgaan met dyslexie.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Jouw partner in de school Leuk, professionele ruimte, maar hoe neem je die? Congres CNV Schoolleiders 6 november 2014.
Theorie van de kunstprofessional Werkdag LOK 18 november 2009 Diederik Schönau.
Eerstejaarsproblemen
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Omgaan met dyslexie.
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Bij de informatieavond van groep 1/2
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
DYSLEXIE VOORLICHTING Dare to be a winner.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Gemeenschappelijke Regeling GGD Zeeland. Opzet presentatie 1.Reden bestaan GR GGD Zeeland 2.Visie op Publieke Gezondheid in Zeeland 3.Bestuurlijke verantwoordelijkheid.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Problemen in de interactie en communicatie bij kinderen met een aan autisme verwante stoornis. M. Serra & R.B. Minderaa.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Crowdfunding.
Spelling & Dyslexie 2 week
Schakelklassen, zomerscholen en onderwijstijdverlenging
Creatief Denken maar eerst:.
Direct les 7 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Creatief Denken maar eerst:.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Het Sociale Consumenten Brein
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Spelling & Dyslexie 2 collegeweek 4.8 '18.
Experiment 3.
week 7 Centrale thema: omgang met dyslexie
Eigenaarschap.
Transcript van de presentatie:

CMC Marketing Company.nl Framing Inzicht in beïnvloeding van waardebesef en besluitvorming CMC Marketing Company.nl

Framing en waardeperceptie missing link van waardebesef waardevol en waardeloos harde vakken – zachte vakken CMC Marketing Company

Introductie Wie is Rob Chömpff? / Marketing? DRIE HOOFDSTUKKEN ROL FRAMES & RUIMTE VOOR BESLUITVORMING MENTAL ACCOUNTING – HOE WEGEN WE BESLUITEN ? BELIEFS & BIASSES – MARKETING VAN BELIEF CMC Marketing Company

Introductie Rob Chömpff Gitarist, cabaretier, meubelontwerper, drs Ned taal en letteren leraar Nederlands, rockopera Marieke van Nimwegen Congresontwikkelaar Euroforum – congresdirecteur IIR Jaarbeurs/VNU directeur beurzen & directeur marketing Internationale UFI award: voorspellen menselijk gedrag Nobelprijswinnaar Robert Kahnemann : Prospect theory Zelfstandig consultant: marketing psycholoog Visie, Missie, Gedrag & motivatie , waardecreatie Grote industriële klanten : IBM, Philips, ABB, Hannover Messe, branche organisaties NEVAT, VHG, NVKL Begeleiding van fusies, kernwaarden, herpositionering Creatief CMC Marketing Company

Marketing ? Mars? Marketingpsycholoog ? Offertes – concurrentie – China – boetes Marketing moet je dat nou willen? Marketing van je eigen onderwijs ? Hoe kan je cultuurwaarde “verkopen” Hoe kan de Cultuurkaart zomaar worden afgeschaft ? Hoe verkoop je zachte waarde als creativiteit als men alleen nog maar harde criteria telt? Opkomen voor je toegevoegde waarde? Marketing is waarde conceptueel maken : shared beliefs Sun Tzu, the art of war : Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without fighting. CMC Marketing Company

Hygiëne factoren vs Talent Voorwaarde (hygiëne factor) Dissatisfiers Werk extrinsiek Meerwaarde (expertise / talent) Satisfiers Werk intrinsiek CMC Marketing Company

Missie : Talent & Samenleving

Begroting conclusie 99% focus op voorwaarden , 0% talent

Harde criteria ? Kunst ?

Taal & rekenen Niet één docent in de expertgroep ! Niet methode maar docent is zwakke factor Bijscholingsgraad docenten laagste van Europa Achteruitgang is gebonden aan allochtone meisjes ! 3% van leerlingen : 97% meer wiskunde en taal ?? Generieke maatregelen / specifiek probleem ?? 90% docenten wil niet verantwoordelijkheid voor beter resultaat ‘op het bordje geschoven krijgen’ Totale meerwaarde budget = 1% voor alle leerlingen Totale achterstand budget = 4,1% voor 10% van leerlingen

Talent & competenties innovatief, initiërend, visionair, buiten gebaande paden COMPETENTIES in bank, business Organisatie, wetenschap en kunst Bestuurlijk, organisatorisch Leidinggeven, visie, plannen Sociaal Communicatief samenwerken, overtuigingskracht Taakgericht initiatief, inzet, flexibel Emotioneel Zelfvertrouwen, moed, stress Intellectueel Analytisch, omgevingsbewustzijn, creativiteit, vakmanschap CMC Marketing Company

Lymbisch systeem:onbewuste patroon – visueel - lichtsnelheid CMC Marketing Company

Lymbisch systeem : onbewuste 95% de ‘baas’ van het bewuste systeem evolutionair oudste deel van de menselijke hersenen ringvormige systeem rond bovenkant hersenstam verbindingen met hersenschors en hersenstam De hippocampus, de hypothalamus en een deel van de thalamus Beïnvloedt leren en geheugenwerking.  Beïnvloedt via instinctief gedrag 'complexere' hersenfuncties Beïnvloedt besluitvorming, waardebeleving, sociale competenties CMC Marketing Company

Onderbewuste / bewustzijn Stip is ons bewustzijn (in deze plaat 100 x vergroot) Bewustzijn : 40 prikkels/sec Onderbewustzijn: 20 miljoen prikkels/sec CMC Marketing Company

Wikipedia denken Denken is een psychisch proces, wat mensen in staat stelt om een abstract model van de wereld te vormen, om die manier effectief met hun doelen, plannen, en wensen om te kunnen gaan. Begrippen die met deze processen samenhangen zijn cognitie………….. gevoel, bewustzijn, idee en verbeelding Denken impliceert manipulatie van informatie, wanneer we concepten vormen, die betrokken zijn in het oplossen van problemen, reden en het maken van keuzes. CMC Marketing Company

Lezen = patroonherkenning Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn . CMC Marketing Company

Informatie versus geloven? CMC Marketing Company

Kunst & Cultuur (framing) Cultuur = groepspatroon van perceptie & reflectie & expressie Kunst = Persoonlijke kwalitatieve perceptie & reflectie & expressie CMC Marketing Company

Kunst =creativiteitontwikkeling Training van onderbewuste ! CMC Marketing Company

Conclusies : Limbisch systeem superieur Talent ontwikkeling = limbisch systeem (geen basis voorwaarde) Frame talks : frame bepaalt waarde : niet inhoudelijk argument Herpositionering van waarde cultuur en identiteit ontwikkeling Middel & doel : Kunst educatie = geen doel op zichzelf ! Creëer mentale bril waardoor belief & waarde beleefbaar wordt Creëer boodschap met hoog klantbelang : Intelligentie ontwikkeling Creëer een eigenaar ! CMC Marketing Company

Conclusies Europa : breed gedragen onwetendheid over belang kunstonderwijs door BIAS Exacte vakken resultaten worden op dezelfde manier niets beter, maar kunstonderwijs kan een belangrijke rol bij Affirmation Values bieden Wiskundeprobleem immigratieprobleem opgelost met immigratieoplossing Onbewuste brein drager van 95% van ons gedrag & overtuigingen & waarden Onbewuste brein drager van 95% van de meest verlangde competenties Framing kunstonderwijs moet haar waarde framen in relatie tot Intelligentie Nobelprijswinnend onderzoek & besluitvorming : relatief we geven aan de creatieve ontwikkeling minder uit dan aan toiletrollen/kind