BIG DATA Jeroen Wolfs. Agenda •Big data •Check-out & big data •Toepassingen van big data in eCommerce.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

The customer centric software company
ontwerp - beheer - analyseer
Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Programma 10u: Deel 1 – Praktische tips door Ninnin Michaël
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
EDSO Software. Wat is de nmegids?  Een online catalogus van uw producten en lessen.  De mogelijkheid voor scholen om in te schrijven:
Welkom bij…. EFFICIËNCY IN PERSONEELSMOBILITEIT. Wie is Synusflex ? •Nieuw instrument op het gebied van personeelsmobiliteit. •Efficiency staat centraal.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
Automatic Delivery Rewards Tutorial. Wat is ADR? Automatic Delivery Rewards (ADR) is voor u de gemakkelijkste manier om uw favoriete producten te ontvangen.
H4: Begrijpen van de markt
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Een aankoop boeken Vanuit het modulescherm, tab ‘Boekhouden’, gaat u naar het gewenste aankopendagboek. Link \ Manage © / 14.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 2 Kosten/Baten Check.
Robin Baks Vice-voorzitter HDN
6 februari 2007 SPK HOE BEPAAL JE DE WAARDE VAN EEN ONDERNEMING?
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.

1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Boomerang.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Meervoudige selectie van deuren
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Klikdemo: CRM registreren acties Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je bij een werkgever acties kunt registreren,
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een contactpersoon toevoegen Via uw lijst met contactpersonen kunt u gemakkelijker communiceren.
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Sales Tips.
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
ESTOS integratie. Bij binnen komend gesprek Bij een binnenkomend gesprek zal een klein pop-up scherm verschijnen. Hierin kun je het gesprek aannemen of.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
OV Cafe Pedro Peters CEO RET. De OV-chipkaart is ingeburgerd.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Wie is Altersum Onafhankelijk adviseur. Altersum verkoopt geen producten en heeft geen aanstelling bij een bank en/of verzekeraar. Sterker.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Lesbrief 2 Magazijnen.
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Inhoud Train the Trainer Wat is ERP? MS Dynamics NAV.
Big Data woensdag 15 februari 2017.
Hoe Kan je met vrienden en familie chatten in Gmail
Hoe de data-explosie al onze vragen gaat beantwoorden
By Dionne, Nadia en Danielle
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Big Data.
Big Data.
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
5minutes GoHerbalife Login op
Voeg hier een foto van het product in
Transparante en Open Provincie - Subsidies op de kaart
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

BIG DATA Jeroen Wolfs

Agenda •Big data •Check-out & big data •Toepassingen van big data in eCommerce

WAT ZIJN BIG DATA?

“Big Data is alle data die niet meer fysiek of logisch in één locatie of in één systeem kan worden opgeslagen.”

>1 mln transacties Verbanden tussen producten Inschatten & detecteren: - Geslacht - Inkomen - Sociale klasse - Gezinssituatie - Levensgebeurtenissen Database

DATABASE: Uniform Gearchiveerd DATABASE: Uniform Gearchiveerd Geen Big Data

Uniform Gearchiveerd Uniform Gearchiveerd Aanbieding op maat bij bezoek website Klik- en aankoopgedrag WEL BIG DATA: Divers Pluriform Direct beschikbaar én gebruikt met het doel om waarde te creërente creëren

Voorspellen

Dit kan allemaal, omdat de hoeveelheid beschikbare data toeneemt

•Elk uur meer dan 10 miljoen nieuwe foto’s •Dagelijks 3 miljard een comment of ‘vind ik leuk’ •800 miljoen gebruikers uploaden maandelijks >1 uur videomateriaal •Aantal berichten groeit jaarlijks >200%, in 2012 al >400 miljoen tweets per dag

De hoeveelheid opgeslagen informatie groeit 4 x zo snel als de wereldeconomie, de rekenkracht van computers 9 x zo snel.

Toekomst In de toekomst zullen menselijke oordelen steeds meer aangevuld of vervangen worden door computersystemen.

Wat kun je hier nu mee als webwinkelier? 1.Koester je klantdata 2.Voeg relevante data toe 3.Structureer en analyseer de gegevens 4.Benut de informatie

Stap 1: Sorteer data

Stap 2: Analyseer, leer en maak een plan Eerdere aankopen Type klant Dataverrijking KvK, D&B, Graydon Voorspellen nieuwe aankopen Financiële status Branche, regio, # medewerkers Branche, regio, # medewerkers Bestedings- bedrag Indeling interessegebied Historie Klantbeeld Potentie Marketingactie? Concurrenten Zijn die ook klant? Potentie markt

De praktijk Navigatie Productinformatie Registratie & Checkout Betaalwijzen Logistiek Verzending & Logistiek Verwerking Transacties Customer Support Boekhouding Algemene Informatie Bezoek NavigatieAfter Servie

Optimaliseren van check-out •Zorg dat je zoveel mogelijk over je klanten te weten komt tijdens het bestelproces •Maak data compleet door integratie met lifestyle, KvK, Graydon of D&B •Houd data up to date •Regel betaalmethoden in obv risico- analyses

BtoB segment

KvK check: geïntegreerd in bestelprocedure

Bedrijfsgegevens automatisch ingeladen Velden die niet ingevuld hoeven te worden

En wat ziet Central Point? Betalings- gedrag Bestuurder Bedrijfsgrootte PD Rating Branche Historie Klant Krediet- waardigheid Datum oprichting # mw’ers Centraal Klantbeeld